Pomiesięczna refleksja

in #polish7 years ago

Opera Zdjęcie_2018-02-25_153426_cryptoacademy.club.png

Za chwilę mija miesiąc jak jestem na SteemIt i chcę się podzielić kilkoma refleksjami i uwagami. Nie będę słodził, ale nie jest też tak, że wszystko jest idealne. Bo nie może być, inaczej panuje stagnacja i siadamy na tyłkach.
To jedziemy.

Funkcje

Jest kilka rzeczy, których mi brakuje do pełni szczęścia, niezależnie od tego czy używam SteemIt czy Busy.

Po pierwsze - na SteemIt brakuje powiadomień o nowych komentarzach, upvote'ach czy resteemach. Problem ten rozwiązuje Busy, gdzie ta funkcja jest...ale nie ma "night mode"...zawsze coś.

Po drugie - nigdzie, poza SteemD, nie widzę ile mi zostało bandwidth. Muszę go kontrolować, bo od tego zależy jak dużo i jak często mogę wrzucać wpisy, komentarze, robić upvoty czy nawet transakcje. To by się przydało gdzieś w profilu na tych serwisach.

Na razie te dwie kwestie mi troszkę przeszkadzają. Pewnie z czasem pojawią się kolejne. Albo nie, czas pokaże.

Nagrody

Nagrody za wpisy czy kurację mają swoje karencje i to rozumiem. Ten czas jest potrzebny z wielu przyczyn, nie tylko technicznych. Natomiast czasem boli jak wpis zbierze 0,02$ i to całkowicie znika. Niby nic i dla dużych to żadne pieniądze, ale mógłby być system, który te mikro nagrody raz na miesiąc zbierze i sumarycznie wpłaci. Ktoś to jednak upvotewał, poświęcił SP i bandwidth.

Fajnie byłoby też, gdyby ktoś stworzył aplikację do wyliczania nagród kuratorskich za inne posty. Bo czasem zrobisz resteem i upvote jakiegoś postu, widzisz, że zarobił on dużo przez okres karencyjny, a finalnie nie dostajesz nawet centa. I nie wiesz czemu. To detal, ale pomógłby nieco w pełnej przejrzystości systemu. A może coś takiego już jest, tylko o tym nie wiem?

Społeczność

To chyba najsilniejsza strona SteemIt. Poza przypadkiem gdy moje dwa posty dostały downvote (bo krytykowałem postawy nacjonalistyczne), to nie spotkałem się z próbami utopienia wpisów, mimo poruszania dość kontrowersyjnych treści. Cenię to, że społeczność woli dyskusję niż ostracyzm. Ja osobiście nie zamierzam nikogo downvotować, nawet jeśli całkowicie się z nim nie zgadzam. Pisałem jakiś czas temu w komentarzu - rezerwuję te zachowana dla ewidentnych kretynów, którzy zaczną wrzucić treści niezgodne z prawem, czy po protu łamiące wszelkie granice przyzwoitości.

Brakuje mi jednak czynnego wsparcia dużych kont. Nie mówię wyłącznie o polskiej społeczności, ale ogólne. Duże konta zajmują się pomnażaniem swoich zysków i administrowaniem społecznościami i zapominają, że społeczność to ludzie i im silniejsze są w niej jednostki, tym silniejsza jest cała społeczność. Nie mam nic przeciwko temu, żeby ktoś był silny i bogaty, ale jeśli przy tym nie dba o innych i nie pomaga, to jest jak duża firma - nieodpowiedzialny społecznie i z czasem - szkodliwy dla środowiska, w którym funkcjonuje. Wiec chciałbym, żeby wieloryby częściej wspierały (chociażby przez incydentalne upvotowanie) nowych użytkowników. Tak w sumie, to poza czasowym obniżeniem siły głosu i bandwidth, to nic nie kosztuje, a może być niezłym kopniakiem dla narybku. Motywacyjnym zwłaszcza.

Poza tym - jest super.
Nie ma shitpostingu, bo każdy post i komentarz musi być przemyślany i wyważony, bo kosztuje (czas zwłaszcza). Programy kuratorskie, póki co się rozkręcają i mam nadzieję, że rozwiną się w formę, która realnie będzie promowała także małych i aspirujących. A może na nich się powinna skupić? Bo konta z dużą ilością "followersów" zapewne radzą sobie i bez tego dość dobrze. Ale nie wiem, nie ja decyduję. Tak sobie dywaguję.

Oczywiście proces rejestracji bywa długi i uciążliwy, jednak to jest zrozumiałe. Dostajemy na start realną wartość za darmo, więc weryfikacja musi potrwać.

Satelity

Codziennie odkrywam nowe funkcje i nowe serwisy oparte na blockchainie Steem. Oprócz @DTube i @Dlive, znalazłem @Steepshot (coś jak instagram), @DSound (soundcloud dla Steem) i pewnie jeszcze wiele odkryć przede mną. Na komórce korzystam z @eSteem.


Mogę powiedzieć, że stałem się maniakiem SteemIt i całej propozycji. Ciągle o nim piszę, mówię na swoich streamach i staram się ściągnąć nowych ludzi, którzy mogą coś wnieść do społeczności. Kilkoro z nich już tutaj jest. A zapewne za chwilę będzie jeszcze więcej.

Zatem...życzę Wam i sobie sukcesów na tej platformie. Owocnych dyskusji i żywiołowych, ale pozbawionych agresji kłótni. Pamiętajcie, że grupa jest tak silna, jak silne jest jej najsłabsze ogniwo. W tym duchu, pomyślmy czasem o tych, którzy zaczynają i nie przetarli się jeszcze tutaj, gdzie ja zaczynam czuć się jak w domu.

Sort:  

Oj pododawałbym i rozwinął jeszcze trochę rzeczy:

  1. D.tube działa jak mu się podoba tzn. materiały długo się buforują a czasem potrafią wywalić się w połowie, a o problemach z odtwarzaniem filmów starszych niż tydzień nie wspomnę . Rozumiem, że to nie yt, ale jak chcą przyciągnąć ludzi to musi ten serwis lepiej działać.
  2. Pełna transparentność co do finansów (wada i zaleta w jednym)
  3. Jakość materiałów grubych ryb często jest niska, ale to akurat zależy od jakości społeczności.
  4. Sposób wyświetlania wielu odpowiedzi. To jest duża bolączka nawet na zwykłych serwisach i doskwiera przy dłuższych dyskusjach. Najgorszym rozwiązaniem jest chyba używanie wcięć. Nie raz spotykałem się na innych forach z postami będącymi kolumnami pojedynczych liter, tu natomiast podzielone jest to na strony i kontynuowane są wcięcia. Lepsze to niż kolumny, ale czekam na inne rozwiązanie.

Tak sobie ponarzekałem.

Ty nie narzekaj na to, że grube ryby nie głosują na Ciebie mało osób cie upvotuje. Jakby było inaczej to byś musiał nick zmienić na poprawny.Wystarczy, że krytykujesz religię i już z automatu wielu da Ci mute i nawet nie będą widzieć twoich postów.

Ja to się zastanawiałem czemu niepoprawny nic nie komentuje, a tu bandwidth brakuje. Szkoda.

Przekleństwo małej mocy...pracuję nad tym :)

Sam zrób tryb nocny na busy :P

Hahahahaha...chętnie, tylko się nie znam na programowaniu. Ale może trzeba się nauczyć, zawsze się to przyda :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62943.85
ETH 2464.43
USDT 1.00
SBD 2.55