Słów kilka o maśle orzechowym i instrukcja jego użytkowania

in #polish6 years ago

Hej,

W amerykańskim kinie często gości masło orzechowe i traktowane jest jako wielki smakołyk. Spotkałem już kilka osób, które wzorem zachodu próbowali tego przysmaku licząc na doznania bliskie Nutelli. Nic bardziej mylnego. Zatem masło orzechowe w Stanach Zjednoczonych albo ma inny smak (być może jest mocno słodzone) albo faktycznie ludzie po prostu je lubią, tak jak Polacy lubią zjeść sobie kiszonego, co dla niektórych narodów może być niepojęte.

Jakie jest w smaku? Jak mieszanka oleju z orzechami, bo w istocie są to rozdrobnione na krem orzechy, a co za tym idzie wytrąca się tłuszcz. Dobre masło orzechowe ma 97-100% orzechów w składzie. Są również słodzone karmelem lub z innymi dodatkami. Niektórzy lubią naturalną postać tego kremu, lecz zdecydowana większość próbując masła po raz pierwszy jest delikatnie mówiąc zawiedziona.

A tymczasem, masło orzechowe może być zdrowe, być może dlatego, że wymyślił je lekarz. Mimo bardzo wysokiej zawartości tłuszczu, jego odpowiednie dawkowanie może być pomocne w diecie odchudzającej. Zdrowe tłuszcze zawarte w maśle orzechowym, a konkretnie nienasycone kwasy tłuszczowe pomagają w redukcji tkanki tłuszczowej. Do zalet masła należy naturalnie zaliczyć szereg korzyści płynących z samych w sobie orzechów. Bo przypominam, nie jest to nutella, gdzie znajdziemy śladowe ilości orzechów obok całej masy cukru i reszty śmieci spożywczych. Masło to płynne orzechy. Zatem witamina A, B i E, niacyna odpowiedzialna za prawidłowe działanie układu nerwowego i pokarmowego, kwas foliowy zalecany kobietom w ciąży. Orzechy również obniżają poziom cholesterolu. Orzechy podobnie jak fasola czy soczewica są bardzo dobrym źródłem białka roślinnego.

Ale co ze smakiem? Czy można go uatrakcyjnić? Tak! W ciągu minuty można zrobić z niego bardzo smaczną i idealną potreningową przekąskę. Ja robię to w ten sposób:

  1. Wafel ryżowy smarujemy masłem orzechowym
  2. Przywozimy od teściowej wiśnie w syropie
  3. Nakładamy kilka
  4. Smacznego!

Można zamiast wiśni dołożyć banany lub jakiekolwiek inne owoce. Taka słodko orzechowa mieszanka smakuje rewelacyjnie.

41489474_2212457752333491_5338212554390896640_n.jpg

Dobre masło orzechowe to koszt ok. 10 zł. Możne je również zrobić samemu, blendując ostro niesolone orzechy na krem.

Sort:  

nice article!
I upvoted and follow you!

Nie rozumiem ludzi, którzy próbując masła orzechowego nie domyślają się, że będzie ono smakować podobnie jak orzeszki ziemne :D

Miałem w swoim życiu sytuacje:

  • Dzień dobry, gdzie znajdę masło orzechowe?
  • A tutaj obok, proszę bardzo
  • Ale proszę pani, to jest nutella

  • Chcesz spróbować masła orzechowego?
  • Jasne!
  • Eeeeee jakieś dziwne, myślałem, że będzie smakować jak nutella czyli krem z orzechami laskowymi

  • I jak? Dobre masło orzechowe?
  • Dobre, ale więcej nie rób ;)

Trzeba też pamiętać, że z orzeszkami ziemnymi nie jest tak różowo, bo zawierają lektyny i kwas fitynowy oraz mogą zawierać aflatoksyny :)

Myślę, że ludzie jakoś słodkawo chcą traktować masło orzechowe, a dostają ... no orzechy :D

Każdy myli masło orzechowe z Nutellą. Nie wiem skąd się to wzięło, chyba od tego że Nutella też ma orzechy... W każdym razie tak jak piszesz masło orzechowe ma dużo tłuszczu i niestety w moim przypadku nie było odpowiedniego dawkowania, bo lubiłem wyjadac je łyżeczką. Teraz trzymam się od niego z daleka 😋 i szczerze muszę przyznać, że nie próbowałem nigdy łączenia masła orzechowymi z żadnymi innymi składnikami.

Uwielbiam jeść masło orzechowe łyżka ze słoika :) jak biegałem to przed treningiem idealna przekąska :)

masło orzechowe to jednak ciągle masło
(i to powinno dawać ludziom małą wskazówkę co do smaku, noo ze niekoniecznie musi być słodkie (dobry argument wymyśliłam? :)

ulubiona kanapka mojego syna to:
grahamka na pół i do piecyka,
następnie jedna połówka posmarowana avocado, druga połówka potraktowana masłem orzechowym (z migdałów),
a w środek powidła śliwkowe, HA!
śniadanie mistrzow :D

A w innym artykule na #polish mówią, że masło to tylko od muu muu!
W ogóle, w dzieciństwie przez dłuższy czas nie mogłem rozgryźć jednej rzeczy:
Jakie ptaki robią ptasie mleczko?
Wariant, że ptasie mleczko robi się po prostu z ptaków szybko odrzuciłem, bo w końcu jest ono w środku białe, a ptaki nie.
Dlatego szukałem, jakiegoś ptaka, który wykazywałby pewne podobieństwa do krowy.
No i lata mijały, a ja znaleźć nie mogłem.
Dopiero kiedy podrosłem, zrozumiałem, że to była jedna wielka mistyfikacja i ptaków z cyckami nie ma!

A co do kanapki twojego syna - brzmi bardzo smakowicie. Multum smaków w jednej kanapce. Ale wiesz co? Ja bym jeszcze spróbował posmarować musztardą :D

hahaha ha 🤣
ale mnie rozśmieszyłeś :)))

ptasie mleczko to jeszcze NIC!
pomyśl jak wytłumaczyć nazwę farszu w pierogach "ruskich"! 😝

(rozczuliłeś mnie obrazem małego Jacusia szukającego ptaka podobnego do krowy! 😍)

PS:
my tez grahamkę smarujemy czasem na słono, miałam napisać, ale sie wstydziłam :D
trzeci dodatek jest właściwie dowolny (zatem może być musztarda, może plasterek wędzonego sera, korniszon itd :),
bo "masło" orzechowe i avocado to taka neutralna warstwa bazowa
(i przyjmie na trzeciego kolegę - każdy smak, polecam! :))

no po prostu WOW! Że ja nigdy nie wpadłam na to, by awokado z masłem orzechowym w jednej kanapce połączyć ..no bo powidła śliwkowe to wszystko przyjmie do siebie ;)

Mnie też podchodzi ta kombinacja! Awokado i masło orzechowe razem nie przeszło mi przez myśl. Będziemy testować.

Dla mnie najlepszy chleb tostowy z masłem orzechowym i dżemem wiśniowym bądź z porzeczek. Te dżemy pasują mi najbardziej bo mają ostry smak

Potwierdzam, masło orzechowe i dżem z czarnej porzeczki to duet idealny ;)

No i zainspirowałeś mnie do posta, bo mam w zanadrzu parę pomysłów na masło orzechowe :)
P.S. A te wiśnie od teściowej mniam! Na bogato :))

Uwielbiam, jedna z moich największych jedzeniowych słabości to właśnie Maslo orzechowe i mogłabym zjeść dosłownie cały słoik! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 55049.50
ETH 2307.72
USDT 1.00
SBD 2.30