Wymarzony dom #5

in #polish5 years ago

IMG_20181014_155448_HDR.jpg

Czas na kolejny wpis dotyczący mojego wymarzonego domu :)
Opowiem w nim trochę na temat przygotowań poczynionych w momencie gdy mam już do dyspozycji papierowy projekt.
Serdecznie zapraszam.

Plan działania

Niewątpliwie zanim zacznie się cokolwiek robić przy domu, który już częściowo został wybudowany należy opracować plan. Zarówno plan poszczególnych robót jak i szczegóły związane z instalacjami. Jako, że kolejne etapy mam już opracowane z grubsza w głowie, czas na te rozmyślania, których nie sposób zapamiętać.

Mając na uwadze doświadczenie z pracy zawodowej i zadań związanych z adaptacją różnych pomieszczeń uznałem, że najważniejszy jest dokładny plan domu. Jako, że inwestycja jest już zrealizowana, a projekt domu, który posiadam nie ma rzutów kondygnacji w wersji edytowalnej, postanowiłem sam przygotować taki "projekt".
Dlaczego tak? Mógłbym przecież zeskanować to co jest w projekcie i na tej podstawie bazować.

Rozwiązanie to jest jednak mało wygodne. Nie jesteśmy w stanie w łatwy sposób wprowadzić zmian chociażby w ścianach działowych czy błyskawicznie odczytać odległości pomiędzy poszczególnymi fragmentami murów. Stąd też warto poświęcić te parę godzin i przygotować w pełni edytowalne rzuty domu.

Oprogramowanie

Niestety czasy studenckie już dawno za mną, wszelkie licencje na oprogramowanie typu AutoCAD z tego powodu wygasły. W pracy korzystam z oprogramowania trochę tańszego niż AutoCAD ale nadal jest to spory wydatek. Zrobiłem szybki research i znalazłem program który nazywa się Sweet home 3D. Jest to program darmowy. Od razu po instalacji ukazał się taki obraz.

1.png

Kto chociaż raz korzystał z programów tego typu, momentalnie go opanuje. Jest on łatwy w obsłudze, chociaż oczywiście ma kilka niedociągnięć. Jednak, na moje potrzeby w zupełności wystarczył. Za pewne jest możliwość powiększenie bibliotek z różnymi elementami wyposażenia itp, jednak dla mnie na chwilę obecną najważniejsze są ściany i otwory drzwiowe. Aranżacja samego wnętrza to już zadanie dla mojej Żony :)

Po kilku godzinach pracy, parter domu wygląda tak.

3a.png

Jak widać na załączonym obrazku, program generuje również podgląd w 3D co jest bardzo fajnym bajerem. Pewnie stąd nazwa programu. :)

Projekt oczywiście można wydrukować do pdfa a później po użyciu drukarki, cieszyć się jego wersją papierową.

Co dalej?

Mając przygotowany plan kondygnacji mogę zabrać się za planowanie instalacji. Będę musiał oczywiście wybrać się jeszcze na budowę by sprawdzić czy poszczególne wymiary, które zaczytałem z projektu, pokrywają się z rzeczywistością. To również idealny moment by sprawdzić czy wykonawca zrobił wszystko tak jak jest w dokumentacji.

Konieczne jest również naniesienie na plan punktów, gdzie można wykonać piony kanalizacyjne. Cała instalacja począwszy od szamba do wyprowadzeń w chudziaku na parterze została już wykonana. Wrysowanie jej w przygotowany plan pozwoli sensownie rozplanować wszelkie przebicia między kondygnacjami.


Sponsored ( Powered by dclick )

dclick-imagead

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64513.75
ETH 3146.11
USDT 1.00
SBD 3.95