Jak utrzymać dobry kontakt z klientem?

in #polish6 years ago

zwieksz-sprzedaz1.jpg

Podstawą każdej dobrze prosperującej firmy są jej klienci. To oni dają firmie dochód i właśnie dzięki nim pojawiają się możliwości rozwoju. Każdy przedsiębiorca ma pewnie wypracowaną własna strategię która pozwala mu pozostać w dobrych kontaktach ze swoimi klientami. Ja też mam swoje wypracowane schematy, które od ośmiu lat pozwalają na dobre relacje z ludźmi.

infolinia.jpg

Pierwszy kontakt:

W moim przypadku jest to zazwyczaj telefon od potencjalnego klienta, który w krótkiej rozmowie przedstawia Mi jakie prace chce wykonać i prosi o spotkanie w tej sprawie. Podczas takiej rozmowy dla mnie ważne jest aby ustalić spotkanie z klientem w możliwie jak najszybszym terminie odpowiadającym obu stroną choć należy pamiętać że to Ja muszę ostatecznie zaakceptować termin jaki zaproponuje klient. Jednak nie jest dobrym rozwiązaniem umówić się na spotkanie zaraz następnego dnia. Klient może pomyśleć, że brakuje nam zleceń, a z firmą której brakuje zleceń najprawdopodobniej jest coś nie tak. Zawsze podczas rozmowy telefonicznej staram się dowiedzieć skąd ma namiary na mnie. Jest to dla mnie bardzo ważne ponieważ większość klientów mam z polecenia innych moich klientów. Wiedząc że namiary przekazała np. p. Kowalski mogę zadzwonić do niego i po pierwsze podziękować za polecenie kolejnej osobie, a po drugie podpytać kim jest nasz nowy klient. Wszelkie informacje na jego temat pozwolą mi się lepiej przygotować do spotkania z nim.

Pierwsze spotkanie:

Podczas pierwszej wizyty na budowie nadszedł czas na „dobre pierwsze wrażenie”. I nie myślę tu że trzeba było by pojawić się w pięknym garniturku. Głównie chodzi o to aby zjawić się na czas i przygotowanym do wstępnych pomiarów. Często widywałem fachowców którzy na pomiarze pojawiali się bez miarki czy długopisu. Poza podstawowymi narzędziami potrzebnymi do wykonania pomiaru zawsze mam przy sobie komputer, żeby pokazać swoje wcześniejsze realizacje. Po pierwsze jeszcze bardziej utwierdzi to klienta w przekonaniu że znamy się na swoim fachu, a po drugie może stać się inspiracja do wykonania pomieszczeń na które klient nie ma jeszcze pomysłu. Bardzo często inwestorzy chcą wykończyć swój dom, ale nie zatrudniają architekta, a im samym brak pomysłu. Ważne jest też żeby w rozmowie wykazać się fachową wiedzą, na pytania na które nie znamy odpowiedzi lepiej szczerze powiedzieć, że korzystamy z firmy podwykonawczej w tym temacie i sami nie mamy rzetelnej wiedzy na ten temat.

cover_thumb.jpg

Współpraca podczas remontu.

To że prace musza być wykonane na najwyższym poziomie to sprawa oczywista. Bardzo ważne jest też żeby robota została wykonana w terminie. Dotrzymywanie terminów jest w tej branży bardzo mało przestrzegane. Jeśli więc będziemy wywiązywać się z danych klientowi obietnic dotyczących terminów prac postawi nas to w doskonałym świetle. Osobiście biorę na siebie jeszcze całą logistykę związana z zakupem materiałów potrzebnych na budowie. Odciąża to w dużym stopniu klienta co większość ze współpracujących ze mną ludzi bardzo sobie chwali. Mi daje to możliwość wyboru odpowiedniego dla mnie materiału w czasie kiedy jest mi on najbardziej potrzebny. A i zawsze można na tym jeszcze zarobić. Dobrze wykonana praca w dodatku w umówionym terminie przynosi nam kolejnego zadowolonego klienta, który z pewnością poleci naszą firmę kolejnej osobie potrzebującej podobne usługi. I tak koło się zamyka.

zadowolony-klient-majsterszklarz.jpg

Kontakt po wykonanej pracy.

Dodatkowo zawszę pilnuję aby kontakt z klientem pozostał na dłużej. Kilka prostych chwytów takich jak np. wysłanie smsa z życzeniami świątecznymi lub urodzinowymi pozwoli przypomnieć o nas klientowi. Czasem też bez okazji napiszę smsa lub maila z zapytaniem czy wszystko działa prawidłowo, czy nie pojawiły się jakieś problemy. Daje to poczucie dla klienta, że nie zostaje on sam z ewentualnymi problemami, a nam pozwoli zebrać informacje o działaniu niektórych rzeczy które z czasem możemy polecić kolejnym osobą.

I tak już od ponad ośmiu lat prosperuje moja firma stale się rozwijając. „Poczta pantoflowa” jest moim zdaniem najlepszą forma reklamy, a dobrze wykonana praca najlepsza wizytówka. Każdy zadowolony klient z pewnością poleci nasze usługi dalej, co pozwala na stały dopływ nowych zleceń nie wydając ani grosza na reklamę. Myślę że stosowany przeze mnie model współpracy z klientem każdy bardzo łatwo może przełożyć na realia swojej firmy. Mam nadziej że komuś moje porady pomogą rozwinąć skrzydła.

Jeśli interesuje Cię czym się zajmuję i jak to wygląda zapraszam @sebaj86.

Pozdrawiam

Sort:  

Bardzo dobrze napisane. Poczta pantoflowa i dobry kontakt z klientem, to najlepszy sposób na wyrobienie sobie "nazwiska" i osiągnięcie sukcesu w każdej branży.

U mnie sprawdza się w 100% więc myślę, że da się podobną strategię obrać w każdej firmie. Przy czym wiadomo że mając sklep spożywczy nie można dzwonić do każdego klienta z pytaniem czy aby na pewno ta podwawelska smakowała :)

Poczta pantoflowa jest świetną reklamą, ale nie dla każdej branży ;).

Zdecydowanie jest świetna dla branży usługowej, mniej już dla handlowej.

Nasz Klient Nasz Pan!

Po części to prawda, ale znacznie lepiej wychodzę na tym jeśli "Nasz Klient Nasz Kumpel" :)

Cześć, wraz z @lawliet45, wychodząc na potrzeby odbiorców tagu polish chcemy tworzyć cotygodniowy przegląd tagu o nazwie Kurier-Kuratorski [konto czeka na weryfikację]. Zainteresowały nas Twoje treści i chcemy prosić Cię o zgodę na opisywanie oraz linkowanie do Twoich wpisów w naszych wydaniach. Zgoda spowoduje, że przy pisaniu nowego wydania Twoje posty, które opublikujesz od poniedziałku do piątku, będą przeglądane, jako pierwsze.

Celem istnienia czasopisma jest promocja wartościowych treści ukazujących się na tagu polish, podzielonych tematycznie, wyłapywanie niedocenionych postów, informowanie o wydarzeniach odbywających się w ramach polskiej Społeczności Steem oraz pomoc nowym użytkownikom z oswojeniem się z platformą. Wszystko w ramach przystępnego artykułu pozwalającego poznać życie tagu w ostatnim tygodniu.

Fajna inicjatywa, z przyjemnością zgodzę się i jeśli będzie potrzeba służę pomocą. Pozdrawiam

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64507.66
ETH 3080.07
USDT 1.00
SBD 3.85