Jak szybko i za darmo odzyskać skasowane pliki z komputera?

in #polish6 years ago

Wczoraj po raz pierwszy straciłem bardzo ważny plik, którego kopii zapasowej nie posiadałem. Ogromny strach, ale znalazłem sposób na odzyskanie plików. Sprawdzone na Windows 10, ale producent zapewnia, że omawiany niżej program działa również na windowsie 8 i 7.

Na początku próbowałem opcji przywrócenia systemu. W starszych Windowsach co jakiś czas system tworzył automatyczne punkty przywracania. Wystarczyło w ustawieniach systemowych wklepać "przywracanie systemu" i cofnąć wszystkie zmiany dokonane w systemie o kilka dni. Usunięte przypadkowo pliki wracały. W Windowsie 10 nie miałem skonfigurowanego żadnego automatycznego przywracania systemu, zatem ta opcja była niemożliwa.

Dlatego postanowiłem polecić Wam program o nazwie "Recuva." Nie jest to materiał sponsorowany, a zwykły poradnik z dobrego serca :)

  • Pobieramy program Recuva ze strony producenta https://www.ccleaner.com/download. Jest to istotne, gdyż szukając w google programów odzyskania usuniętych plików można natrafić na mnóstwo programów, które nie przywrócą plików, a jedynie zaśmiecą nasz komputer. Nawet omawiany program można znaleźć na stronach typu: softonic, instalki czy dobreprogramy. Należy ich unikać z uwagi na podstępną instalacje, która będzie nam próbowała wcisnąć niechciane oprogramowanie.

  • Instalujemy i uruchamiamy program.

  • Oczywiście klikamy "dalej"

1.png

  • Tutaj ważna uwaga: Wyższą skuteczność zapewni opcja "nie jestem pewien" i "wszystkie pliki." Chciałem odzyskać dokument w formacie .doc i po zaznaczeniu opcji "dokumenty" nie udało się odnaleźć usuniętego pliku. W celu dokładniejszego szukania zaznaczamy też "włącz głębokie skanowanie"

3.png

2.png

4.png

Oczywiście postępowanie zgodnie z powyższym formatem znacznie wydłuża czas poszukiwań plików, który może trwać kilka godzin. Przeszukiwanie samych dokumentów trwa bardzo krótko, więc mimo wszystko warto ją wypróbować, może wam się uda. Dobrze jest też przeszukać cały dysk. Możemy nie pamiętać dokładnie katalogu, z którego został skasowany.

  • Nie pozostaje nam nic innego jak cierpliwość.

5.png

  • Klikamy odszukany plik i zaznaczamy opcję "odzyskaj"

6.png

U mnie udało się odzyskać odszukiwany dokument po zaznaczeniu omawianych opcji. Jako, że program nie odnalazł go po kliknięciu w "dokumenty" a dopiero "wszystkie pliki," cała procedura trwała około 2 godzin. Nie jestem pewien, czy wszystkie pliki da się odzyskać, ale mi się udało, pomimo pogodzenia się już z porażką i zaprzepaszczeniem wielu godzin pracy nad dokumentem.

Sort:  

Warto pamiętać by najlepiej wyłączyć komputer i z jakiegoś LiveCD odpalać, by jak najmniej danych nadpisać

Przy ważnych projektach autosave to podstawa :D Zawsze od zapisania pliku zaczynam pracę :)

Odradzam pracę na dysku z którego odzyskujesz dane.

Dysk wyjąc i wstawić w stację dokującą a oprogramowanie do odzyskiwania danych odpalać z innego komputera i na nim od razu realizować backup odzyskanych plików.

Powód jest taki jak wspomniał @fervi.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58183.32
ETH 2475.34
USDT 1.00
SBD 2.38