Frytki z buraka?! A jednak :D konkurs kulinarny (19)

in #polish6 years ago (edited)

Witajcie Kochani w sobotni wieczór .!
Ostatnim czasem w naszych rejonach występują bardzo upalne dni, przez co więcej pijmy schłodzonej wody z cytryną niż jemy. Dzisiaj było własnie gorące, ciężkie do zniesienia popołudnie więc cały dzień na zmianę z mężem robiliśmy kostki lodu do wody, ale jednak coś przekąsić trzeba.! Coś lekkiego i szybkiego , bo robilismy paprykę w marynowaną w zalewie octowej. :)
![P1050228.JPG]
()

Przejrzałam lodówkę, zobaczyłam co wyrosło w naszym ogródku i postawiłam na warzywne trio a mianowicie na lekkie warzywne frytki pieczone w piekarniku z dipem jogurtowo-czosnkowym i sałatkę warzywną z oliwą i ulubionymi przyprawami .! Muszę wam powiedzieć, że ten obiad to był strzał w 10 .! Wszytskim domownikom samakował i każdy prosił o dokładkę. :D To cieszy najbardziej .!

P1050239.JPG

Powiem wam szczerze, że gdy zabierałam się za mycie i przygotowywanie warzyw to wszyscy ze zdziwniem patrzyli i pytali " frytki z buraka .?!.... a to będzie dobre?" Mimo iż na kroiłam tego dość sporo, o mały włos, gdyby ktoś spóznił się na obiad, obawiam się że obszedł by się smakiem i zapachem.! :D
Taki warzywny fast food to dobra alternatywa cieżkich i tłustych frytek z frytownicy , takie pieczone warzywka można przemycić dzieciom (bo przecież frytki są pycha i chyba każdy je lubi) są o wiele mniej kaloryczne od tych tradycyjnych więc osoby na diecie też jak najbardziej mogą je jeść, mają dużo witamin , taki obiad mogą spożywać również wegetarianie.! A kolorowa i pachnąca sałatka, sama zachęca do zjedzenia.
Szybko, lekkko, tanio i smacznie .! A jedynym minusem to, to że szybko znika. :D
Wydaje mi się, że w takie upały to obiad idelany, może być również jako kolacja.

P1050241.JPG
P1050244.JPG
Wrzywny duet. ( ok 3 porcje, czas przygotowania ok 40 min )
Składniki :
FRYTKI:

  • 2 buraki
  • 4 większe marchewki
  • 0,5 kg ziemniaków
  • słodka papryka w proszku
  • gotowa przyprawa do ziemniaków i frytek lub własna kopozycja ulubionych przypraw
  • oliwa
    SAŁATKA:
  • 2 sałaty lub gotowy mix
  • połowa czerwonej papryki
  • pomidorki koktajlowe ( ja użyłam swoich więc były różnokolorowe)
  • mała czerwona cebula
  • ok 10 zielonych oliwek
  • ok 5 rzodkiewek
  • 2 małe ogórki
  • dip do sałatki ( oliwa, szczypa soli i cukru, pieprz , cytryna, ulubione przyprawy! ja użyłam gotowej mieszanki do sałatek)P1050254.JPG

P1050254.JPG

DIP CZOSNKOWY :

  • 4 małe ząbki czosnku
  • mały jogurt naturalny ( najlepiej gęsty)
  • łyżeczka majonezu
  • koperek
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Warzywa dokałdnie myjemy ( ja użyłam marchewki, ziemniaków i buraka, ale można użyć dowolnych) , osuszamy i kroimy w słupki ( warzywa kroimy każde do osobnego naczynia).
Gotowe pokrojone frytki opruszamy, papryka i przyparwami oraz skrapiamy oliwą, dokałdnie mieszamy do połączenia składników. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy pasmami frytki ( np. ziemniaki, buraki, marchew) na wierzch można położyć gałązki świeżych ziół.
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni , góra dół z termoobiegiem , pieczemy ok 20 min , jeśli chcemy bardzo chrupiące ok 30 min.

Wszytskie skałdnki na sałatkę myjemy pod bierzącą wodą, sałatę ( jeśli jest duża) rwiemy na mniejsze kawałki, pomidorki, cebulkę, rzodkiewkę, paprykę itd kroimy na cienkie paski. Wszytsko łączymy polewamy dipem ( oliwa + cytryna + sól + pieprz + cukier). Tak przygotowana sałatka jest gotowa do spożycia.!
Czary mary i gotowe.! :D
Czosnek obieramy , kroimy lub scieramy na tarce o małych oczkamy , koperek siekamy , łączymy z jogurtem i majonezem, doprawiamy do smaku.

P.S Chcielibyście przepis na marynowaną paprykę w zalewie slodko-kwaśnej.? :)

Smacznego. :)

P1050264.JPG

Sort:  

A to jeden z moich ulubionych ..zimowych obiadów! ;) Kiedy nie ma dostępu do świeżych warzyw korzystam z zapasów z piwnicy i wtedy często robię właśnie frytki z warzyw korzeniowych.
Wasza letnia słoneczna wersja z sałatką mnie zachwyciła! Pysznie tam u Was jest 😊😋
P.S. Może znajdzie się jeszcze miejsce na tag #pl-wege?

Cieszę się, że mogliśmy zainspirować letnią wersją :) Lato cieszy kolorem ale przede wszytskim też smakiem, którego niestety w zimie brak :(. Smak i zapach świeżych warzyw i owoców, to jest to .! Lata nie da się oszukać.! Na tag #pl-wege jak najbardziej znajdzie się miejsce . :) Pozdrawiamy.! :)

Dobry pomysł! Ja też różności piekę:) Robiłam frytki pieczone z pasternaku. Były bardzo smaczne. Polecam!

Congratulations @nwacrypto! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

@nwacrypto o frytkach z buraka to chyba jeszcze nie słyszałam, a na bank nie próbowałam! świetny pomysł, jak smakują same frytki buraczane, dużo w nich tradycyjnego buraczanego smaku? ;-) świetny pomysł na połączenie z innymi warzywkami. taki zdrowy take-away wam wyszedł, no super sprawa! cieszę sę, że kuchnia polska coraz częściej zdrowa :)

ps dobre zdjęcia. najbardziej podoba mi się drugie i ostatnie.

ps 2 - pewnie, dawaj ten przepis na marynowana paprykę! :)

powodzenia w konkursie !

@mykitchenlab

Frytki z buraka jak dla mnie to strzał w dziesiatkę .! Smak hmm... są delikatnie słodkie , smak i zapch buraka nie zanika w połaczeniu słodkiej papryki, soli, pieprzu i ulubionych ziół są rewelacyjne i co najważniejsze zdrowe. Polecam .!
Zajadali się nimi nawet Ci, którzy za warzywami nie przepadają więc to mówi samo za siebie . :)

p.s przepis na paprykę już wkrótce

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59367.62
ETH 2586.41
USDT 1.00
SBD 2.49