Wielkanocne Szkice i Religia by Ja @planet-rium

in #polish6 years ago (edited)

aaa.jpg

A4, papier z recyklingu

Kilka szybkich szkiców ze święcenia Koszyczka Wielkanocnego

Wybrałam się dziś ze szkicownikiem święcić potrawy. Było ascetycznie w moim koszyku. Jedynie babeczka, baranek rzeźbiony ręcznie nożem i widelcem, mandarynka i jajko malowane woskiem. Biedny ten mój koszyczek na tle innych.

1.jpg

2.jpg

Grzech Pychy

Z boku się gdzieś usadowiłam i w wielkim ukryciu, starając się nie krępować nikogo, szkicowałam.
Słuchałam też krótkiego kazania. Niestety nie zachęciło mnie ono do czegokolwiek związanego z religią. Ale to może dlatego, że od podstaw nie jestem wierząca, wręcz bardzo sceptyczna. Jednak mimo to dziwię się, że ludzie słuchają tego rodzaju słów, że nie buntują się.
Słyszałam dziś o tym, że najważniejsza osoba w rodzinie, ojciec, powinien prowadzić swoje dzieci przez religię. Jeśli ojciec ten, głowa rodziny, centrum rodziny, wskaże drogę swoim dzieciom, one posłuchają i też uwierzą.
Bardzo to fortunne słowa, szczególnie, że jakieś 70% zgromadzonych to kobiety.
Śmiałam się w duchu ze stopnia skostnienia mentalności kleru.

Dalej....

"Drodzy parafianie! Spójrzcie! Tylu nas tu jest, nie mieścimy się w Kościele, część z Was stoi na dworze... Matka Boska chce żebyśmy wybudowali większy dom boży."
Poważnie?
Sądziłam, że jeśli czegokolwiek Bozia chce to raczej szkół, szpital i innych obiektów pomocy. A może pokoju na świecie?

A dodać należy,ze miejscowość liczy około 9 tys ludzi i mieści się w niej jeszcze jeden, większy kościół.

Wcześniej do moich uszu dotarły żarliwe modły za ludzi pogubionych i niewierzacych. O łaskę musimy się dla nich modlić. Skromność? Pokora? Czy raczej pycha?

4.jpg

Ciekawym elementem kazania było stwierdzenie że to parafianie są najważniejsi i że to my właśnie tworzymy wiare, a jeśli będziemy zjednoczeniu to wszystko będzie okay. Spoko, ale kazanie zachęcające do jedności i wspólnoty nie było. Zazdroszczę jednak tej wspólnoty i "miejsca" w którym można znaleźć oparcie i wspólnotę właśnie. Zazdroszczę jasnych i dość czarno-białych zasad "moralnych", dekalogu i generalnej instrukcji na życie. Łatwe. Obietnica Nieba też jest kusząca.

Jednak jak uwierzyć?

Co do zasady uważam, że religia taka czy inna rzeczywiście jest ogromnym wsparciem i otuchą. Ale czy utrzyma się ona w Polsce i w zachodnim świecie? Nie sądzę, miłość i wiara w naukę i technikę rośnie. Mam też silne wrażenie, że media społecznościowe, urządzenia typu smart i galopujący konsumpcjonizm skutecznie wytną religię z współczesnego życia.

Tego rodzaju kazania sytuacji raczej nie zmienią.

DQmXC1uLAbU9SUYPZRwemVnYJyb8zPhzzn21GMfhyRrgy6J_1680x8400.jpg

WorldPeace!

Sort:  

Ale dobry post, z tymi refleksjami i szkicami!

Będziesz częściej na pl-religia?

Mocno zapraszamy, zwłaszcza do udziału w naszym konkursie #labirynt-swiata.

Dziękuję bardzo! :) Za zaproszenie również. Pałętam się po różnych obszarach steemit, być może będę tu częściej. Ale skupiam się głównie na malowaniu, rysowaniu i fotografii.

,,Sądziłam, że jeśli czegokolwiek Bozia chce to raczej szkół, szpital i innych obiektów pomocy. A może pokoju na świecie?"
Matka Boska chce naszej wiary przede wszystkim, gorliwej i oddanej wiary pełnej miłości do Pana Boga. Dopiero potem w zamian za tą gorliwą wiarę otrzymamy od Boga dary i łaski, które polepszą nasze życie.
To wszystko od nas zależy ja wiara będzie odbierana i szanowana.
Jesteśmy jedynym krajem w europie, jak nie na świecie, gdzie wiara katolicka jest tak silna i ma tak wiele wiernych. To wielki dar który ożywi wyschniętą ziemie naszego świata, która obumiera każdego dnia..

Jesteśmy tylko na papierze tak liczni. Spora część nie praktykuje. Lub praktykuje wybiórczo. Należy pamiętać o tym, że mało kto dokonuje apostazji, nawet ci zadeklarowani jako przeciwnicy, agnostycy, ateiści itp. Sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej gdyby chrzest miał miejsce w świadomym już wieku, a nie jak leci tuż po urodzeniu.
Ziemia obumiera każdego dnia bo konsumujemy jak nienormalni i nie szanujemy świata przyrody, zwierząt, właśnie między innymi dzięki antropocentrycznym i teologicznym naukom kościoła! Smutne, straszne i absurdalne.

Pięknie uchwycony moher 🙏.
Przykre że ludzie idą na łatwiznę wierząc religią.
Dostają i biorą zakłamany obraz bogów ze wszystkimi nakazami i obietnicami zamiast pracować nad sobą i znaleźć Boga w sobie
Tyle nieszczęść było przez te religie, a końca nie widać.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54166.76
ETH 2272.15
USDT 1.00
SBD 2.34