Być jak Piotruś Pan czyli nasza wizyta w Tunelu Aerodynamicznym FLYSPOT!

in #polish6 years ago (edited)

IMG_4719.jpg

Jakiś czas temu wybraliśmy się z moją całą familią do Pruszkowa na Mistrzostwa Polski w kolarstwie torowym mojego męża. Hotel, w którym wówczas nocowaliśmy znajdował się w Ożarowie Mazowieckim, pod Warszawą więc wykorzystując okazję, postanowiliśmy, że zwiedzimy naszą stolicę. Po drodze, stojąc na światłach, naszą uwagę przykuł niepozorny szary budynek (zupełnie nie zwiastujący tego co znajduje się w środku) i unoszący się w powietrzu ludzie!!! Nie miałam wtedy pojęcia co to jest więc od razu "wygooglowałam" to miejsce i jak się później okazało był to FLYSPOT czyli tunel aerodynamiczny. Punkt na mapie Polski gdzie można spełnić odwieczne marzenie człowieka o lataniu niczym ptak albo Superman.

Z technicznego punktu widzenia, tunel aerodynamiczny to tuba o średnicy 4,5 metra gdzie obieg powietrza jest zamknięty a wentylatory o mocy 1,4 MW wytwarzają jednolity strumień powietrza o prędkości 280 km/h a nawet do 310 km/h co porównywane jest do skoku spadochronowego z 4000 m. Co ciekawe, technologia użyta w tunelu w Ożarowie jest najbardziej innowacyjną i ponoć najlepszą w Europie, co się chwali.

Mając TAKĄ atrakcje pod nosem, nie sposób było nie skorzystać! To znaczy, to nie ja z niej skorzystałam... a moja super odważna 4-letnia córka, Zośka! Sama niestety musiałam obejść się smakiem gdyż byłam świeżo po porodzie cesarskim cięciem co wykluczało lot. Ale dopisuje to do mojej "Bucket List" i z pewnością jeszcze tam wrócę! Tymczasem skupiłam się na tym aby mocno dopingować moją córkę, dla której takie emocje były nie do opisania.

REZERWACJA

Wybierając się do Flyspot warto wcześniej dokonać rezerwacji na stronie internetowej gdyż chętnych jest bardzo dużo. Początkujący tacy jak my mogą wykupić voucher w cenie 249 zł (dzieci od 199 zł) za dwa loty po 90 sekund każdy. Trochę krótko pomyślicie ale taki niepozornie wyglądający lot to duży wysiłek fizyczny, który obciąża wiele mięśni.

PO PIERWSZE SZKOLENIE

IMG_4800.jpg

Kombinezon, kask, zatyczki do uszu, okulary i słowa instruktora: "dwa zgięte palce - wyprostuj nogi, dwa zgięte - ugnij kolana" itd... Nie wiem czy moja Zosia coś zapamiętała z tego szkolenia... Teraz po zdjęciu wnioskuje, że niewiele hehe
Nic nie szkodzi bo nad wszystkim czuwał Pan instruktor, który cały czas z nią był.

W międzyczasie, czekając na moją Zośkę, udało mi się podpatrzeć jak to robią inni, zaawansowani "superman'owie". Obracali się w powietrzu, wykonując przeróżne akrobacje: góra i dół, w pionie i poziomie, na brzuchu i na plecach. Momentami wyglądało to jak podniebny taniec... Widok był nieziemski. A Ty patrzysz na to wszystko i myślisz - "łatwizna" - Nic bardziej mylnego... jak to określili moi znajomi: "to była walka z życiem" ;) A oni z trudem odrywali się od ziemi.

DO RZECZY CZYLI LOT ZOŚKI

IMG_4733.JPG

Moja mała została porwana przez instruktora do środka tunelu a mnie pozostało tylko obserwować wszystko z zewnątrz. Jako matka byłam PRZERAŻONA ale też bardzo dumna z mojej dzielnej wiewióreczki. Moja 4-latka fruwała jak ptak!

Już się nie mogę doczekać kiedy ja będę mogła tak pofruwać - bo według mojej Zosi - warto! Polecamy :)

P.S. (Zabawne, pisząc ten post właśnie oglądam reklamę jednego z banków, wykorzystującego tunel aerodynamiczny do przedstawienia swojej oferty - to jest już wszędzie!)

Ściskam,

Daria czyli @sisters

OUR FAMILY STEEMIT.jpg

Sort:  

Mega odważny maluch. Córka spisała się na medal i widać jej zadowolenie. Czy mama nie była przerażona jak uniosła się wysoko? Dla niej to było bardzo wysoko.
Sam bym spróbował, zamknął oczy i wyobrażał sobie, że własnie skoczyłem z samolotu i pędzę w kierunku ziemi - o matuchno nie mam spadochronu.
Pozdrawiam.

Dzięki @shogunma! Nie było za wysoko, wręcz za nisko i zdecydowanie za krótko! Cały czas wspomina ten lot i wraca do niego myślami! Była zachwycona :) sama nie mogę sie wypowiadac ale Zosia mówi, że poleca :)

Jestem pod wielkim wrażeniem, że Twoja córeczka się odważyła! Jest niesamowita 😍
Ale też niesamowita jesteś Ty, że będąc Mamą 4-letniej dziewczynki masz w sobie tyle odwagi, by pozwolić jej być wolną i niezależną w podejmowaniu decyzji i poznawaniu świata. Brawo!

Dzięki Monia! Ona ma więcej odwagi niż ja! Mam nadzieję, że w przyszłości będzie podejmowała takie decyzje ale w granicach rozsądku - bo osiwieje! Hehe

Witam.brawo Zosia ja też, bym spróbował, chociaż wydaje mi się trochę drogo, ale raz w życiu można dać.

Dokładnie, życie to są właśnie takie chwile, które można później miło wspominać. Teraz pora na mnie... :)

Witam mam do pani pytanie ludzie mi mówią że na koniec roku ze steemit trzeba się rozliczać z urzędem podatkowym jak z pitów czy to prawda ?

uwielbiam to zdjęcie, na którym Malutka patrzy na instruktora mając minę:
HY?

dzielna Zosia!, 4-latka!!
sama nie wiem czy bym sie odważyła :I

HAHAHA! Też uwielbiam to zdjęcie :) Powiem szczerze, że mimo iż nie latałam to bardzo udzielał mi się stres pozostałych początkujących "lataczy"!

Za taki odpoczynek warto i zaplacic. Loty to jest super zabawa, jak dla dzieci, tak i dla dorosluch!;)

Zgadzam się! Aczkolwiek nie nazwałabym tego odpoczynkiem hehe - to ponoć bardzo duży wysiłek i ciężka praca mięśni.

Super, że pozwoliłaś jej na to pomimo swojego strachu 🙂

Nie było łatwo, ale zapewne takich sytuacji przede mną więcej kiedy musiała na coś pozwolić mimo swoich obaw :)

Ale super! Dzielna córeczka! Jaka opanowana. Troche drogo ale jaka frajda!

Dzięki! Sama była w szoku jak dzielnie i opanowanie do tego podeszła. Jeśli chodzi o cenę to fakt bardzo drogo ale kogo nie pytam to każdy potwierdza, że warto!

Nice one @sisters. Your daughter is so brave, no doubt. It's just like moon walking. I guess you would have tried it too of not for your health condition at the moment.

Thanks @tolustx! Moon walking? Nice comparison :) I would have tried it if it wasn't for my previous Caesarean delivery. But I added it to my "Bucket List" so I'm gonna try it for sure :)

Lovely. Little astronaut)

Congratulations @sisters! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63252.26
ETH 2662.75
USDT 1.00
SBD 2.79