You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czytam sobie #14. Donoszę z biblioteki. Październik

in #polish6 years ago

Wow, przecyztałaś Lód Dukaja i JESZCZE 5 INNYCH KSIĄŻEK W MIESIĄC? Kiedy ty masz czas na wszystko, kobieto!

Rewelacyjna powieść, subtelna fantastyczność światów budowana przez Dukaja, realne, wartościowe i naprawdę głębokie filozoficzne rozważania wplecione w powieść, wspomniany przez Ciebie język, który jest po prostu miodny. Mmmm. Jest tłumaczona teraz na angielski, mam nadzieję, że tłumacze sprostają zadaniu i powieść zostanie doceniona na arenie międzynarodowej, (chociaż ciężko o to może być, bo przecież przeciętny czytelnik z zagranicy będzie miał problemy w zrozumieniu wielu kontekstów związanych z sytuacją Polski pod imperalistycznym butem rosyjskim.

podobno wydawnictwo wymogło na autorze odchudzenie pierwszej wersji.

To mnie zdziwiło, jeszcze dłuższe to chciał wydać? xD

Sort:  

Czytam dość szybko, ale akurat Dukaj został mi jeszcze z zeszłego miesiąca. :)
Gdy gdzieś na coś lub kogoś mam czekać, to zawsze mam książkę w plecaku (ale raczej lżejszą gatunkowo), no a Dukaja to po prostu wieczorami.

Z całej siły ściskam kciuki za udany przekład, bo gdy taki będzie, to nie wyobrażam sobie, aby Lód przeszedł bez echa. Świat jest zbudowany z takim pietyzmem, iż myślę, że nawet dla czytelnika angielskiego czy amerykańskiego możliwości czerpania z tekstu będą ogormne. W końcu Zbrodnię i karę czy Wojnę i pokój też jakoś ogarnęli. :)

Na taką informację natrafiłam - że napisał 1600 stron. A co do wydania, które czytałam, to uważam, że popełniono okropny błąd wbijając wszystkie części i rozdziały w jedno tomiszcze. Jeżeli ktoś będzie rozważał zakup, to zdecydowanie wersję na czytnik lub wydanie nowe (trzy tomy).

Ooo, nie wiedziałem, że wydali w 3 tomach nowe wydanie! Ja czytałem właśnie na Kindlu więc ciężak mnie ominął. Jednak jest coś nęcącego w tym ciężarze i ogromie tej powieści, ktoś napisał gdzieś że czytając ją człowiek czuje się właśnie jakby przebijał się przez Lód i... rozdrabnianie tego na 3 tomy jakoś to tak oswaja i osłabia :)

A to racja - tak jakby wszystko Ci zamarzało. ;) No ale tekstu jest na tyle, że i trzy tomy można zrobić ciężkie i masywne, a nie będą się tak łatwo niszczyły. Niestety o odrwanie okładki w przypadku tomiszcza nietrudno.

Czytanie to nie rurki z kremem

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 62427.05
ETH 2721.95
USDT 1.00
SBD 2.56