KLUSKI ŚLĄSKIE | rita food channel

in #polish6 years ago (edited)

Cześć.
Jako że jestem dziołcha ze śląska, to nie mogło zabraknąć tego przepisu na moim blogu.
W prawie każdym śląskim domu, co niedzielę przygotowuje się kluski śląskie do obiadu.
Przepis jest łatwy, raz dwa się robi i wyśmienicie smakuje.
IMG_1861yt.jpg
(kluski śląskie)

Oto przepis video

SKŁADNIKI:

  • 1 kg. ziemniaków (najlepiej starych)
  • około 250 gr. mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko

WYKONANIE:

  • ziemniaki obieramy, myjemy i gotujemy w osolonej (1 łyżka soli) wodzie.
  • gdy ziemniaki się ugotują odcedzamy je i takie jeszcze gorące przeciskamy przez praskę (gdyby były zimne to trudniej by nam było przeciskać przez prasę). Zostawiamy do ostudzenia.
  • w szerokiej misie takie przeprasowane ziemniaki wygładzamy, dzielimy na cztery części i jedną część wyciągamy.
  • w wolne miejsce wsypujemy mąkę ziemniaczaną w takiej ilości ile wyjęliśmy ziemniaków (to będzie około 250 gr.)
  • dodajemy odłożone ziemniaki oraz jedno jajko.
  • wszystkie składniki dobrze wyrabiamy ręką na jednolite ciasto.
  • odrywamy po kawałku ciasta i formułujemy kulki lekko je spłaszczając. W każdej kulce palcem robimy małe wgłębienie tz. dziurkę.
  • do wrzącej i osolonej wody wrzucamy kluski, i gotujemy na małym ogniu aż kluski wypłyną na wierzch.
  • wyciągamy na druszlak.

SMACZNEGO!

Kochani.
Obserwujcie mój profil https://busy.org/@rita.foodchannel
bo jutro będzie post kolorowy i słodki.
To do jutra, pa pa!

Sort:  

Uwielbiam, uwielbiam. Moje korzenie też są śląskie. Ojciec pochodził z Miechowic.
Często kluski u nas goszczą. Pychotka. Pozdrawiam.

Jako Ślązok uwielbiom i oczywiście Up do Ciebie leci.

dzięki serdeczne ;-)

A ja nie umiem ich zrobić! Tyle razy próbowałam. :(

serio? a może dawałaś młode ziemniaki?

Ja już próbowałam ze wszystkimi polecanymi ziemniakami, z których każdemu sie udają. Od lat próbuję co jakiś czas i zawsze wychodzi mi jakiś szary gniot. ;)

hmm.. dziwne, bo jest to bardzo łatwe, nawet mojemu 11-stolatkowi wychodzi...
Próbuj aż do skutku!

@thermomania tak się zastanawiam, może Tobie wychodzą nasze ciemne kluski Śląskie?? One są nawet lepsze od "zwykłych".

Nie, mi wychodzą kamienie ;)

Skoro wychodzą Ci twarde to znaczy że zdecydowanie za dużo mąki ziemniaczanej dajesz.

Kluski śląskie na #pl-kuchnia - WOW! :)
Jo tyż jestech dziołcha z Ślonska :P

Gosiu, koniecznie musimy się spotkać :)

No popatrz jaki ten świat mały... Pewnie że fajnie by było się spotkać. Moja teściowa mieszka koło Igoumenitsy, a z tamtąt do Ciebie to już jak rzut beretem ;-) a promy co godzinę chyba pływają. Tak więc gdy będę w tamtych stronach to podskoczę do Ciebie (no chyba że TY będziesz w Atenach) To się jeszcze zgadamy, bo ja teraz w Polsce jestem do końca sierpnia.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56768.45
ETH 2391.62
USDT 1.00
SBD 2.28