You are viewing a single comment's thread from:

RE: "Free Solo" - Oscar za najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny

in #polish5 years ago

Film widzialam. Ja mam trochę problem ze zrozumieniem tego rodzaju wspinania się. Jak dla mnie to pewien rodzaj dość niebezpiecznego uzależnienia. Takie trochę egoistyczne podejście. Czy jak będzie miał dzieci przestanie ryzykować? Wątpię.
Oczywiście podobały mi się zdjęcia :) Ale taki styl życia to trochę abstrakcja dla mnie ;)

Posted using Partiko Android

Sort:  

Nie, nie przestanie. Tego jestem niemal pewien. Dobrze to nazwałaś, to rodzaj uzależnienia. Moim zdaniem jest już na tyle głęboko w to wkręcony, że będzie ryzykował do momentu popełnienia jakiegoś błędu. Miejmy jednak nadzieję, że go nie popełni.

Czy taki rodzaj wspinania pochwalać? Nie wiem. Nie mnie to oceniać. Ja osobiście na pewno bym się w coś takiego nie bawił, ale to jego wybór. Na pewno jestem daleki od potępiania i krytykowania go. Reprezentuje mistrzowski poziom i ma świadomość ryzyka, jakiego się podejmuje. Przyjął taki styl życia. Niestety tak jak wspomniałaś, można odebrać to za trochę egoistyczne podejście, zwłaszcza w stosunku do rodziców, i osób znających go jeszcze zanim wkręcił się we wspinaczkę free solo (dziewczyna poznała go gdy już to robił, nie ukrywa tego przed nią, więc w pewien sposób również zaakceptowała jego styl życia).

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 61691.46
ETH 3047.50
USDT 1.00
SBD 3.88