Wesołe Kolędowanie - 23.12.2018

in #polish6 years ago

Wesolekoledowanie.png

Na wstępie chciałbym zgłosić ten post do konkursu organizowanego przez @assayer. Post ogłaszający konkurs znajduje się tutaj



Witam was w ostatnim poście z serii “Wesołe kolędowanie”. Bardzo mi szkoda, że nie mogę już dłużej prowadzić tej serii. Takie były założenia i wiem, że muszę już kończyć. Nie ma co się smucić ponieważ już jutro jest Wigilia Świąt Bożego Narodzenia. Ja jestem bardzo uradowany, ponieważ bardzo lubię świąteczny klimat. Zaczynajmy


Krótko o serii:


Seria “Wesołe Kolędowanie” jest specjalną, dwutygodniową serią, podczas której przez dwa tygodnie uprzedzające Święta Bożego Narodzenia będzie się ukazywał post, w którym to przeanalizujemy najpiękniejsze polskie kolędy. Seria trwa od 10 do 23 grudnia, a posty ukazują się w godzinach wieczornych

Ostatnią kolędą będzie kolęda według mnie najpiękniejsza. Wisienka na torcie tej serii. Chodzi mi tutaj oczywiście o utwór “Bóg się rodzi, moc truchleje”. Ciekawostką dotyczącą tego utworu jest to, że pomimo tego, że był on śpiewany przy na prawdę różnych liniach melodycznych, to dzisiaj zazwyczaj jest śpiewany na rytm poloneza koronacyjnego. Przypomnijmy sobie tekst, który większość z nas kojarzy, albo zna w całości. Zapraszam do wspólnego kolędowania.

Tekst kolędy:


Bóg się rodzi, moc truchleje,
Pan niebiosów obnażony;
Ogień krzepnie, blask ciemnieje,
Ma granice nieskończony.
Wzgardzony okryty chwałą,
Śmiertelny Król nad wiekami;

A Słowo Ciałem się stało
i mieszkało między nami

Cóż masz niebo nad ziemiany?
Bóg porzucił szczęście twoje
Wszedł między lud ukochany,
Dzieląc z nim trudy i znoje;
Nie mało cierpiał, nie mało,
Żeśmy byli winni sami,

A Słowo Ciałem się stało
I mieszkało między nami.

W nędznej szopie urodzony,
Żłób mu za kolebkę dano?
Cóż jest, czem był otoczony?
Bydło, pasterze i siano.
Ubodzy, was to spotkało
Witać Go przed bogaczami,

A Słowo Ciałem się stało
i mieszkało między nami.

Potem i Króle widziani
Cisną się między prostotą,
Niosąc dary Panu w dani:
Mirrę, kadzidło i złoto;
Bóstwo to razem zmieszało
Z wieśniaczymi ofiarami;

A Słowo Ciałem się stało
i mieszkało między nami.

Podnieś rękę, Boże Dziecię!
Błogosław krainę miłą,
W dobrych radach, w dobrym bycie
Wspieraj jej siłę swą siłą.
Dom nasz i majętność całą,
I Twoje wioski z miastami!

A Słowo Ciałem się stało
i mieszkało między nami.

Po zaznajomieniu z tekstem możemy przejść do kolędowania.
Zapraszam do zapoznania się z najlepszymi wersjami tej kolędy.












Dzięki za te wspólnie spędzone dwa tygodnie. Dzięki za ciągłe wspieranie oraz za nasze wspólne kolędowanie. Dzięki raz jeszcze! Trzymajcie się!


Wesołych Świąt!

Sort:  

Dziękuję Ci bardzo, jesteś pierwszy!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 61766.31
ETH 2428.16
USDT 1.00
SBD 2.64