Ryż w roli głównej, deser na upalne dni:)

in #polish6 years ago

()

Wczoraj wieczorem oglądałam " bake off ale ciacho", tam zawsze jest tyle pyszności - ciast, ciasteczek, tortów, deserów mmmm aż ślinka cieknie na samą myśl.

Oczywiście nie ukrywam, że jestem strasznym łasuchem i słodycze i wszelkiego rodzaju desery kocham.!
Owocowe, kawowe, czekoladowe, mleczne wszystkie są pyszne . Po zakończonym programie, moje wszystkie zmysły łakomczucha się pobudziły, miałam ochotę na coś słodkiego i zdrowego.
Zawsze w lodówce był moj ulubiony Riso, ale tym razem go zabrakło, do sklepu tez już było za pózno. :( Niestety tego wieczoru obeszłam się smakiem, wszędzie słodkościowe pustki. Położyłam się spać i postanowiłam, że rano coś wykombinuję.

P1050322.JPG

P1050324.JPG

Tak więc, w piatkowy poranek pomyślałam, że tym razem sama wyczaruję swoją zdrową wersję "Rice Rice Baby". Czy wy też lubicie te reklamy z niedzwiedziem .? :D

Czy wiecie, że w Azji ryż znaczy tyle, co w Europie chleb i ziemniaki.?
Ryż można stosować w diecie bezglutenowej oraz lekkostrawnej. Potrawy z ryżu dodają energii i uwlaniają od uczucia głodu, mają one korzystny wpływ na osoby bedące na diecie.
Ryż jest znany na całym świecie, wykonuje się z niego również mąki, makarony ( są bardzo pyszne.!), płatki, oleje, kasze, papier a nawet piwo..! :) Próbowaliście może ryżowego piwa ? Jestem ciekawa jego smaku.

Do przygotowania ryżowego deseru będzie potrzebne :

  • 1 woreczek ryżu
  • 2,5 szklanki mleka kokosowego lub migdalowego
  • łyżka miodu lub innego słodzidła
  • szklanka malin
  • 2 szklanki borówek
  • 0,5 łyżeczki agaru lub 1 łyżeczka żelatyny
  • dodatkowo używałam dżemu z malin i bananów

P1050337.JPG

Do garnka wlewamy mleko, wsypujemy woreczek ryżu. Ryż gotujemy ok 15 min, dodajemy maliny i miód. Wszystko razem gotujemy do uzyskania gęstej konsystencji.
Borówki blendujemy ( jeśli są mrożone lekko rozmrażamy) dodajemy agar, mieszamy.

Masę ryżową przekładamy do słoiczków, czekamy aż lekko się schłodzi i wylewamy mus borówkowy ( ja na mus dodatkowo położyłam 1 łyżeczkę dżemu z malin i bananów).
Tak przygotowany deser, chłodzimy w lodówce ok 2 godziny .

Prawda, że łatwy przepis.? :)

A co powiecie na DŻEM malinowo-bananowy.? Jest przepyszny.!
Idealny do kanapek, gofrów, jako dodatek do deserów czy też do przełożenia ciast.
Jest szybki i bardzo prosty w wykonaniu :)
Sezon na maliny w pełni , więc do dzieła Kochani.!

Składniki: ( na ok 8 słoiczków jak na zdjęciu)

  • 1 kg malin
  • 1 kg bananów
  • 1 szklana cukru lub miodu
  • szczypta kwasku cytynowego lub łyżka soku z cytryny

P1050339.JPG

Maliny myjemy, wsypujemy do garnka dodajemy cukier, gotujemy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając. Banany obieramy, kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do malin. Wszystko razem gotujemy prze ok 1 godzinę do uzyskania gęstej konsystencji , na koniec dodajemy sok z cytryny lub kwasek cytrynowy.
Gotowy dżem, przekładamy do wyparzonych słoiczków. Pasteryzujemy ok 15 min .

Gotowe. :)

Sort:  

Mmmm pychotka. Lubie ryż, lubie jeść :-)

W deserowej postaci smakuje jeszcze lepiej ;)

Jutro to zrobię dla dziewczyny. Na pewno się ucieszy :)

Deser to na pewno dobry pomysł :)

Uwielbiam różowy :)

Congratulations @nwacrypto! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received
Award for the number of upvotes received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Czy banany podczas gotowania Ci nie ciemnieja? Zawsze chciałam je wkomponować do jakiegoś dżemu ale nie byłam pewna czy nie zmienia barwy.
Przepis git! Czy zawsze pasteryzujesz słoiki z dżemem nawet jeśli goracy wkładasz do nich?

Banany nie ciemniejąjam, myślę że to zasługa cytryny :D . Ja zazwyczaj pasteryzuję, bo nigdy nie zdążę zalać słoiczów gorącym. :( Jeśli wlewasz gorący to wsystarczy odwrócic do góry dnem i poczekać aż całkowicie wystygnie. :)

Doskonale! W takim razie będę tworzyć przetwory z bananami:)

Moja ciocia mi podpowiedziała również, by dż jeszcze gotujacy się nakładać do słoików:)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63878.47
ETH 2625.83
USDT 1.00
SBD 2.79