[PL] Kultowe polskie przeboje - Zestawienie #1

in #polish6 years ago (edited)

#1.png

Witam,
Dzisiaj zaprezentuję Tobie zestawienie legendarnych polskich piosenek. Mam zamiar udostępniać materiały o tej samej nazwie w serii o takiej samej nazwie jak ten artykuł.
Zestawienia:

  • będą ukazywały się co piątek,
  • będą udostępniane o godzinie 18:00,
  • każde zestawienie będzię zawierało 10 piosenek,
  • będą współtworzone z moimi czytelnikami ( Jeżeli chcesz zobaczyć swoją ulubioną kultową piosenkę w następnym zestawieniu zaproponuj ją w komentarzu),
  • bedę udostępniał autorską playlistę w aplikacji Spotify z piosenkami z danego zestawienia,
  • w każdym poście dostępne głosowanie na piosenkę tygodnia

1.Perfekt - autobiografia

Tę piosenkę wybrałem dlatego, że jest jedną z moich ulubionych. Ponadto tekst jest o dotychczasowym życiu bohatera. W piosence bohater opowiada o swoim dzieciństwie oraz jego początkami z muzyką. I to mnie chyba najbardziej urzeka w tej piosence :)

2. Czesław Niemen - Sen o Warszawie

Utwórem który uplasował pojawił się jako drugi w tym zestawieniu jest "Sen o Warszawie" Czesława Niemena. Piosenka opowiada o jego miłości do swojego miasta. Zachęca on także do zoabaczenia Wisły o wschodzie słońca
Gdybyś ujrzeć chciał Nadwiślański świt Już dziś wyruszaj ze mną tam Zobaczysz, jak przywita pięknie nas Warszawski dzień

3. Dżem - Wehikuł Czasu

Numer ten został mi zasugerowany podczas jednej z luźnych rozmów z moim kolegą. Nie chodzi o to, że on powiedział mi o tym utworze. Ja bym nie znał takiego klasyka? 😆
Postać liryczna w utworze sięga pamięcią do swojej przeszłości. Wspomina Nieistniejący już "Klub Puls", opowiada on o tym jak grywał po knajpach ("Po knajpach grywałem za piwko i chleb") lub jak się włóczył.

Po prostu piękna piosenka przy której można "odlecieć".

4. Lady Pank - Zawsze Tam Gdzie Ty

Doskonały utwór wykonania zespołu Lady Pank. Jeden z moich ulubionych kawałków tej grupy muzycznej.

Mój ulubionym fragmentem tego dzieła: Już teraz wiem że dni są tylko po to By do Ciebie wracać każdą nocą złotą Nie znam słów co mają jakiś większy sens Jeśli tylko jedno, jedno tylko wiem: Być tam, zawsze tam gdzie Ty

5. Maanam - Cykady na Cykladach

Pomimo tego, że tekst nie jest zbyt ambitny (Teraz możecie wylać swoją falę nienawiście do mnie w komentarzach 😄 ) to świetny rytmiczy podkład oraz perfekcyjnie dobrane słowa dają wrażenie harmonijnego.

Po prostu raj dla mych uszu ✋
Posłuchajcie sami 😏 :

6. Strachy Na Lachy - Piła tango

Ostatnimi czasy moja ulubiona piosenka. 😍 Niedawno temu posłuchałem ją po raz pierwszy w radio od dawna i od razu wróciły wspomnienia.
Kolejna piosenka w której bohater liryczny wspomina swoją młodość... Odczuliście nostalgię?
Odsłuchajcie ten utwór i obejrzcie teledysk to dopiero poczujecie co to jest nostalgia. 😏

7.Lady Pank- Tacy sami

Piosenka "Tacy sami" ukazała się na płycie "Tacy sami" wydanej w 1988 roku.
Typowa twórczość zespołu Lady Pank i za to fani pokochali tę piosenkę 😛
Wysłuchajcie sami i oceńcie w komentarzu i oddajcie swój głos w głosowaniu:

8.Strachy Na Lachy - Dzień dobry kocham Cię

Ooo! To chyba klasyk klasyków miłosnych piosenek w którym bohater liryczny wyznaje miłość. A może daje nam jakieś wskazówki?
Oceńcie sami:

9.Lady Pank - Mniej niż zero

"Mniej niż zero" - i co tu więcej mówić? Po prostu Lady w Pank w jednej z najpopularniejszych piosenek. Każdy kto słuchał chociaż raz będzie wiedział o czym teraz myślę.

Zapraszam do odsłuchania:

10. Mr Zoob - Mój Jest Ten Kawałek Podłogi

Kolejnym klasykiem jest Mr Zoob z jego Hitem.
Od razu na myśl przychodzą mi imprezy w rodzinie podczas których ten kawałek można było śpiewać nie raz, nie dwa, ale nawet kilkanaście razy podczas całej imprezy.
Po prostu bomba! 😜

Wszystkie piosenki dostępne na mojej playliście na Spotify:

https://tiny.pl/gvs42

( Piosenka Czesława Niemena niestety dostępna tylko w wersji wykonanej przez "Wilki")

I to byłoby na tyle.
Widzimy się za tydzień o tej samej porze.
Zachęcam Cię do zagłosowania na piosenkę tygodnia, oraz napisania mi co mógłbym poprawić w moich wywodach. A Upvote? Zdecyduj sam, ja do niczego nie zmuszam 😁

Głosowanie:

https://www.strawpoll.me/16372407

Dzięki za przeczytanie, widzimy się za tydzień :D
Trzymajcie się ✋

Sort:  

Dodałem poprawny link do głosowania. Poprzedni przenosił nas do strony z rezultatami głosowania. Jeszcze raz zachęcam do zagłosowania na najlepszą piosenkę tygodnia.
https://www.strawpoll.me/16372407

Ten post został podbity przez użytkownika @mmmmkkkk311 i jego program #perpetuummobile. Z jego inicjatywy zostało przydzielone opiekunom Tag'ów po 10 SBD na wspieranie dobrych treści na platformie #steemit, ja dostałem na wspieranie Tagu #pl-muzyka.

Dziękuję bardzo! ;)

Dobry pomysł z zestawieniem piosenek.
Już zaglosowałem i czekam na kolejny piątek.
Pozdrawiam

Dziękuję, zachęcam także do zapronowania piosenek do następnych zestawień - chcę abyście ze mną tworzyli tę serię.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

W takim razie proponuję Dżem - List do M. 😉

Utwór dodany do listy 👍
Materiał na następny piątek jest już przygotowany, także będziesz musiał poczekać dwa tygodnie (dokładnie 14 września) na ujrzenie publikacji w której będzie piosenka zaproponowana przez ciebie.
Dziękuję za propozycję i ponownie zapraszam wszystkich do pisania swoich ulubionych piosenek które mogłyby pojawić się w tym zestawieniu. 😁

Congratulations @mizej! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59774.28
ETH 2422.19
USDT 1.00
SBD 2.44