Chleb domowej roboty

in #polish7 years ago (edited)

64466F85-1E7A-4004-921D-906653E9DCE6.jpeg

W końcu udało mi się zrobić chleb, z którego jestem dumna! W przeszłości robiłam różne i z różnym efektem;) Przepisów mam cała stertę ale nie sprawdzaja się niestety. Ten chlebek jest z przepisu @bowess. Już dawno planowałam zrobić ale przepis wymagał zrobienia rozczynu wieczorem. Okazuje się jednak, że można też akcję rozpoczać o 4 rano i wtedy mamy świeży chleb na kolację;)

Kiedy chciałam go zrobić po raz pierwszy nie miałam tyle czasu wypróbowałam więc przepis od @breadcentric na kajzerki. Wyszły znakomite!

Obydwa przepisy serdecznie polecam.

Chleb z przepisu @bowess robiłam dokładnie jak było nakazane. Nie miałam świeżych drożdży niestety. Suszone je doskonale zastapiły.

Tak wygladało wyłożone ciasto z miski po 9 godzinach w lodówce. Czeka na uformowanie.

Do rozczynu dodałam trochę suszonej kurkumy. Często ja stosuję, czy to w formie suszonej czy świeżej, do różnych dań. Podobnie zreszta jak imbir.

E2149ED6-7CC6-4D2D-B0E4-B17ADFDB9263.jpeg

Bochenek leżakował na stolnicy przez pół godziny. Naczynie się w tym czasie nagrzewało w piekarniku. Po 30 minutach zgrabnie wyjęłam goracy pojemnik na chleb, nasmarowałam olejem i włożyłam bochen.

Po upieczeniu wygladał tak!

Moje naczynie ma rozmiary 25 na 37 cm. Chleb piekłam około pół godziny dłużej niż @bowess gdyż nie był rumiany. Na 10 minut przed wyjęciem z piekarnika zwiększyłam temperaturę do 200 stopni C.

Chciałam chleb przed upieczeniem nakroić ale umknęło to mej uwadze. Następnym razem;)

Sort:  

now thats how to make some seriously good bread!

Thank you!

I will post an English version soon:)

Bardzo ładny i apetyczny! :)

Dziś mój piekarnik się skończył. Prawdopodobnie grzałka padła. :( W poniedziałek lub wtorek dopiero przyjedzie nowy, ale za to z parowaniem, więc może kubeczek z wodą już nie będzie potrzebny.

Dziękuję!

Następnym razem nie tylko ponacinam chleb przed pieczeniem ale też przetestuję kubek z woda w piekarniku.

Strata wielka! Ja bardzo często używam piekarnika. Też kiedyś miałam przerwę od pieczenia. Czułam się jak bez ręki gdy się zepsuł.

Życzę by Ci czas szybko minał do zainstalowania nowego modelu!

Rzeczywiście - jak bez ręki. :) Dziś wstałam z rana, bo muszę iść po chleb..

Piękny! Gratuluję :)

Posty o chlebie proponuję tagować #pl-chleb (tag już istnieje) ;)

Trzeba będzie spróbować

Daj znać jak już będziesz smakował swego dzieła!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
SBD 2.55