Street Workout: Pasja i determinacja do stawania się lepszym. #polish

in #polish7 years ago (edited)

Street Workout to sport opierający się o ćwiczenia siłowe, wykorzystujące jedynie ciężar własnego ciała. Ale jak dla mnie to nie tylko chęć zbudowania mięśni i wyrzeźbienia sylwetki, lecz spożytkowania wolnego czasu na coś co poprawia mi samopoczucie.

Street Workout powstał stosunkowo nie dawno gdyż jest datowany na  około rok 2009 i cieszy się zainteresowaniem głównie: Ukraina, Rosji oraz USA.

Street Workout bardzo się przydaję jak ktoś się interesuje Atletyką czy Parkour(em).


Skąd się wywodzi Street Workout?

Wywodzi się od Kalisteniki (Kallos Sthenos – piękno i siła), pochodzącej ze starożytnej Grecji oraz Rzymu.

Jednakże Kalisteniki to nie Street Workout! Pod względem czasu Street Workout zaczął się znacznie różnić od Kalisteniki.


Kalisteniki - tradycyjnych metodach treningowych, których głównym celem było budowanie estetycznego, zdrowego i sprawnego ciała.


Street Workout natomiast ewoluował do sportu w pewnym sensie „ekstremalno-siłowego”.


Mistrzostwa Świata/Polski


Pierwsza oficjalna edycja mistrzostw odbyła się 27-28 sierpnia 2011 roku. Organizacją mistrzostw zajmuje się World Street Workout & Calisthenics Federation.

 - Pierwszą edycję wygrała Ukraina - 2011 r.

 - Drugą Litwa - 2012 r.

 - Trzecią Rosja - 2013 r.

 - Czwartą i piątą Francja - 2014/15 r.

 - Szóstą Iran - 2016 r.

 - Siódmą Łotwa - 2017 r.

Niestety aktualnie żaden polak nie wygrał mistrzostw świata :(.


Mistrzem Polski jest od dwóch lat nie zmiennie Mateusz Płachta

(Pseudonim artystyczny: KURA WORKOUT) zamieszkujący okolice Radomia.

Dla ciekawych: Mateusz ma aktualnie 20 lat i ćwiczy Street Workout od 4 lat więc jego historia naprawdę zapiera dech w piersi :).

Street Workout dosyć późno zawitał do polski gdyż pierwsza edycja Polskich mistrzostw odbyła się w 2016 r. 


Dlaczego Street Workout jest tak popularny?

To, jaką popularność zyskał Street Workout wśród młodzieży, nie powinno dziwić nikogo, biorąc pod uwagę podstawowy 

fakt – sport ten daje możliwość zbudowania atletycznej sylwetki. jest popularny również dla tego że daje umiejętności których nie posiada 

przeciętny nie ćwiczący człowiek. 


Jak najlepiej trenować?

(Oczywiście według mnie)

1. Przede wszystkim! Ćwiczyć najlepiej z jakimś znajomym(i), w tedy ćwiczenia stają się przyjemnością a nie wyzwaniem.

2. Nie bać się próbować nowych rzeczy!

3. Ćwiczyć najlepiej co dwa dni, godzinka wystarczy (dzień ćwiczeń i dzień regeneracji).

4. Co do białka i keratyny - możesz lecz nie jest to tak istotne.

Najważniejsze!!!


Ćwiczyć może każdy! nie ważne czy jest słabszy, chudszy czy niższy, żaden z tych czynników nie przeszkadza nam w rozwoju naszego ciała! jakiś dobry przykład? Oczywiście! doskonałym dowodem jest sam Mateusz Płachta

Dziękuję za waszą uwagę! czekam na jakieś propozycje :). 

Sort:  

0_0 omg!
jestem pod mega wrażeniem!
Kiedyś też będę tak wyglądał:) (mam nadzieje) :D

Życzę ci powodzenia :D! Każdy może zostać kim chce, nie można o tym zapominać.

dzięki.

Follow ode mnie :)

Ps: mamy tu na steemit też Mistrza Polski w Street Workout :)

A dziękuję. Przyznam szczerze że pierwszy raz słyszę o tej osobie, ale z chęcią zapoznam się z tym tematem.

Też bym tak mógł gdyby mi się chciało :)

Znam to dobrze :D. "Jak by mi się chciało tak jak mi się nie chce".

Niewątpliwie ten sport nie należy do najłatwiejszych. Fajny wpis ! :) Pozdrawiam

A dziękuję ;)

Siemana z rana Patryk :)

No to napieramy z tą kalisteniką. Może jakieś video codzienny workout bys miał - chętnie bym razem do video poćwiczył.

Pozdro.

Peter

Pewnie! ;)
Dla początkujących:


Dla bardziej zaawansowanych:

Hejka Patryk :)

Wow - mocne rzeczy - dzięki za te filmy, miło pooglądać, jakie człowiek ma możliwości, jak regularnie trenuje to co jest możliwe.

Kurcze, ja trochę za słaby jestem i przyciężkawy, żeby takie akrobacje już robić. Masz film z prostszymi ćwiczeniami dla zieloniaków i "grubasków" ;) ?

Fajna odpowiedź, daję Ci małego up-ika (choć słabą mam moc głosowania - SteemPower).

Pozdro :)

Peter.


trzymaj, i spoko mi nie zależy tak bardzo na tych plusach. Fajnie że po prostu ktoś to czyta i komentuje :)

Ja daję ze szczerości serca dla dobrych ludzisków z dobrymi postami :)

Nie muszę ich oszczędzać (votów), chodzi o to , że 1 dnia można ich zrobic 10 bez zmniejszania mocy głosu (upvota) i następnego dnia ta moc się odbudowuje :)

Dzięki za nowy filmik - poziom zero - to ja.

Super - ćwiczę z Twoim video - zobaczę jutro jak zakwasy ;)

Poćwiczyłem już.

Nie wiem, czy nie lamerska prośba.

Dał byś radę zrobić takie video w przyszłości, żeby było mniej, wolniej i z małymi przerwami pomiędzy i z Twoim komentarzem na żywo zamiast muzyki - chodzi mi o to, że ludziska może chcieli by robić równo z Tobą jak leci video.

Tak jest ze mną - jak mogę robić razem w tym samym czasie z kimś i wtedy moja motywacja rośnie niesamowicie. Jak jest za szybko, to muszę przewijać video do tyłu po 4 i więcej rady i już nie jest tak łatwo, ale zrobiłem 1 pełen cykl.

Będę stopniowo zwiększał ilość powtórzeń.
Myślałem, żeby zrobić dzień w dzień wideo o mojej drodze od "grubaska" do "greckiego herosa" ;)

Bardzo mi miło, że wrzuciłeś nam ten film - spoko gościu jesteś.

Pozdro :)

Peter.

ja powiem szczerze że trenuję niecałe pół roku i nie posiadam wystarczającej siły bo wykonywać trudniejsze ćwiczenia ale mam w planach wprowadzenie filmów wraz z moimi znajomymi którzy ćwiczą już po 3-5 lat ten sport. Jak dla mnie takie pisanie to fajne hobby zwłaszcza że pogoda nie dopisuje by móc trenować regularnie.

Congratulations @patryk1901! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply
Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @patryk1901! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Szacunek dla gościa. Patrząc na zdjęcia "przed" i "po" mam ochotę zacząć ćwiczyć od razu, ale znając życie jutro przejdzie mój zapał minie :D

Zapraszam na techstories po ciekawostki technologiczne :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.027
BTC 60063.85
ETH 2313.06
USDT 1.00
SBD 2.46