You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak policzyć podatki od kryptowalut w Polsce

in #polish6 years ago

Nie bardzo podoba mi się to twoje wyliczenie. Dwie osoby z którymi rozmawiałem dzwoniły do US i za każdym razem uzyskiwały tą samą odpowiedź: wystarczy podsumować na koniec roku zakupy i sprzedaż kryptowalut, więc nie będziesz mieć żadnej straty bo nie prowadzisz pełnej księgowości ani magazynu i zapłacisz podatek od różnicy z łącznej sprzedaży i łącznych zakupów. Tak samo jest na DG przy KPiR.

Sort:  

Zdaję się że masz rację, a ja zbyt pochopnie wyszedłem z orzeczenia WSA: "WSA. Każda transakcja zbycia nieruchomości jest osobnym źródłem przychodów" i zbyt lekko podparłem się na na "Straty nie kompensują zysków – podatki w funduszach".
Teraz będę musiał naprostować to co napisałem na górze żeby innych nie wprowadzać w błąd. Chwilkę mi to zajmie bo księgowym/prawnikiem nie jestem a "Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych" nie wygląda przyjaźnie, zamieszane te ustawy są :(


EDIT: Poprawiłem mój artykuł! Teraz powinno być już dobrze :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60345.08
ETH 2986.57
USDT 1.00
SBD 3.81