PIERNICZKI Z WITRAŻYKIEM

in #polish6 years ago (edited)

Witajcie kochani.

Dzisiejszy post zgłaszam do konkursu kulinarnego organizowanego przez pl-kuchniia, a temat konkursu który wybrałam to ,,świąteczne smaki dzieciństwa''.

Dawno, dawno temu, gdy byłam mała, święta Bożego Narodzenia spędzaliśmy rodzinnie u mojej babci w Żaganiu.
Moja babcia Kazimiera była mistrzynią w kuchni. Obojętnie co by nie ugotowała zawsze smaczne było. Tak więc gdy nadchodziły święta, wszyscy czekali na jej pyszne dania.
Gdy wspominam tamte dziecięce lata, szczęśliwe, beztroskie, spędzane w święta Bożego Narodzenia w gronie bardzo licznej rodziny, to nie przychodzi mi nic innego na myśl, jak tylko pyszne, aromatyczne pierniczki wykonane przez moją babcię.
Miała ona przepis na pierniczki, które można było jeść od razu po upieczeniu. Zawsze uwielbiałam pomagać jej przy wypiekach, a najbardziej lubiłam pomagać w pałaszowaniu tych słodkości hehe.
Przepis na pierniczki przetrwał w rodzinie, a ja troszkę go ulepszyłam i zmieniłam.

Tak więc kochani, dzisiaj pokażę Wam jak robię takie pyszne pierniczki z witrażykiem.
Pierniczki mają delikatny aromatyczny smak oraz zapach i są gotowe do zjedzenia zaraz po upieczeniu
pierniczki-świąteczne0.jpg
(świąteczne pierniczki z witrażykiem)

SKŁADNIKI:

  • 500 g. mąki pszennej
  • 100 g. cukru pudru
  • 3 łyżeczki kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 100g. miodu płynnego
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 100 g. masła

WYKONANIE:

  1. Wszystkie sypkie składniki przesiewamy do dużej misy.
    Dodajemy miód, jajko, żółtko oraz roztopione i ostudzone masło.
    Składniki mieszamy i zagniatamy ciasto.
    Ciasto przykrywamy ściereczką i zostawiamy na pół godzinki żeby odpoczęło.
  2. Ciasto rozwałkowujemy na grubość około 3-4 milimetry (czym grubsze tym bardziej miękkie będą) i za pomocą foremek wykrawamy z niego pierniczki.
  3. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. W każdym pierniczku robimy dziurkę słomką żeby można później przewlec przez nią nitkę.
    Żeby powstały nam witrażyki musimy mniejszą foremką (kształt dowolny) wyciąć środek pierniczka. W powstałą dziurkę wsadzamy po jednej landrynce.
  4. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w funkcji góra - dół w 180*C / 8 - 10 min..

Jak wykonać pierniczki możecie zobaczyć w filmiku poniżej.
Serdecznie zapraszam do oglądania.

Uwagi:
- Upieczone pierniczki możecie też udekorować lukrem.
- Przechowujemy szczelnie zamknięte w plastikowym lub metalowym pojemniku.
- Z tej ilości ciasta wyszły mi 54 pierniczki.

świąteczne-pierniczki.jpg
(świąteczne pierniczki z witrażykiem)
świąteczne-pierniczki2a.jpg
(świąteczne pierniczki z witrażykiem)
pierniczki-świąteczne3a.jpg
(świąteczne pierniczki z witrażykiem)
pierniczki-świąteczne4a.jpg
(świąteczne pierniczki z witrażykiem)
IMG_4362.JPG

Sort:  

wow Rita! aż się dziwię, że nikt Twoich pierniczków jeszcze nie skomentował. nie mam wątpliwości, że są pyszne, ale co ponadto - ten post to prawdziwa uczta dla oka! nie mogę wyjść z podziwu nad Twoimi zdjęciami - kompozycją, dodatkami, grą światła. Cudo! Na następne święta wpadam do Ciebie :D

PS piękne są wspomnienia o babciach, którym zawsze wychodziło to co ugotowały/upiekły. ale ile lat uczyły się, próbując różnych sposobów, przepisów etc! Marzy mi się,żeby takie wspomnienia po sobie zostawić, jak Twoja babcia - Tobie też ? ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63271.81
ETH 2568.70
USDT 1.00
SBD 2.80