KONKURS #pl-filmy Edycja 5 - moje odpowiedzi

in #polish6 years ago

Witam.
Nadeszła kolejna edycja konkursu tagu #pl-filmy, więc przyszła zatem pora, by ponownie się nieco filmowo bardziej "uzewnętrznić".

Filmy którego reżysera omijasz z daleka?

Za jakiś czas dam szansę "Niebiańskim Dniom" Terrence'a Malicka - jeśli ten film będzie równie kiepściutki i przehajpowany, jak spora część innych jego dzieł, to będę mógł śmiało powiedzieć, że omijam szerokim łukiem właśnie niego, a poza jego osobą nikt jakoś mi do głowy nie przychodzi.

Przy jakiej komedii najlepiej się bawisz?

Przy wszystkich dawnych komediach sensacyjnych z Jackie Chanem <3

Jaki film oglądasz na gorszy nastrój?

Z reguły jak mam gorszy nastrój to biorę się za nadrabianie największych głębin dzikiego arthouse'u - po prostu jakoś lubię wtedy solidnie wysilić sobie mózg na czymś ciekawym. Ostatnio obejrzałem "Paranoid Park" Gusa van Santa, który był dziełem niebywale balansującym między określeniem "fascynujący", a "zanudzający na śmierć". Napisałbym jej reckę, ale jakoś nie mam na to weny.

Który artysta tworzy według Ciebie najlepszą muzykę filmową?

Kurde - nie mam jakiegoś swojego ulubionego kompozytora. Większość filmów, które ostatnio oglądałem opiera się bardziej na muzyce pochodzącej od różnych zespołów czy piosenkarzy, albo zwyczajnie muzyce klasycznej. Bardzo w sumie jednak cenię Cliffa Martineza.

Jakie filmy z dzieciństwa wspominasz najlepiej?

Serię "Shrek", poza ostatnią częścią <3

Który film kojarzy Ci się najbardziej ze słowem KLASYK?

"Jak rozpętałem drugą wojnę światową" - zdecydowanie jest to moja pierwsza myśl, jeśli chodzi o frazę "klasyk".

Jaki jest najdłuższy serial, który oglądałeś?

Nie wiem ile łącznie trwają wszystkie odcinki, żeby jakoś je porównać - więc podam dwa takie: "Dexter" i "Gra o Tron"

Jaki film określisz swoim guilty pleasure?

Bardzo lubię sobie oglądać czasem jakieś głupie akcyjniaki z Jean-Claude Van Damme, czy dawniejsze z Stevenem Seagalem obejrzeć - trochę ich jest sporo, są to złe i debilne filmy, ale kurczę, fajnie się je ogląda. Poza tym to kocham skrycie koncept i ideę nieudanego (niestety) "Bez słowa" Duncana Jonesa.

Jakie jest Twoje największe filmowe rozczarowanie?

Z ostatnich to na pewno "Powstrzymać mrok", "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć", "Dziedzictwo. Hereditary", "Velvet Buzzsaw" i odrobinę zawiodłem się na "Przełamując Fale" (nie twierdzę, że to słaby film, czy coś - po prostu von Trier coś skopał w konstrukcji scenariusza, przez co cały film wlecze się w nieskończoność i nie czuć przez długi czas, że cała akcja do czegoś w ogóle dąży). Ciężko mi jest podać jakieś "największe rozczarowanie ever" - jak zdarzają mi się rozczarowujące dzieła, to z reguły bardzo szybko o nich zapominam, chyba że tym rozczarowaniem mnie jakoś szczególnie zezłoszczą.

Który film Cię pozytywnie zaskoczył, chociaż się tego po nim nie spodziewałeś?

Byłem pewien, że "Kiedy gasną światła" są typowym, nędznym, zrobionym na szybko pseudostraszakiem - a okazał się naprawdę solidnym, wykonanym z niemałym kunsztem horrorem. No i "Spring Breakers" okazało się naprawdę ciekawym dziełem, choć ocena na filmwebie tego nie wskazywała.

Sort:  

Świetnie, że i Ty zdecydowałeś się na udział w konkursie :D

Początkowo jakoś z daleka omijałem "Spring Breakers", ale ostatnio coraz więcej dobrych opinii o nim słyszę, wiec kiedyś nadrobię i wyrobię sobie własne zdanie.

Byłem raz na Malicku. Poszedłem przypadkiem na Drzewo życia.
Faktycznie, są powodu do unikania.

🏆 Hi @sorhanckrul! You have received 0.1 STEEM reward for this post from the following subscribers: @cardboard
Subscribe and increase the reward for @sorhanckrul :) | For investors.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 57983.67
ETH 2465.71
USDT 1.00
SBD 2.41