MOJA DZIAŁKA #10. DO IT YOURSELF. ZRÓB TO SAM. Odnowienie kilkuletniej ścieżki wysypanej kamieniem.

in #polish6 years ago (edited)

2.jpg

Mając chodnik czy taras, który wysypiemy kamieniem należy się liczyć z tym, że po kilku latach pomiędzy kamieniami zbierają się drobiny ziemi, kurzu czy zeschłych liści. W ten sposób pod kamieniami gromadzi się dobry podkład dla chwastów, trawy i różnych roślinek.
Można pozbyć się kamieni i kupić na to miejsce nowe. Trochę dużo przy tym roboty, ale nie samym odpoczynkiem człowiek żyje. Swój chodnik postanowiłem odnowić, miało to miejsce kilka dni temu. Męczyło mnie już ciągłe wyrywanie chwastów i trawy z pomiędzy kamieni. Pryskałem Roundupem, który jest skuteczny na istniejące już rośliny. Na efekt trzeba czekać tydzień lub dwa - aby roślinka uschła, ale rosną następne i zabawa trwa w kółko.

1.jpg

Z daleka chodnik prezentuje się w miarę, ale z bliska już jest trochę gorzej.
Zacząłem wybierać kamienie ręcznie z górnej warstwy i przenosiłem je na trawnik, na którym rozłożyłem folię. Te kamienie zostaną przepłukane wodą z węża. Robić to należy dość dokładnie i zbieramy przepłukane kamienie ręcznie odkładamy na inną kupkę i pozostałe znowu należy przepłukać aby zgromadzony tam brud i ziemia opadły niżej. Czynność tą powtarzamy kilkukrotnie aż pozostaną resztki kamienia i warstwa błota, która pozostanie po płukaniu - to należy wyrzucić. U mnie przy działkach jest szutrowa droga z wieloma dziurami więc miałem z tym materiałem co zrobić.

3.jpg

Po wybraniu wierzchniej warstwy kamienia z mojego chodnika pokazała się warstwa ziemi wymieszanej z kamieniem.

4.jpg

Nie myślałem, że tej ziemi będzie aż tyle. Teraz widać, że baza dla roślin była solidna i miały one na czym rosnąć.
Z uwagi na to, że agrotkanina wygląda jeszcze dobrze, więc jej nie wymieniałem jedynie wybrałem pozostałe kamienie wraz z ziemią - należy to zrobić jak najdokładniej się da, aby nie pozostawić zbyt dużo resztek ziemi.

5.jpg

Po wybraniu i oczyszczeniu agrotkaniny zacząłem nanosić na nią tłuczeń, który pozostał mi po drenażu działki. Aby uzupełnić chodnik kamieniem, będzie trzeba dokupić kamienia, ponieważ część zostanie wyrzucona z ziemią.
Korzystając z okazji oczyściłem także mały chodniczek który prowadzi na tył altanki.

6.jpg

Płytki chodnikowe po paru latach użytkowania nie wyglądają za dobrze. Istnieją preparaty, które poprawiają i odnawiają płytki chodnikowe, ale jest to renowacja na dwa lata i preparat bleknie bądź schodzi z płytki.

7.jpg

Na pewno trzeba będzie je odnowić jak tylko małżonka wybierze kolor.
Niech ktoś mi powie, że na działce to relaks i odpoczynek. Odpoczywając i relaksując się dostalibyśmy brzuchów i dopiero można by narzekać, a tak pracy jest sporo i mięśnie na pewno nie zastaną się. Ważne, żeby satysfakcja z tego co robimy była duża i zadawalająca, a na odpoczynek przyjdzie czas.

Sort:  

Powiem jedno, Twoja żona to wielka szczęsciara. 😉

Dziękuję, a może to ja jestem szczęściarzem?
Przynajmniej tak czuję.
Pozdrawiam.

This post received 0.87 SBD upvote from @tipU funded by @zielonepogotowie | @shogunma now has a chance to win free @steembasicincome share :) | @tipU voting service quick guide.

Thank you very much.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63811.50
ETH 2617.28
USDT 1.00
SBD 2.77