You are viewing a single comment's thread from:

RE: Historia pojawienia się kawy w Polsce ☕️ 🗺

in #polish5 years ago

Oczywiście możesz mieć rację, bo są różne wersje tej historii. Kawa równie dobrze mogła docierać do Polski razem z herbatą dzięki handlarzom . Dlatego na końcu artykułu dałam wzmiankę, że opiera się on głównie na informacjach z jednej książki :P.

A masz może jakieś źródło swoich informacji? Zaciekawiło mnie to :)

Sort:  

Głównie pamięć o tym co czytałem o JIIIS, a trochę czytałem dawniej, ale gdzie konkretnie akurat ta informacja była nie pamiętam. Natomiast wyguglałem to sobie i:

https://www.tearebels.pl/kawa-w-polsce/

Wynika z tego że kawa była trochę wcześniej ale początkowo ją poza wyjątkami odrzucano i faktycznie weszła do PL tak jak piszesz :))

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68611.07
ETH 3913.05
USDT 1.00
SBD 3.61