Samozwańczy delegaci czyli plan na dynamiczny rozwój polskiej społeczności

in #polish6 years ago (edited)

lion-3099986_1280.jpg

Witajcie drodzy Steemowicze!

Wielu z nas zadaje sobie pytanie jak przyczynić się do rozwoju polskiej społeczności...

... dziś przedstawię Wam jak według mnie najskuteczniej wspomóc polską społeczność steem.

Zainspirowany licznymi wpisami i inicjatywami które mają na celu rozwój polskiej społeczności postanowiłem przedstawić własną wizję rozwoju.

Wielu z nas uważa że nasze problemy załatwi za nas ktoś inny. Jakiś wysoko postawiony delegat czy takie projekty jak @polish-cleaners. Nie chcę oceniać ich pracy nie jestem ani za ani przeciw jestem nastawiony naturalnie. To co chce przekazać to rozwiązanie w myśl postawy "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie" .

Jak tego dokonać?

Odpowiedź jest banalnie prosta zjednoczmy się i uczyńmy się panami swojego losu. Przypominam że znajdujemy się na blockchain nie pozwólmy na centralizacje władzy. To co proponuję to stworzenie drużyny samozwańczych opiekunów dla tagów tematycznych. Pragnę zaznaczyć iż uważam że aktualni opiekunowie spełniają swoje zadania bardzo dobrze lecz przypominam ponownie to blockchain nie pozwólmy na monarchię.

Jak zostać samozwańczym opiekunem?

Co prawda z nazwy to samozwańcze jednostki przejmą władzę lecz nie popadajmy w skrajnościi i przyjmijmy kilka warunków.
Oby móc zostać samozwańczym opiekunem:

  • twoja reputacja musi wynosić minimum 35 punktów
  • musisz mieć "spłaconą" delegację steeemita (musisz posiadać minimum 15 zarabianego STEEM POWER)
  • udzielasz się na polskich tagach tematycznych

Jeśli spełniasz powyższe warunki to już możesz nazwać się samozwańczym delegatem... i co dalej??? Cóż po tytułach jeśli nie idzie to w parze z siłą wpływu STEEM POWER.

Jak otrzymać delegację samozwańczego opiekuna?

Wszystko co musisz zrobić to napisać wpis informujący o Twojej kandydaturze (dziś w nocy lub jutro wieczorem pojawi się mój wpis który będzie mógł służyć jako przykładowe zgłoszenie).
Wpis powinien zawierać:

  • Tytuł: Samozwańczy delegat tagu "nazwa_tagu" (Musi to być polski tag lista znajduje się tutaj https://steemweb.pl/tags interesują nas tylko tagi z przedrostkiem "pl" .Uwaga odnoście wyboru tagu dla którego chcesz zostać opiekunem. Gdy zauważysz wpisy innych osób chcących zostać opiekunami danego tagu nie oznacza to że Ty nim nie możesz zostać im więcej opiekunów dla danego tagu tym lepiej dzięki większej decentralizacji władzy na tagu.)
  • Twój wpis zgłoszniowy powinien być otagowany tagiem #polish , #polish-champion oraz tagiem którego opiekunem chcesz zostać. Pozostałe 2 tagi dowolne.
  • Mile widziane uargumentowanie dlaczego chcesz zostać opiekunem danego tagu. Nie obowiązkowe lecz z pewnością będzie miało duży wpływa na ilość otrzymanych UPVOTES.

Jakie są obowiązki samozwańczego opiekuna?

Są dwie proste zasady do czego się zobowiązujesz oraz czego Ci nie wolno:

  • zobowiązujesz się do upvatowania Twoim zdaniem wartościowych treści na tagu którym się opiekujesz
  • jako samozwańczy delegat obdarzony kredytem zaufania jak i środkami na delegacje NIE MOŻESZ upvatować swoich wpisów częściej niż wpisów innych użytkowników.

Zostając opiekunem tagu zobowiązujesz się do wydania 100% zysków z Twojego wpisu informującego o kandydaturze na zakup STEEM POWER DELEGATIOM maxymalnie 72h po monetaryzacji postu! Wszystkie wyłudzenia będą surowo karane licznymi flagami przez całą zaangażowaną w projekt polską społeczność.



Wszystkie zgłoszenia samozwańczych opiekunów otrzymają ode mnie UPVOTE o mocy 100%.

Tym samym liczę że aktualni liderzy polskiej społeczności ( @mmmmkkkk311 , @noisy , @fractalnode , @maczak6603 , @synchrotronics , @gtg , @lukmarkus , @bowess , @fervi , @sisters , @k0dlaty , @santarius , @andzi76 , @nicniezgrublem , @logan9852 , @firesteem , @barcisz , @soldierka , @smotritelmayaka , @astromaniak , @grecki-bazar-ewy , @strimi , @saunter , @lenka , @jozef230 , @haiyangdeperci , @ocisly , @rafalski , @katayah , @assayer , @hallmann , @grzechotnik , @anna.urbanska , @jacekw , @niepoprawny , @kapitanpolak , @monika-homa jeśli kogoś pominąłem z góry przepraszam gdyż
opieram się na względnie "starych" danych odnoście SP ) uczynią podobnie i obdarzą swoich faworytów wysokimi UPVOTES. Wszystkich chcących zostać opiekunem lub wesprzeć swojego faworyta zachęcam do obserwowania #polish-champion .

Rozumiem że to dość kontrowersyjny projekt dlatego zachęcam do zadawania pytań w komentarzach. Sugestie mile widziane.

Na koniec mała motywacja dla każdego:) Nie szukamy tutaj liderów czy ekspertów w danej dziedzinie a zwykłych ludzi interesujących się zagadnieniami na danym tagu. Władza w rękach zwykłych ludzi nie pozwólmy aby zdecentralizowany blockchain był centralnie sterowany. Czyny się słowa uczynią z polskiej społeczności jedną z silniejszych grup na steem dlatego nie wahaj się i dołącz do projektu i napisz wpis ze swoim zgłoszeniem.

JEŚLI ZGADZASZ SIĘ ZE MNĄ I RÓWNIEŻ UWAŻASZ ŻE POWYŻSZY PROJEKT MAJĄCY NA CELU DECENTRALIZACJĘ WŁADZY ORAZ OGÓLNE ZWIĘKSZENIE MOCY POLSKIEJ SPOŁECZNOŚCI MA SZANSĘ POWODZENIA W TAKIEJ FORMIE PROSZĘ O RESTEEM/REBLOG. [Każdy RESTEEM/REBLOG zostanie nagrodzony 10% UPVOTE wystarczy napisać w odpowiedzi pod moim komentarzem "RESTEEM/REBLOG lista" słowo: "RESTEEM"

horse-2573655_640.png
@michalx2008x
"Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie"
divider-36856_1280.png

Sort:  

Wydaje mi się, że takie osoby nie są potrzebne.
Po to opiekunowie mają oddelegowane SP, żeby zajmowali się tagami i jak na razie robią to bardzo dobrze, więc po co coś zmieniać.
Jak komuś podoba się wpis w danym tagu albo ogólnie dana tematyka to go upvote'uje. Ja np. lajkuje większość postów na #pl-sport z dwóch kont nawet, ale po co ogłaszać się samozwańczym opiekunem. Podoba mi się post, to doceniam.
Nie chciałbym, żeby doszło do tego, że zarabiać będą posty o bardzo niskiej treści i merytorycznie słabe, bo opiekun zobowiązął się upvote'ować posty w tagu.

Dodatkowo, moim zdaniem, to społeczność powinna wybierać swoich "liderów" lub przynajmniej taki "lider" powinien mieć poparcie. Nie wiem jak się odnieść do tego pomysłu, pewnie wyjdzie to w praniu. Ale w sumie co ja tam mogę wiedzieć o tej idei, nawet się nie załapałem na listę polskich liderów :)

Chyba trochę zbyt wzniośle nakreślony pomysł, który jest dość oczywisty. Ja to rozumiem tak, że autor zachęca do podniesienia SP (dokłada od siebie 0,57 czyli 100% up) i bycia aktywnym. Martwi mnie to, że ludzi trzeba zachęcać do kurowania postów. Przecież to najbardziej podstawowa z możliwych działalności. Eh, widocznie ciągle jest tak, że wielu przychodzi i jest miesiącami na steemicie z przekonaniem, że tu się zarabia tylko na pisaniu postów i upvotowaniu samego siebie.

Jak wspominałem w innym komentarzu projekt ma na celu zwiększenie ogólnej mocy SP polskiej społeczności a cały projekt to tylko otoczka. Traktuje to jak 3 miesięczny eksperyment dlatego apeluje o inwestycję w SPD a nie SP. Jak to się rozegra sam jestem ciekaw... jeśli wyjdzie nam to na plus za 3 miesiące projekt zostanie rozwinięty. Jak wprowadzi to chaos za 3 miesiące delegacje wygasną i wszystko wróci do normy.

Nadal nie jestem pewna, czy dobrze rozumiem. Potencjalni opiekunowie mają napisać posty, że chcą. Posty zbiorą jakieś tam kwoty, a Ty gwarantujesz swój 100% głos. Po 7 dniach spłynie nagroda z posta i autor ma za całość podnieść swoje SP czy zrobić z niej komuś delegację? Co masz na myśli z "zainwestowaniem w steem power delegation"?

Edycja: już zaskoczyło. :) Ale nie jestem przekonana do sensowności takich korowodów. Nie lepiej pisać to co się umie najlepiej, budować wlasny SP i wspierac innych?

Tak dokładnie. Samozwaniec na napisać temat. Post zbiera od nas upvotes a po 7 dniach samozwaniec kupuje steem power delegation. Dlaczego SPD? Ponieważ to względnie tania opcja czasowego podniesienia swojego SP. Choć głównym powodem jest "kontrola" samozwańców. SPD trwa 3 miesiące. Po 3 miesiącach samozwaniec może ubiegać się o kolejne wsparcie... Czy je otrzyma? Jak sądzisz? Wszystko zależy jak się sprawdzi. Dlatego kładę nacisk na zakup przez samozwańców SPD a nie SP.

Edit: To swojego rodzaju eksperyment mający na celu czasowe ogólne zwiększenie mocy SP polskiej społeczności. Jak wspominałem w innym komentarzu... jeśli wyjdzie nam to na plus za 3 miesiące projekt zostanie rozwinięty. Jak wprowadzi to chaos za 3 miesiące delegacje wygasną i wszystko wróci do normy.

Społeczność głosuje na swoich liderów poprzez upvotes dla swoich wybrańców pod tagiem #polish-champion . Tylko mój UP jest gwarantowany aby pomóc z rozruchem projektu (w kolejnych miesiącach będzie inaczej) reszta jest w rękach społeczności głosujemy za pomocą upvotes.

@lukmarkus najmocniej przepraszam za niedopatrzenie posiłkowałem się listą społeczności udzielającej się na #polsih a z tego konta wpisów na #polish nie zamieszczasz więc to było powodem. Oczywiście w mojej opinii jesteś osobą bardzo mocno zanglizowaną w polską społeczność. Wpis edytowałem i jeszcze raz przepraszam.

Sam jestem nazwijmy to oficjalnym opiekunem jednego z tagów i uważam że pomimo szczerych chęci ze strony oficjalnych opiekunów nigdy nie będziemy w stanie być w 100% obiektywni. Każdy ma jakieś swoje poglądy i niejednokrotnie mają one na nas wpływ. Tylko zwiększenie liczby opiekunów pozwoli na obiektywne podejście.

Po co ogłaszać się samozwańczym opiekunem?
Otrzymujesz szanse na uzyskanie kilku steem dolarów które zobowiązujesz się wydać na steem power delegation. Jesli społeczność będzie zadowolona z pracy samozwańca za 3 miesiące będzie miał szansę na kolejne wsparcie lecz gdy się nie sprawdzi kolejnego wsparcie również nie otrzyma.

Uważam, że to nie potrzebne. Tak, jak mówiłem - jak komuś posty się podobają, to je po prostu upvote'uje.
Pisanie wartościowych wpisów na pewno sprawi, że wpadnie kilka SBD.

Poza tym, wolę wspierać obecnych opiekunów "z ukrycia" poprzez np. organizację konkurs na #pl-sport i generalnie dyskusji z @beleg, co na tagu można byłoby dodać. Jak już chcesz rozdawać moc opiekunom, to daj ją tym, którzy nimi faktycznie są. Zrobisz, co będziesz uważał za słuszne, bo to twoje pieniądze, ale takie jest moje zdanie.

Sam jestem pełen obaw co do tego projektu. Lecz jak ktoś mądry powiedział "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” zobaczymy co ten projekt spowoduje i po raz kolejny zacytuje sam siebie ;) "jeśli wyjdzie nam to na plus za 3 miesiące projekt zostanie rozwinięty. Jak wprowadzi to chaos za 3 miesiące delegacje wygasną i wszystko wróci do normy."

@thedragonnis nikt nikomu nie odbiera kuratorstwa musisz troszkę wyluzować ;)
Jeżeli chodzi o samą inicjatywę to sam myślałem że chodzi nie tylko o kupno SPD ale też o jakąś dodatkową delegację. Mimo tego i tak nie widzę nic złego w tym całym przedsięwzięciu. Cieszy mnie że ktoś coś próbuje zrobić. Należy też pamiętać że nie może jedna osoba wybierać co jest dobre a co złe, kuratorów powinno być dużo więcej. Spotykasz się ze znajomymi i co zawsze macie takie samo zdanie? tak samo jest z postami. Pozdrawiam PEACE

Opiekunem tagu zostaje zazwyczaj osoba, która ten tag utworzyła albo została wybrana przez społeczność. Samozwańczy liderzy w historii świata za dobrze nie kończyli.
Nie patrząc jednak na aspekty polityczne - każdy może takim "samozwańczym" opiekunem zostać. Tak, jak mówiłem - jeśli komuś podoba się jakiś post, to go upvote'uje i zostaje tym samym kuratorem. Sam napisałeś, że wydanie kilku SBD na SP jest zbędne po jednym poście.
Wystarczy pisać posty i zamieniać to na SP. Osobiście będę długo tak robił, ale obecny kurs niestety się nie opłaca.
Zamiast boostować sobie posty mogłeś wydawać hajs na SP i przyczyniać się do rozwoju tagu, a nie zaśmiecaniu go.

Samozwańcy to tylko nazwa której czepia się wiele osób. Jeśli zagłębisz się w projekt zrozumiesz że to tylko nazwa nie mająca wiele wspólnego z prawdą. Koniec końców to i tak społeczność głosuje na kandydata swoimi upvotes. Samozwaniec w praktyce otrzymuje szansę aby sprawdzić się jako opiekun. Projekt jest rozwojowy i mam pewne plany które chcę wcielić w życie za 3 miesiące. Lecz ten etap jest niezbędny do ich realizacji.

Szanuję za po prostu robienie czegoś, a nie tylko narzekanie. Ja, jednak nie popieram tego projektu do konća, bo uważam, że każdy upvote'uje to, co lubi. Nie musi się w ramach tego ogłaszać, a jak chcesz przeznaczać hajs, to lepiej jest go dać tym, którzy już są opiekunami tagów i naprawdę dobrze wykonują swoją "pracę". Po co zmieniać coś, co dobrze funkcjonuje? Gdyby opiekunowie się nie sprawdzali, to faktycznie bym się nad tym zastanowił, ale tak to po co mieszać. Ktoś się ogłosi takim samozwańczym opiekunem, a normalny opiekun może się obrazić, że czemu ktoś mu przeszkadza. Myślę hipotetycznie i nie wiem jak będzie, więc na razie tego nie popieram, bo uważam, że wszyscy opiekunowie spełniają swoje zadanie, ale jeśli ma być jeszcze lepiej, to czekam na takie wydarzenia. :D

Napisałem że jesli post zarobi mało to nie ma sensu zamieniac tego na SPD, ponieważ 2 czy 3 SPD nie zmieni siły mojego głosu i lepiej przeznaczyć to na jakiś konkurs. Myślałem ze kazdy zrozumiał ale widocznie się myliłem. W kazdym razie zapraszam napisz do mnie na steem.chat to podyskutujemy na temat moich i twoich postów.

Pomysł bardzo ciekawy.

Ja sam się nie zgłaszam na samozwańczego opiekuna tagów, ze względu na brak czasu, aby tutaj siedzieć (i pisać artykuły) - może w czerwcu coś ruszy. Ale staram się wspierać @kapitanpolak -a w tagu #pl-gry, @kusior -a w tagu #pl-filmy i @andzi76 w #pl-muzyka, jeśli ktoś wrzuci coś dobrego i ciekawego. Sam teraz staram się zbierać (a raczej kupować, bo na wysokie upvote'y nie liczę) tokeny STEEM, póki są jeszcze w miarę tanie. W przyszłości planuję też oddelegować trochę SP, o ile uda mi się tutaj więcej "zarobić", @kusior - owi, @kapitanpolak - owi i @andzi76, by ich Voting Power był trochę większy.

Leci upvote z mojej strony i resteem.


Popieram i również zachęcam. Oraz informuję że aktualni opiekunowie również mogą równolegle starać się o samozwańczą delegację.

Żałuje że nie mam wystarczająco dużo reputacji by podjąć się wyzwania, może kiedyś.

@kapitanpolak chętnie pomogę Ci w tagu #pl-gry. Czekam tylko aż wejdzie mi SP za ostatni vlog. Moim zdaniem jest już sporo artykułów które tak jak mówisz powinny osiągać dużo większe zarobki. Mam nadzieję, że ten tag będzie się coraz bardziej rozwijał.

Ogromnie mnie cieszy Twoja kandydatura. Dziś wieczorem pojawi się mój przykłądowy wpis zgłoszeniowy dla samozwańców. Możesz poczekać i zobaczyć jak taki wpis widziałbym w praktyce lub poprostu napisz taki wpis samodzielnie według wskazówek zamieszczonych w tym temacie.

Ja się oficjalnie nie zgłaszam, ale wolę być cichym pomocnikiem :) Jak widzę coś fajnego to upvote'uję. Teraz nie mam zbytnio czasu by tu siedzieć czy pisać artykuły, ale myślę, że od czerwca powinno to się zmienić :)

Resteem, moim zdaniem bardzo dobra inicjatywa. Pamiętajmy o tym, że tagi się rozwijają i nie chodzi o to by umniejszać zasługi i to co robią obecni opiekunowie. Moim zdaniem im więcej osób aktywnie uczestniczących w danym tagu tym lepiej. Jakby jeszcze były one w jakiś sposób wzmocnione to może to tylko zadziałać in plus. Jak wejdzie mi tylko SP za ostatni vlog to chętnie zgłoszę również swoją kandydaturę. Dbajmy wspólnie o rozwój społeczności.

Bardzo dobra inicjatywa. Resteem.

Nie wiem czy o tym myślałeś, ale wydaje mi się że warto byłoby tą delegację przyznawać również w zależności od popularności danego tagu. Hm albo określić ilu samozwańczych opiekunów może być w tagu zależnie od ilości postów na danym tagu? Chodzi mi i to że z jednej strony na nieaktywnym tagu taka delegacja może się marnować, a znowu na bardzo aktywnym może być niezauważalna jeśli ktoś będzie chciał nie tylko najlepsze upotować ale wszystkie dobre.

RESTEEM

zgadzam się z przedmówca. są miąłem pewne wątpliwości czy to rozproszenie się ostatecznie nie przełoży na gorszą jakość wsparcia dla wszystkich. Są tagi które mają 30 artykułów dziennie i wymagają więcej "rąk do pracy" a inne mają sie całkiem dobrze z jednym opiekunem.. Chodzi mi o ot że np jedne opiekun może tam też zrobić np konkurs na który znajdzie się całkiem pokaźna nagroda a z kolei kilku na raz organizujących konkursy trochę to rozproszy ale z drugiej strony zwiększy możliwości wygrania czego dla większej ilości osób.

jak chodzę po pl tagach to mam poprostu wrażenie żę chęci jest sporo ale SP i SBD trochę ciągle brak bo aktywnych osób na steemicie w cale nie jest za dużo.

Dziękuję za Resteem.

Zobaczymy jak to się rozegra. Na tą chwilę uważam że problem rozwiąże się sam. Popularne tagi w teorii powinny cieszyć się większym zainteresowaniem samozwańców niż tagi niszowe.

Reestemowane :D

I have resteem this post.

Słowo się rzekło... cóż więc danego słowa dotrzymam to moja wina że nie sprecyzowałem wymogów odnoście RESTEEM :/

Niestety Twój resteem raczej nie pomoże w dodarciu do polskiej społeczności. No ale cóż słowo się rzekło więc resteem to resteem więc 10% upvote się należy.

Reestem

Super pomysł, kandydatura zgłoszona według wytycznych. Pozdrawiam i RESTEEM !

RESTEEM/REBLOG lista

Udostępniłeś ten wpis? Napisz pod tym komentarzem słowo "RESTEEM" i odbierz UPVOTE 10%

I have done it @michalx2008x

Niestety Twój resteem raczej nie pomoże w dodarciu do polskiej społeczności. No ale cóż słowo się rzekło więc resteem to resteem więc 10% upvote się należy.

resteem

Rresteem

RESTEEM

Zresteemowane, zatrzymaj upvote :)

Resteem - upvote'a nie oczekuję 😛

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58802.33
ETH 3158.99
USDT 1.00
SBD 2.42