Codzienna nauka języka angielskiego - Dzień dziewiąty

in #polish6 years ago

Nie po naszemu.png

Cześć! Jestem tutaj po to, aby nauczyć Ciebie nowego słownictwa z języka angielskiego. Wierzę w to, że jeżeli będziesz sie uczył razem ze mną systematycznie będziesz w stanie władać językiem bez żadnego problemu. Jeżeli jednak znasz już język angielski nic straconego. Post ten jest podzielony na trzy kategorie. Odnajdą się tutaj osoby o poziomie języka mało zaawansowanym, średnio zaawansowanym, ale także i Ci, którzy obszserność swojego słownictwa oceniają na zaawansowane.

Jestem pewny tego, że przy odpowiednio dużym zaangażowaniu będziesz w stanie nauczyć się pisać teksty (nawet na Steem) w języku angielskim, co na pewno przyniesie Tobie falę nowych odbiorców. Nie zapominaj, że do pisania tekstów jest Ci potrzebna także znajomość gramatyki, którą mam nadzieję będziemy mieli okazję wspólnie przerobić w przyszłości, także na tym koncie.



Naukę czas zacząć!



Poziom mało zaawansowany


Język angielskiJęzyk polskiPrzykładowe zdanietłumaczenie
LionlewLion is a king of animals.Lew jest królem zwierząt
TigertygrysLook! This tiger hasn't got a left leg.Spójrz! Ten tygrys nie ma lewej nogi.
antelopeantylopaAntelope is one of the speeder animals.Antylopa jest jedną z najszybszych zwierząt.
hippo (skrót)hipopotamThis hippo is so fat.Ten hipopotam jest taki tłusty.
elephantsłońI saw an elephant in the zoo last Monday.Ja widziałem słonia w zoo w ostatni poniedziałek.



Poziom średnio zaawansowany


Język angielskiJęzyk polskiPrzykładowe zdanietłumaczenie
documentaryfilm dokumentalnyWe go to the Radom next Friday to make a documentary.My jedziemy do Radomia w następny piątek, żeby nakręcić film dokumentalny.
silentcichyYou must be silent! Michalina is sleeping now.Musisz być cicho! Michalina teraz śpi.
silentniemy (o filmie)Błażej made his first silent film.Błażej stworzył jego pierwszy niemy film.
murdermorderstwoThis girl murdered her mother.Ta dziewczyna zamordowała jej matkę.
sensationsensacjaHe kissed her. It was a sensation in media.On ją pocałował. To była sensacja w mediach.



Poziom zaawansowany


Język angielskiJęzyk polskiPrzykładowe zdanietłumaczenie
distantzdystansowany, chłodny (o osobie)My uncle is distant. My aunt hates that.Mój wujek jest chłodny. Moja ciocia tego nienawidzi.
distantdaleki, oddalonyStop! I heard a distant scream.Stop! Ja usłyszałem oddalony krzyk.
authenticprawdziwy, oparty na faktachThat what she telling is authentic.To co ona opowiada jest prawdziwe.
authenticoryginalnyRob is collecting an authentic paint.Rob kolekcjonuje oryginalne obrazy.
admitprzyznawać racjęYou just admit me that. You can't now change your opinion.Ty przyznałeś mi rację. Ty nie możesz teraz zmienić swojej opinii.


Uwaga! Nie jestem native speakerem, popełniam błędy jak każdy człowiek. Słownictwo w niektórych przypadkach może wprowadzać w błąd. Robię wszystko co w mojej mocy, aby wyeliminować takie błędy.



Do jutra!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63178.17
ETH 2581.50
USDT 1.00
SBD 2.71