You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak wyglądają pierwsze dni pracy jako programista

in #polish6 years ago

Od samego początku dość luźna atmosfera mnie ogarnęła. Nie wiem, jak wygląda to w innych firmach

nie znam firmy, w której programiści mówią sobie per pan. To było by takie dziwne... W ogóle, IT jest specyficzne. O ile koszula na rozmowie kwalifikacyjnej jest ok, to np. garnitur to w wielu miejscach przesada - to byłby sygnał, że ktoś nie ma pojęcia jak funkcjonuje IT :D :)

Nie bój się prosić o pomoc

Wyjąłeś mi to z ust, pisałem o tym w Najważniejsza rada do jakiej powinieneś się zastosować jako początkujący programista

Wydaje mi się, że dużą częścią obowiązków w pierwszej pracy, to po prostu bycie szczerym i odpowiedzialnym za swoje czyny, nic więcej.

W IT wszystko jest weryfikowalne. Dokładnie widać, kiedy kto co zrobił. To jest właśnie całe piękno programowanie. Bardzo dużo rzeczy jest zerojedynkjowe. Zrobiłeś albo nie zrobiłeś :)

Obecnie takim standardowym VCS’em jest Git. Chyba większość go używa. Zdarzają się inne, ale to raczej rzadkość.

Tu pozwolę sobie polecić moją recenzję 4 kursów gita na CodeSchool:

Pomimo tego, że kursy są płatne to według mnie 3 z 4 kursów tam opisanych są warte swojej ceny (zwłaszcze jeżeli ktoś lubi takie multimedialne tłumaczenie). Natomiast równie dobrze całą tą wiedzę można wyczytać z darmowej książki dostępnej online ProGit: https://git-scm.com/book/en/v2

Git nie jest łatwy, ale jest to rzecz, którą koniecznie należy ogarnąć, jeżeli na poważnie się myśli o karierze w IT. I jeżeli miałbym dać jakąś radę, dla osób, które uczą się gita, to było by to: zawsze używaj gita z konsoli, nie używaj żadnych nakładek. Tylko używając gita z konsoli faktycznie się go nauczysz. Nakładki tylko zaciemniają to co git robi.


I tak jeszcze na koniec, takie pytanko z ciekawości - co dokładnie robisz i w jakich technologiach? Z poprzedniego posta wnioskuje, że coś w Pythonie. Jakiś konkretny framework? Jakiś webdevelopment, jakieś skrypty, czy jeszcze coś innego? :) Ciekaw jestem :)

Sort:  

Hej, tak Python. Czym dokładnie się zajmuje? Backend, po prostu. Głównie implementacja new features/development i utrzymanie.
Oprócz samego Backendu w razie potrzeb implementuję też czasem niektóre elementy frontendu, ale to raczej te prostsze, javascriptowiec ze mnie żaden.
Co do technologii przeze mnie używanych: pylons, django, jquery, bootstrap/mdboostrap, d3.js
Z czego ten ostatni w sumie praktycznie sporadycznie, jquery też niedużo.

Generalnie goal jest na pełnoprawnego fullstacka, czyli trzeba się będzie js'a douczyć mocno i jakiegoś angulara do tego, pythona w sumie jeszcze też, potem Elm'a chciałbym troszkę poznać.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57369.97
ETH 2943.81
USDT 1.00
SBD 3.63