Propozycja nowego tagu + pierwsze zlecenie

in #polish6 years ago

feedback-3443287_1280.jpg


Witam Wszystkich serdecznie



Jak to zwykle u mnie bywa, znów pojawił się u mnie pomysł z potrzeby chwili... Z racji tego, że moja znajomość angielskiego jest bardzo słaba chciałem zlecić komuś przetłumaczenie kilku prostych tekstów, gdyż tłumaczenie translatorskie nie jest dla mnie satysfakcjonujące. I tu pojawił się pomysł na nowy tag. Stwierdziłem że osób mi podobnych, czyli chętnych oddać cześć swoich STEEM DOLARÓW w zamian za drobną usługę może być więcej. Nowy tag mógłby się nazywać #pl-bazarek .



Co można będzie znaleźć na tym tagu #pl-bazarek?

  • wątki zleceniodawców i zleceniobiorców na różne usługi (tłumaczenia, usługi graficzne itp)
  • z czasem liczę na pojawienie się ofert związanych z rzeczami materialnymi




    TAG POSIADAŁBY 1 BARDZO ISTOTNY DLA ROZWOJU PLATFORMY WARUNEK. PŁATNOŚĆ ZA TOWAR LUB USŁUGĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE ZA POMOCĄ STEEM LUB STEEM DOLLARS.




    Proszę o wyrozumiałość to ledwie zarys pomysłu nie chciałbym sam decydować o zasadach panujących na tak poważnym tagu dlatego gorąco zachęcam was do dyskusji w komentarzach. Chciałbym aby #pl-bazarek był dziełem całej polskiej społeczności i rządził się zasadami ustalonymi przez społeczność :)




    Aby nie pisać kolejnego wpisu swoje ogłoszenie zamieszczę tutaj:


    Poszukuję osoby która biegle posługuje się językiem angielskim i wykona dla mnie kilka prostych tłumaczeń dla moich blogów. Zainteresowanych proszę o kontakt na https://steemit.chat



    horse-2573655_640.png

    @michalx2008x

    PL:"Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie"

    EN:"Be the change you want to see in the world"

    divider-36856_1280.png

Sort:  

Głównie dlatego, że wymaga to [system] ochrony kupujących, czyli pośrednika. Chyba, że coś wirtualnego

Początkowo były by to drobne usługi moim zdaniem nie wymagające pośredników lecz dla poważniejszych rzeczy w dalekiej przyszłości widziałbym dedykowaną stronę opartą o blockchain STEEM. Po cichu liczę że kiedyś powstanie ich naprawdę sporo.

Podpinam się pod wątpliwości odnoście podatków sam chętnie się dowiem czy są na to jakieś paragrafy.

Ja mam mętlik w głowie w kwestii opodatkowania kryptowalut i wszystkiego co z nimi jest związane.Twoja inicjatywa jest bardzo ciekawa, ale pojęcia nie mam jak taki przychód uczciwie rozliczać. Logicznie rzecz biorąc podatek powinno odprowadzić się w momencie zamiany krypto-waluty na walutę fiat. Ale kierowanie się logiką w Polsce nie zawsze jest dobrym kierunkiem. Najgorsze, że nie ma kogo o to zapytać, urzędnicy nie mają pojęcia jakie zająć stanowisko.

Bardzo dobry pomysł.

Pomysł już taki kiedyś był, ale wtedy się nie przyjął.
https://steemit.com/@sos-steemit
Jeśli twórca powyższego bloga to czyta, to może w ramach pomysłu Michała można byłoby jakoś przywrócić to do życia?

@thedragonnis dziękuję za wskazanie mi wpisu @sos-steemit . Jednocześnie również zachęcam @sos-steemit do wypowiedzi na ten temat.

Pomysł jest bardzo ciekawy, można my z tego nawet zrobić taką steemową tablice kup lub sprzedaj za steem power. Mogłoby działać, ale trzeba by, to jakoś rozbudować poza steemit by można było wyszukać jakiejś oferty czy produktu.

Mam podobne zdanie. Na steemit pozostańmy przy drobnych usługach i sprawdźmy czy będzie zainteresowanie a dla poważniejszych rzeczy trzeba jakieś konkretne zaplecze. Niestety sam nie znam się na programowaniu lecz uważam że ten kto by stworzyła taki projekt z pewnością mógłby liczyć na spore profity.

Brzmi ciekawie, ale pozostaje jeszcze kwestia zaufania do twórcy takiej platformy.

Pisałem już kiedyś, że tak właśnie wyobrażam sobie przyszłość steem i Stemmit. Wykorzystanie platformy i waluty do rozliczeń prac zleconych dla ludzi pracujących w sieci. Cieszę się, że nie tylko ja tak myślę.

Aktualny stan społeczności niestety nie jest zbyt nastawiony na zwiększanie wartości steemu a tego typu projekty z pewnością przyczyniły by się mocno do wzrostu rozwoju całej społeczności jak i samej wartości steemu.

Ciekawy pomysł, liczę na to że wypali. Z usługami na pewno będzie o wiele łatwiej, niż z rzeczami materialnymi, nie wiem czy z takiego handlu mogą się pojawić problemy prawne. Skoro sklep z grami działał, to i bazarek powinien wypalić. Czas pokaże w którą stronę pójdzie ten projekt.

Jak dla mnie super pomysł

Hmm, może przydałby się jakiś dodatkowy front, który ładnie np. kategoryzuje zlecenia? Tzn wiecie, pola wyboru z predefiniowanymi opcjami. Żeby np. zainteresowani mogli przeglądać konkretne kategorie ogłoszeń i nie przejmować się innymi?

W tym momencie to może nie jest priorytet, ale w sumie fajnie byłoby tak to uporządkować.

Bardzo mnie cieszy Twoje zainteresowanie tego typu pomysłem. Jak już wspomniałem w innych komentarzach na samym tagu #pl-bazarek w oparciu o steemit daleko nie zajedziemy.

Patrząc na aktualny stan całej społeczności zorganizowanej wokół blockchain steem uważam że tylko projekty opierające się na handlu i usługach rozliczanych STEEMem mogą realnie przyczynić się do rozwoju całej społeczności jak i samej wartości steemu.

Widzę że jesteś w trakcie rozbudowy kolejnego projektu i w moim osobistym odczuciu na obecną chwile robisz najwięcej dla rozwoju całej społeczności co prawda bezpośrednio tylko polskiej społeczności lecz pośrednio ma to wpływ na cały system gdyż uważam że Twoje projekty choć dziś pozornie małe w przyszłości będą naprawdę znaczące.
Na zakończenie mam jedno pytanie. Czy nie myślałeś nigdy o projekcie usługowo handlowym?

btw: przepraszam za mój "styl" pisania (zawiłe zdania bez interpunkcji) który jak się ostatnio dowiedziałem jest mocno problematyczny...

Dzięki za miłe słowa, to mnie bardzo motywuje do dalszego działania :) Fakt, Głodni Wiedzy, to projekt na nasze podwórko, ale ENGRAVE skierowany jest do szerokiego grona odbiorców i mam nadzieję, że stanie się popularny, bo naprawdę brakuje takiej platformy. Steempress nie rozwiązuje wszystkich problemów (ENGRAVE też nie, ale to zupełnie inne podejście).

Czy nie myślałeś nigdy o projekcie usługowo handlowym?

Myślałem, ale nie znam realiów takich projektów, nie wiem, czy trzeba spełniać jakieś formalne wymogi. Będąc też niejako stroną w zawarciu umowy pewnie trzeba zapewnić w jakiś sposób bezpieczeństwo zarówno dla zamawiającego, jak i wykonawcy. Po prostu nie wiem "z czym to się je" ;) Niby to wszystko kryptowaluty a nie "poważny serwis", ale jednak. Jeśli ktoś jest w stanie to wszystko sensownie wyjaśnić, to od strony technicznej nie jest to strasznie duże wyzwanie moim zdaniem. Tzn wiadomo, że to duuuża ilość pracy, ale jest to osiągalne.

przepraszam za mój "styl" pisania (zawiłe zdania bez interpunkcji) który jak się ostatnio dowiedziałem jest mocno problematyczny...

Dla mnie spoko ;)

Istnieje OpenBazaar, o którym nie tak dawno pisałem. Wymaga on co prawda innej kryptowaluty, jednak posiada już zabezpieczenia transakcji, takie jak moderatorzy. Ale to działa w drugą stronę - ktoś wystawia ofertę, a Ty bierzesz albo nie.

Uważam że dla rozwoju platformy konieczne jest aby jedynym akceptowanym systemem zapłaty był steem oraz steem dolars. Jedyny problem w tym że aby projekt miał szanse rozwoju ktoś kto zna się na programowaniu musiałby postawić coś opartego o blockchain STEEM bo na steemit i tagu #pl-bazarek wchodza w grę naprawdę drobne usługi gdyż dla poważniejszych rzeczy jest zbyt duże ryzyko.

Potrzebne też będą instrumenty zaufania jak moderatorzy. To wszystko już jest w OpenBazaar. Podobnie jest handlowanie kryptowalutami, w tym Steem. Od tych dwóch do użycia Steem bezpośrednio droga już nie jest tak bardzo daleka.

Niedawno natknąłem się na coś takiego:
http://www.steemarket.com/
Nie wiem na ile to działa, ale teoretycznie można na tym handlować i płacić STEEM dolarami.

Coin Marketplace

STEEM 0.37
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70162.45
ETH 3540.43
USDT 1.00
SBD 4.79