Hummus z cieciorki i buraka

in #polish7 years ago (edited)

477D8F39-5D95-433C-A7A7-7524A4E53622.jpeg

Już się nie mogłam doczekać by zrobić hummus! Nie pamietam kiedy ostatnio się zajadałam domowym. Robię, bo oczywiście mój lepiej mi smakuje;)

Dzisiejszy zainspirowany przepisem, ktòry znalazłam lata temu.

Cieciorkę namoczyłam i ugotowałam dzień wcześniej. Buraka nie piekłam, jak przepis sugeruje, lecz też ugotowałam. Proporcje lekko zmieniłam bo nie chciało mi się mierzyć i warzyć. Migdały uprażyłsm na suchej patelni.

Skład:

gotowana cieciorka - woda z gotowania zachowana - 425 g
gotowany burak - jeden
prażone migdały - 30 g
czosnek - 4 zabki
sól, pieprz
olej migdałowy - 3 łyżki
sok z cytryny
warzywa do podania

8A3AB93B-EE23-45BD-AAAD-85519AFCB09E.jpeg

Zmiksowałam buraka z sokiem z cytryny.

2599E08D-1442-40B7-8084-B35B37E9CDA1.jpeg

Stopniowo dodawałam resztę składników.

2BE198C8-4FCD-4A67-892A-CDED761A94BA.jpeg

Czosnek zostawiłam na koniec. Jeśli hummus jest za gęsty należy dodać wody z gotowania cieciorki.

518C117A-9F68-44DB-8BDB-4345BC95523A.jpeg

Hummus jest świetny na przyjęcia! Na przekaskę w środku dnia też! Można zrobić większa porcję i brać jako drugie śniadanie do pracy. Ja często smaruję nim kanapki. Pyszny, zdrowy i sycacy.

C0B1D934-5181-4903-B76B-1CEC3D506C03.jpeg

Sort:  

Super przepis! Też od jakiegoś czasu chodzi za mną zrobienie domowego hummusu, jeszcze zdążę dziś namoczyć cieciorkę :)
Pozdrawiam

Dzięki za komentarz!

Daj znać jak Ci wyszedł. Z chęcia zdjęcia też obejrzę:)

Do wypróbowania! :)

piękne kolory na zdjęciach, ja jeszcze nigdy nie robiłam takiej pasty, chyba muszę spróbować :)

Bardzo polecam! Oczywiście można popuścić wodze fantazji jeśli chodzi o dodatki;)

Przepis z tahini jest chyba najpopularniejszy ale ten, który podałam też jest wspaniały.
W przeszłości zastępowałam sok z cytryny pomarańczowym. Resultant tego był taki, że hummus był delikatnijszy w smaku, słodkawy. Idealny do jedzenia na plasterkach jabłek!

Kocham hummus 😋 i masz rację, najlepiej smakuje ten zrobiony własnoręcznie!Zaskoczyłaś mnie dodatkiem migdałów zamiast tahini, chętnie wypróbuje :)

Jasne! Orzechy włoskie (podprażone) i olej z nich jako substytuty migdałów i oleju migdałowego też warto wziać pod uwagę:)

Wyszło super! Następnym razem testuje buraczki i olej migdałowy w swoim hummusie!

Super! Według mnie znakomita kombinacja:)

Your post sweetsandbeyond is very good and I like it.

I will follow you, you can check my article about MY FIRST 50 SBD - IT IS NOT AN ACCUMULATED COIN BUT ACCUMULATED EXPERIENCES and give me your feedback!

My article MY FIRST 50 SBD - IT IS NOT AN ACCUMULATED COIN BUT ACCUMULATED EXPERIENCES

Keep it up.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 60172.85
ETH 2384.21
USDT 1.00
SBD 2.57