You are viewing a single comment's thread from:

RE: Wnioski i propozycje po roku na Steemie

in #polish6 years ago

Dokładnie, kluczowe jest, że sieć się stopniowo demokratyzuje i decentralizuje i dopóki ten proces będzie postępował dopóty idziemy w dobrą stronę. Przynajmniej w uproszczeniu. I przynajmniej dla mnie to jest główny powód decyzji aby inwestować "realne" pieniądze w tą sieć.

Po sprzedaży BTC na początku bańki (po 1000usd czyli bardzo wcześnie) nie irytował mnie nawet sam fakt, że nie zarobiłem na mieszkanie :D, a bardziej, że brakowało mi perspektywicznego krypto, który mnie do siebie przekona. I w końcu trafiłem na steem ;)

A przy okazji, tak bardzo przy okazji mi wpadło... 15% inflacji trafia do posiadaczy SP, rozumiem, że SP samo w sobie nie istnieje, to tylko wygodna wizualizacja posiadanych udziałów w sieci. Ale gdzie lub w jaki sposób następuje otrzymywanie SP w ramach udziału w inflacji?

Sort:  

Jest to zrobione w taki sposób, że istnieje taki twór jak VESTS, który właśnie odzwierciedla udziały w sieci. Na podstawie VESTS obliczana jest ilość posiadanych SP (czyli zamrożonych STEEM), a stosunek SP/MVESTS jest określony zmienną w czasie wartością steem_per_mvests (aktualną wartość można sprawdzić np. tu). Zwiększanie tej wartości powoduje zwiększanie ilości SP u posiadaczy.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61563.75
ETH 2648.09
USDT 1.00
SBD 2.46