KONKURS #pl-filmy Edycja 4 - moje odpowiedzi

in #polish6 years ago

Witam.
Mało kiedy w sumie jakoś specjalnie angażuję się w działania tutejszej, steemitowej społeczności, ale pomyślałem, że może najwyższa pora zobaczyć co się tutaj dzieje. Postanowiłem więc trochę opowiedzieć szerzej o swojej "pasji kinematografii", biorąc udział w konkursie wymyślonym przez @kusior. Tak więc, bez zbędnej paplaniny, zaczynajmy :D

1.Jaki jest Twój ulubiony film?
Mam takowych kilka. Każdy z nich cenie sobie za coś innego.
"Fight Club" Davida Finchera jest to najbardziej męski film o męskości, jaki kiedykolwiek powstał i chyba nie muszę jakoś uzasadniać umiejscowienia go w swojej osobistej topce.
"Only God Forgives" Nicolasa Windinga Refna jest jakby to powiedzieć - "arcydziełem formy". Kompletnie urzekło mnie w nim, jak mistrzowsko została opowiedziana w tym filmie historia za pomocą chociażby genialnej, onirycznej atmosfery, muzyki, zabawy światłem, czy pracą kamery. Ten film to wybitna uczta dla zmysłów.
"Nocturnal Animals" Toma Forda sprawiło, że lepiej zrozumiałem, kim tak naprawdę jestem. Jest to chyba jedyny film, w którym głównego bohatera uznaję w pełni za swoje lustrzane odbicie. Poza tym jest fantastyczny pod każdym innym względem.
"Antichrist" Larsa von Triera było swoistym "wypełnieniem" mojej filozoficznej zajawki i obejrzałem go (na szczęście) akurat w czasie, w którym przeżywałem największe nocne, egzystencjalne rozważania, co myślę, że miało duży wpływ na dalszy rozwój mojego światopoglądu. Z drugiej strony jest to na swój sposób najbardziej przerażające doświadczenie filmowe, z jakim miałem do czynienia i radzę innym podchodzić do tego dzieła dosyć "ostrożnie".

2.Przy jakim filmie ryczysz jak bóbr?
"Manchester by the Sea" to jest prawdziwa emocjonalna bomba i ciężko mi jest wyłączyć tą kupę buzujących we mnie, silnych emocji, jakie gromadzą się na samą myśl o tym, co się działo w tym filmie.
Pamiętam również jak skrycie ryczałem po końcówce "Nocturnal Animals", czy ostatnio w czasie oglądania "A Ghost Story".

3.Jaką filmową postacią chciałbyś być?
Tylerem Durdenem.

4.Której aktorki nie możesz zdzierżyć na ekranie?
Sarah Wayne Callies, jak ja jej ku... nienawidzę, no i Kristen Stewart.

5.Jaki jest Twój ulubiony aktor?
Wybór bardzo ciężki, ale ostatecznie stawiam na Anthonego Hopkinsa.

6.Jaki serial mógłbyś oglądać bez końca?
Pierwsze dwa sezony "Black Mirror" z odcinkiem specjalnym, pierwszy sezon "Daredevila" i oczywiście wszystkie sezony "Game of Thrones".

7.Który film animowany potrafi obudzić w Tobie dzieciaka?
Pierwsze 2 "Shreki".

8.Jaką aktorkę z radością obserwujesz na ekranie?
Jest sporo aktorek, które uwielbiam, ale chyba najbardziej Evę Green <3

9.Który aktor powinien według Ciebie zająć się czymś innym?
Ben ("drewno") Affleck i Tomasz Karolak.

10.Jaki jest najczęściej oglądany przez Ciebie gatunek filmowy?
Kiedyś były to horrory, ale teraz to bardziej thrillery i dramaty wszelkiego typu.

11.Ścieżkę dźwiękową do którego filmu kochasz najbardziej?
Ubóstwiam soundtracki z większości filmów Refna i Lyncha.

12.Który reżyser powinien Twoim zdaniem tworzyć w nieskończoność?
Nie mam swojego typu "jednego słusznego ulubionego reżysera", póki co, także będę strzelał spośród listy, tych, których najbardziej szanuję -> David Fincher.

13.Którego artystę ze świata filmu chciałbyś przywrócić do żywych?
John Hurt [*]

14.Jaki jest Twój ulubiony czarno-biały film?
Na ogół mam taki problem, że nie lubię "kina archaicznego". Mam tutaj na myśli filmy powstałe mniej więcej przed pierwszym "Blade Runnerem", bo staroświeckość w kwestii realizacji zawsze boleśnie mnie kuje w oczy w czasie oglądania starych filmów. Niestety wiem jednak, że będę musiał się w końcu przełamać, by nadrobić "najwybitniejsze filmy w dziejach" i coś czuję, że nie będzie to łatwe.

Ale za dzieciaka wybitnie bawiłem się przy "Jak rozpętałem II wojnę światową", więc uznajmy, że on jest moim ulubionym czarno-białym filmem.

15.Jaki film jest według Ciebie największym nieporozumieniem?
Szkodliwe ekranizacje, równie szkodliwych, książkowych perypetii niejakiego Christiana Greya.

16.Który polski film jest według Ciebie najlepszy?
Polskiego kina oglądam dość niewiele, choć zamierzam to niedługo zmienić,
Ale na tą chwilę w mojej rodzimej topce znajdują się "Sęp" Eugeniusza Korina i "Jack Strong" Władysława Pasikowskiego.

17.Jakiej filmowej postaci nienawidzisz?
Draco Malfoy.

18.Jaka filmowa scena najmocniej utkwiła Ci w głowie?
Jest takich scen, które utkwiły mi w pamięci bardzooooo dużo, ale teraz na przykład mocno chodzi mi po głowie scena, w której James Franco gra utwór "Everytime" Britney Spears w "Spring Breakers", kto widział, wie czemu ona za cholerę nie chce z tej głowy się wydostać.

19.Za co uwielbiasz kino?
Uwielbiam kino za ogromną ilość możliwości w dokonywaniu swojej ekspresji artystycznej, ukazywaniu emocji, czy przedstawianiu osobistych przemyśleń w różnych kwestiach.

20.Dlaczego marnujesz swój czas na oglądanie filmów i seriali? :D
Planuję związać z kinem swoją przyszłość. Sam też nieraz staram się oglądać filmy, które mnie w jakiś sposób rozwiną, czy zmuszą do głębszej refleksji, żeby zwyczajnie nie stać się bezmózgą kukłą. Poza tym, na maturze z Języka polskiego, z niemal 100 procentową pewnością jakieś dzieło filmowe mi się przyda.

Sort:  

Wiele ciekawych wyborów. Pozdrawiam

Congratulations @sorhanckrul! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Dzięki za Twoje odpowiedzi i przy okazji polecenie wielu tytułów!

Za "Manchester by the Sea"szczególnie u mnie zapunktowałeś :D Też uważam, że to ogromna emocjonalna bomba!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64848.13
ETH 3173.84
USDT 1.00
SBD 2.55