Dzienna dawka Japońskiego #1

in #polish6 years ago

0d3b5d2081fb8c52621c007c2869c716698bf93cv2_hq.jpg
Ohayō gozaimasu!
Dzisiaj zaczynamy z nauką japońskiego!

Już od dawna interesuje mnie anime i japońska kultura, i równie długo obiecuję sobie, że będę uczyć się tego języka. I jestem pewna, że jest tu więcej osób takich jak ja, więc pomyślałam, że dobrze byłoby stworzyć taką społeczność ludzi którzy wspieraliby się w dążeniu do celu, to niesamowicie upraszcza sprawę.

Również dla mnie będzie to niewyobrażalną korzyścią,ponieważ już zobowiązałam się do prowadzenia tej serii CODZIENNIE. Nie będzie już wymówek, bo być może ktoś właśnie na to czeka, a to, co zaczęłam robić na steemit, ma dla mnie ogromną wartość i pokładam w tym duże nadzieje.
Codziennie będziemy uczyć się po 5 słówek. To brzmi bardzo niepozornie i małoznacząco, ale spójrzcie na to, że poświęcając te dosłownie kilka sekundek dziennie, w rok poznamy niemal 2000 słów. Teraz to brzmi obiecująco, nie?

Dzień dobry - Ohayō gozaimasu

Miło mi cię poznać - hajimemashite

Być - desu

Tak - Hai

Nie - Iie

Oczywiście, zaczynamy od całkowitych podstaw, i będziemy powolutku przechodzić do coraz trudniejszych słów. Myślę że to bardzo dobra metoda nauki, ze względu na systematyczność i minimalny czas który na nią poświęcamy. Na razie odpuścimy sobie hiraganę i pozostałe systemy zapisu, na początku skupimy się na rōmaji.

  • 1 extra słówko : do widzenia

Sayōnara!

Bardzo się cieszę, że razem przejdziemy przez naukę japońskiego!

Sort:  

Desu ma nieco więcej znaczeń, a używanie sayonara na powiedzenie do widzenia jest nietrafione ze względu na sens takiego "pożegnania"... Ale ogólnie pomysł szanuję!
Pozdrawiam

Anshia, może powinnaś zająć się czymś takim, skoro się na tym znasz?
Chętnie w ogóle dowiedziałabym się od czego zaczęła się twoja nauka, ja jestem niestety dopiero na poziomie przerobienia kilku stron z podręcznika i słówek poznanych podczas oglądania anime, więc ta seria jest bardziej oparta na naszej wspólnej nauce, a nie na przekazywaniu przeze mnie wiedzy z pozycji nauczyciela :)
Bardzo dziękuję za zaangażowanie i uwagi!

Ja sama niewiele znam, ale jak się oglądało animu przez przeszło 13 lat na napisach, trochę naczytało mangi i LN, trochę pogadało z ludźmi, którzy serio się uczyli japońskiego, to reprezentuję właśnie taką mieszankę.
Co widzę, że jest nie tak, to będę w stanie poprawić, ale tak jeszcze na marginesie możesz z boku pisać wymowę, bo rōmaji i tak używa się głównie, żeby takie podludzie jak my (w sensie nie-Azjaci) mogli sobie jakoś to przyzwoicie ogarnąć.

Gratuluję!!!

Twój post został zakwalifikowany i opublikowany w dzisiejszym wydaniu @codziennik (nowej inicjatywy wspierającej polską społeczność). Dodatkowo Twój post weźmie również udział w cotygodniowym niedzielnym konkursie.

Pozdrawiam
@baro89

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63342.09
ETH 2658.68
USDT 1.00
SBD 2.81