Paintstorm studio + mały komentarz

in #polish6 years ago (edited)

Jak wspominam przy prawie każdym rysunku, moje posty są tworzone przy pomocy dwóch programów: "MediBang Paint Pro" oraz "Kirta". W mojej opini jest to najlepsze darmowe połączenie jeżeli chodzi o rysunek na komputerze, bez problemu dorównujące Photoshopowi, czy właśnie programowi Paintstorm studio. A że właśnie kupiłem Pstudio to czemu by nie napisać o tym posta?

122.jpg
123.png
Obie prace wykonane w czasie poniżej 10 minut, właśnie w nowo kupionym programie. Krajobraz to po prostu pędzle "naklejki" i narzędzie perspektywy, a głowa to prostu test najbardziej podstawowych pędzli, takich jak "airbrush" czy "round brush"

Więc dlaczego Paintstorm a nie "najlepsze darmowe połączenie"?

Wciąż będę wykorzystywał moje połączenie, choćby dla samego dodatku gmic w kircie,
jednak jeżeli mam wymieniać to:

Przede wszystkim Paintsorm ma o wiele bardziej przejrzysty interfejs, i opcje zostawienia niektórych okien po ukryciu narzędzi, kiedy kirta ukrywa wszystko po użyciu taba, a zmiana tego nie rzuciła mi się w oczy, za to Pstudio oferuje nawet możliwość tworzenia własnych doków tylko z opcjami których potrzebujemy.

Silnik pędzli w PStudio jest potężny, w pełni modyfikowalny i przede wszystkim minimalistyczny. Ten z kirty nie ustępuje mu pod ilością opcji, po prostu jest mniej czytelny. Nie żeby to było problemem, jednak różnica jest powalająca.
Pstudio ma o wiele lepszą stabilizację pędzla, na którą w kircie zdarzało mi się narzekać. Jak już jesteśmy przy stabilizacji to medibang ma ją bardzo dobrą, niestety nie tak dobrą jak Ps. Po dzisiejszej instalacji byłem po prostu zaskoczony jak gładko idzie linia za moją ręką.



[tab vs brak taba] Co ciekawe kolor tła można wybrać z palety.

Przejście między rozmiarem pędzle, czy też widocznością(z siły nacisku) są o wiele bardziej płynne. Przynajmniej na porównaniu medibang vs Pstudio, kirta ma tu się całkiem dobrze.

Jeżeli po roku pracy z kirtą mam jakąś wskazówkę, to będzie to "Nie używać narzędzia wypełniania z kirty"
W mojej opini jest ono okropne, naszczęście medibang ma nieco lepsze. Znowu to od Psa ma nieco lepiej działające opcje(bo kirta i tu ma ich całkiem sporo), jedną z ciekawszych jest zamykanie dziur.
Czasem przy linearcie zdarzają się jakieś niedociągnięcia, ta opcja pozwala je zignorować
bez ręcznego zaklejania dziur.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63398.53
ETH 2660.51
USDT 1.00
SBD 2.77