Słownie [1] Współczesny wyzysk na steemit

in #polish6 years ago (edited)

Witajcie moi mili.

Raczej nie tworzyłem tego bloga z myślą o ciągłym dzieleniu się poglądami, gdyż te częstokroć bardziej dzielą niż łączą. Ale raz na jakiś czas pozwolę sobie jednak na wpisy z serii "Słownie" w których najzwyczajniej będę mówił co mnie irytuje a co cieszy.

Dziś temat bardzo dotykający nas wszystkich tutaj na steemit.

#Boty inwestujące w nas upvote i komentarze

Niby nic szkodliwego. Ale mnie irytuje bo cenię sobie konstruktywną krytykę czy pochwały a coś co zobaczyłem dziś było dla mnie dosyć nieprzyjemne. Mianowicie dostałem komentarz o nieco zbytnim entuzjazmie co by mnie zdziwiło, ale nie jestem głupi i widziałem że był on napisany po angielsku. Moje wiersze i wpisy ogólnie są robione z myślą o polakach i osobach znających język znad Wisły.
A takie komentarze po angielsku od jakichś dziwnych inwestorów czy innych botów to nie pierwszyzna i widziałem je już u innych i sam miałem chyba z jeden czy dwa.
Tylko dlaczego teraz piszę?
Bo to jest przesada by nie dość że piszemy w innym języku, nie dość że pozwalamy sobie na kłamliwe pochwały, to jeszcze robić to z takim prymitywnie nachalnym łgarstwem jak to bardzo dany post jest "emejzing", w dodatku robiąc to wszystko masowo i wszędzie gdzie się da.

test.png

Ten bot czy cokolwiek to jest, ma od groma followersów. I to mi w tym wszystkim nie gra. Skąd? Po co?
Sam bocik nikogo nie śledzi a dziennie robi aż 359 upvote'ów (sic!).
A dołączył niedawno, bo w grudniu.

Także apeluję, flagujcie takie wredne konta, i broń Boże nie śledźcie. Trzeba takich pseudo-inwestorów ukrócić do minimum.
A na argument że dają upvote'y powiem krótko - chcecie by było więcej fałszywych obserwujących was. Taki podły menager który się nam do naszych wpisów doczepia wbrew naszej woli.

Także flagujcie, i oby się nam udało to zjawisko wytępić! Cześć!

Sort:  

Z semantycznego punktu widzenia trudno mówić o "wyzysku" skoro bot dał Ci kasę, a nie wyciągnął ją od Ciebie. Wyzysk to jest na FB, gdzie serwis tnie zasiegi, aby wyciągnąć od Ciebie $$$ na posty sponsorowane.

Flagowanie botów uważam za bezcelowe. Po pierwsze: Traci się wtedy środki, które można by przekazać autorom tworzącym dobrą treść. Po drugie: Jeśli Twoja reputacja jest niższa, to nie wpłynie to na ich reputację.

What an AMAZING post!!! OMG!!! Have a vote! :DDD

Ale powaznie - mimo ze na steemie zarejestrowalem sie juz dosyc dawno temu ale pisze tu 'z doskoku' i wielu rzeczy nie ogarniam.

Co do botow, jezeli sa tolerowane i wiekszosc ich uzywa, czy ktos kto tego nie robi ma realna szanse przebic sie do 'hot' czy 'trending' w jakimkolwiek popularnym tagu? Czy mozesz zarobic przyzwoita kwote tylko za dobra tresc? Zaczynam w to watpic.

Nie bardzo tez widze sens w spedzaniu nawet kilku godzin na tworzenie naprawde dobrej tresci jezeli twoj post zostanie 'zakopany' przez mase gownianych postow stworzonych tylko po to zeby boty mogly upvotowac.

Wydaje mi się że skupiając się na tagu "polish" nie ma aż tak wielkiego problemu w zakopaniu się w shitpostach. Gorzej jeżeli tworzymy po angielsku.

Tak. Polish to fajna nisza. Ale jak jak chcesz napisac cos konkretnego i konstruktywnego np w #bitcoin (z linkami, grafikami, analiza danych) co zawsze jest czasochlonne, to wstawiajac to tylko na steemit tracisz czas, bo byc moze zobaczy to tylko kilka osob, lub nawet nie.

Ja pisze dla siebie, a jak się komuś podoba, to tym lepiej.

@pepe7777

Co do botow, jezeli sa tolerowane i wiekszosc ich uzywa, czy ktos kto tego nie robi ma realna szanse przebic sie do 'hot' czy 'trending'

I tu taj się zgodzę. Jestem od paru miesięcy i przelatuję kilkadziesiąt dzinnie stron. Ja nie mam przeciwko botom, które są stworzone i wspomagają również inne projekty. Są dozwolone, a część sierpotków wędruje na projekty i są nawet zachęcane do korzystania przez osoby takie jak @joeparys @jerrybanfield i paru innych.

Według mnie, jeżeli ktoś pisze ciekawe posty, to niech korzysta. PL tu też wystarczy przelecieć wszystkie posty 'hot' czy 'trending' i przeanalizować. Naprzykad-nietóre osoby napisały parę postów szybkie upvote od wysokich za każdym razem? To jeszcze nic. Porównaniu jak jedna grupa, pomału wchodzi na steem i zaczynają Facebookowe spamowanie jedna fotka i zlot komentarzy i upvote. Nie wyobrażam sobie, co będzie później. Po prostu wyczuli... i teraz masowo się ściągają...

Dopóki jest to dozwolone i ktoś chce inwestować, to niech inwestuję z korzyścią dla innych również.Tylko, nie po to, by się nachapać. Tak jak robią to inni, zamiast dać swoje upvote komuś, to walą swoje komentarze...

Z tym konkretnym botem to związana jest dłuższa historia. Powstał on jako wynik dezaprobaty (dość specyficznego) użytkownika berniesanders na brak zdecydowanych działań wielorybów na #rewardpoolrape w wykonaniu użytkownika haejin, który zgarnia stosunkowo dużą część puli.

Ale człowiek jest szczęśliwszy jak daje flagę i MUTE, zamiast się tym przejmować :)

Myślę, że boty trzeba po prostu zlać. Jakiś upvote zawsze się przyda a jak nie odpiszesz to się nie obrażą ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64498.18
ETH 3079.08
USDT 1.00
SBD 3.86