Politycznie poprawni - "Troja: Upadek miasta" - moja recenzja

in #polish6 years ago

Moim ulubionym gatunkiem filmowym są produkcje kostiumowe i historyczne. Nawet takie traktujące o prehistorii. Z resztą nie tylko filmy, również seriale. Dopuszczam w nich nawet jeśli produkcje nazwane historycznymi odbiegają od tego czego można nauczyć się na historii. Przykładowo seriale takie jak Wikingowie czy Spartakus. Niewiele miały wspólnego z historią ale bardzo przyjemnie je się oglądało. Dziś trafiłem na coś co pięknie się zapowiadało i zawiodło. Jak to mawiała moja nauczycielka od matematyki "Ładnie żarło i zdechło"

troy.jpg

**Troja: Upadek miasta **

Od znajomego dowiedziałem się o obiecującym nowym serialu Neftlixa. Serial miał opowiadać historię upadku Troi. Kostiumy, sceny walki... nie mogłem się doczekać. Wracam po pracy do domu. Piwko się chłodzi, jedzenie przygotowane, zaczynamy seans.

Odcinek 1
Najpierw wprowadzenie czyli poznajemy bohatera. Zrobił nie najgorsze wrażenie. Parys ot taki lekkoduch. Scenografia ładna, kostiumy niezłe. Przyjemnie się ogląda. I tak przez całą godzinę. Nic się nie dzieje, niczym nie zaskakuje ale każdy ze szkoły wie co powinno się wydarzyć więc zaskoczenia próżno oczekiwać. Odcinek się skończył a ja mam mieszane uczucia. Dam mu szansę i obejrzę kolejny.

Odcinek 2
Drugi odcinek to już dla mnie totalne zaskoczenie. Nie chodzi o zwroty akcji. Po prostu poznajemy kolejne postacie. Dość istotne postacie greckiej mitologii. Poznajemy Achillesa, Zeusa, Herę i wiele innych a w zasadzie to ich na początek nie poznałem. Zupełnie inaczej sobie ich wyobrażałem. Może to wszelkie inne produkcje skrzywiły moje postrzeganie, może szkoła. Nie wiem ale czy według Was te postacie były rasy czarnej?

Ot widzę czarnego Achillesa, czarnego Zeusa, Czarną Herę? Czy Grecy w swoich wierzeniach wyobrażali sobie czarne bóstwa? Może niepoprawnie politycznie się wyraziłem. Czy Grecy mieli Afroamerykańskich bogów? Jak ich określali bo o Ameryce chyba nie mieli pojęcia, więc ich bogowie byli Afrykanami?

W mojej głowie się to nie zmieściło. Jak wspomniałem odstępstwa od historii i prawdy znoszę ale to mnie jakoś uderzyło tak w skutkach mocno, że kolejnego odcinka nie było.

Plakat ze strony filmweb.pl

Sort:  

Mitologia, "Iliada" i "Odyseja", to moim zdaniem świetny materiał na seriale. Szkoda, że tutaj tak beznadziejnie to zrobiono... Czarnoskóry Zeus i Achilles? Homer przewraca się w grobie, a ja wyrywam sobie włosy z głowy... Nic dziwnego, że średnia ocen na FIlmweb oscyluje w granicach 4.

Może Homer też był ciemnej karnacji

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63183.53
ETH 2643.93
USDT 1.00
SBD 2.78