Climax - prawdopodobnie najlepszy film zeszłego roku

in #polish6 years ago

Witam.
"Climax", czyli najnowsze dzieło Gaspara Noe (czy tam Noego) było jednym z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie produkcji zeszłego roku, z powodu piekielnie entuzjastycznych pierwszych opinii i samego unikatowego stylu Gaspara, którego jestem fanem, pomimo tego, że w mojej opinii w żadnym jego dziele przez długi czas nie "rozwinął on skrzydeł".
Czy udało się to w "Climaxie" - nareszcie tak.

Film przedstawia grupę imprezujących na odludziu tancerzy, która nagle zaczyna pojmować, że do pitego przez nich napoju ktoś dodał narkotyki, w wyniku czego zaczynają dziać się szalone rzeczy.
Tutaj choć sama fabuła jak przystało na twórczość tego szalonego wąsacza przystało, pełni rolę drugorzędną, to ma w sobie sporo emocjonalnego ładunku i jak się jej dobrze przyjrzy, to nawet głębi. Przede wszystkim jest jednak pretekstem do genialnej audio-wizualnej uczty - z jednymi z najlepszych tanecznych sekwencji w historii kina na czele.
Cudowne zdjęcia, genialna gra światłem i mistrzowski dobór utworów muzycznych jednak sprawia, że sam film czaruje widza wręcz niewiarygodnie. Przez większość seansu byłem ciągle zafascynowany całą akcją mającą w filmie miejsce, co u mnie zdarza się rzadko.

"Climax" to dzieło wyjątkowe i genialne, choć nie dla osoby oczekującej złożonych historii, czy wielkich, nadmuchanych skupisk metafor. To jest rewelacyjne doświadczenie zmysłowe, którego po prostu warto doznać.

Sort:  

Widziałem tylko "Love" tego reżysera, ale "Climax" zapowiada się na ciekawsze dzieło. Być może jak będę chciał doznać czegoś niepowtarzalnego, to sobie obejrzę :)

🏆 Hi @sorhanckrul! You have received 0.1 STEEM reward for this post from the following subscribers: @cardboard
Subscribe and increase the reward for @sorhanckrul :) | For investors.

!tipuvote 0.2 hide

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 60773.82
ETH 2378.63
USDT 1.00
SBD 2.57