Wymarzony dom - raport #5

in #polish5 years ago

X37EMQ9WSwsRZNSVTqXwHXZ29NFuAYELwUZzZWNK6VLZQV2Bien8UPDuMfeNZWVxX8ZeGQm7VjzXfZqBLSLDffiQRtbNigJcUdm5h.jpeg

W dzisiejszym raporcie trochę więcej zdjęć z budowy. Zaczynamy!

Hydraulika

Jako, ze udało mi się uzyskać pomoc specjalisty z branży hydraulicznej - mogę podzielić się wynikami pracy Tesica. ;) Po mojej stornie było tylko wybranie z czego zrobić instalacje. Padlo na rurę pex polskiego producenta kisan. Zaczki zaciskane (bo tylko takie nadają się do zabetonowania). Do tego duże doświadczenie specjalisty i po kilku dniach instalacja była gotowa. Prawie :) Zostało wykonać jedynie miejsce przyłączenia do pieca. Ale o tym innym razem.

h1.jpg

h2.jpg

h3.jpg

h4.jpg

h5.jpg

h6.jpg

Brakuje jeszcze również kilku rur osłonowych. Wszystko to zostanie uzupełnione już po probie ciśnieniowej. Proba ta wykaże czy złączki są odpowiednio sprasowane. Jeśli ciśnienie powietrza nabte do instalacji utrzyma się przynajmniej 2h na niezmienionym poziomie - oznaczać będzie ze wszystko zostało wykonane poprawnie i będzie można tak przygotowane rurki zalać betonem.

Elektryka

Jeśli chodzi o branżę bliższą memu sercu - ja krok po kroku uczę się tzw wykonawstwa. O to kilka zdjęć z mojej przeprawy na polu bitwy.

IMG_20190520_194837.jpg

Na powyższym zdjęciu widać, ze nie wszystkie przewody chowałem w bruzdach. Te postanowiłem przymocować do muru za pomocą uchwytów wkładanych w otwory.

Oprócz uchwytów pojedynczych bardzo chwale sobie te podwójne - jedna dziura dwa przewody.

IMG_20190520_194918.jpg

Ostatnio probowalem rowniez mocowac przeowdy na uchwyty wbijane.

IMG_20190520_194957.jpg

Uchwyty te byłyby na pewno mega wygodne przy innym materiale. W ceramikę wchodzą średnio, aczkolwiek jeśli trafi się w fugę - trzymają całkiem niezłe :)

Montując przewody na ścianie trzeba również jakoś wprowadzić je do otworu puszkowego. Ja zgodnie ze sztuka robiłem to tak:

IMG_20190525_174822.jpg

Krok po kroku ubywa mi tej pracy :)


Sponsored ( Powered by dclick )
坛子熟成肉倒是第一次吃

前几天公司聚餐新鲜了。 主人公小猪肉都在坛子藏着,嘿!还有盖子呢!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 65012.58
ETH 3101.28
USDT 1.00
SBD 3.86