Mysie miasteczko.

in #polish6 years ago

Obecność na steemit nie tylko bawi, ale też uczy.



Jeszcze pół roku temu do głowy by mi nie przyszło, że - poszukując info do postu na steemit - zgłębię temat życia gryzoni :)

Co do samego tytułu, to wymyśliłem go, po zobaczeniu ostatniego zdjęcia.
Jednakże nie jestem pewny czy gryzonie, których dom sfotografowałem to myszy, czy raczej nornice.
Zgłębiając jednak temat i porównując zdjęcia myszy i nornic, obstawiam, że to jednak nie mysie, a "nornicowe miasteczko" sfotografowałem.

Nornica ma ciało krótsze i bardziej okrągłe, a pyszczek mniej spiczasty niż mysz. Jest bardziej podobna do chomika.

nornica-vole.jpg

źródło


A oto okaz, który złapałem na zdjęciu.

3a.jpg


4.jpg


5.jpg



"Miasteczko" tych gryzoni składa się z wielu wykopanych obok siebie nor, połączonych siecią korytarzy.

Wejścia mają średnicę około 5-6 cm, a korytarze są posadowione na głębokości od 5 do 15 centymetrów, czyli bardzo płytko.

6.jpg


7.jpg



Zaskoczony byłem odwagą tych małych gryzoni. Biegały między swoimi norkami, nie zwracając uwagi na przechodzących nieopodal ludzi, oraz hałas samochodów.

1.jpg


2.jpg



Pewnie przyzwyczaiły się do obecności ludzi w swojej okolicy, gdyż ich małe królestwo ulokowane zostało na małej łące przedzielającej parking, nieopodal drogi szybkiego ruchu.

8.jpg


Sort:  

Nie widać, czy mają ogonki, ale faktycznie trochę inne, niż myszy. Na pewno @bowess będzie wiedziała :)

Nornica ruda. Na 100%. :)
Mam w ogródku kilka takich wejść do norek, ale u mnie nie trawnik angielski tylko "wybieg" z koszonej roślinności rodzimej, więc każde życie mile widziane.

Tak czy siak przesympatyczne futrzaczki.

Ale słodziaki:) Rzeczywiście niesamowite, że są takie odważne.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63626.66
ETH 2640.26
USDT 1.00
SBD 2.75