You are viewing a single comment's thread from:

RE: [PL] Zalety i wady Steemit

in #polish8 years ago (edited)

@noisy dzięki za bardzo obszerne wyjaśnienia i szczególnie za linki z roadmap - nie czytałem wcześniej.

Ja naprawdę nie mogę nikogo lajkować !!! Nie widzę nigdzie takiej opcji - poza boxem w przypadku mojego własnego nowego posta. Z tego co przeczytałem - muszę mieć najpierw steemy.

EDITED:
dopiero teraz załapałem - że tu nie ma żadnej "łapki w górę", "serduszka" czy czegokolwiek podobnego. A jest takie coś z lewej strony pod postem "^" i to służy jako głos - upvote. Może to śmieszyć... ale potrzebowałem przypadku by to odkryć.


W takim razie część moich argumentów jest chybiona - a za wadę (do poprawy) dodam - mało intuicyjny interfejs - przynajmniej dla nowych użytkowników.

Sort:  

Z tego co przeczytałem - muszę mieć najpierw steemy.

Jeśli pisząc lajkowanie masz na myśli upvote (innego lajkowania tu nie ma), to ktoś cię wprowadził w błąd. Istotą Steema jest to, że możesz tu zrobić absolutnie wszystko bez żadnego wkładu początkowego (obecnie żaden inny blockchain nie daje takiej możliwości).

Posiadanie Steem Power (SP) wzmacnia jedynie efekt który już masz. Ale możesz zbudować SP od zera - np. to konto z którego teraz piszę ( @innuendo ) w 100% powstało poprzez pisanie postów, komentowanie i głosowanie na posty/komentarze innych osób - nie włożyłem tu ani złotówki (ale też nic nie wyjąłem - wszystko reinwestowałem).

Już wiem, że głosuje się przez "daszek w kółku". Pewnie dla wielu to oczywiste, ja potrzebowałem kilku dni na przypadkowe odkrycie. Ciekawe, czy byłem w tym osamotniony.

mało intuicyjny interfejs - przynajmniej dla nowych użytkowników.

Tu się zgadzam, intefejs jest póki co dość hardcorowy w użyciu. Mnie najbardziej uwiera niemożliwość znalezienia czegokolwiek - wiem że jakiś post był (bo go widziałem) ale nie mogę go łatwo znaleźć o ile nie zapamiętałem dokładnej pisowni nicka autora.

Ale to się szybko zmieni, są już niezłe podejscia w tej sprawie, np:
https://my-steemit.com/steemit/@etherdesign/new-website-design-for-steemit

(Chwilowo zniknęły tam obrazki - kolejna wada: obrazki potrafią zniknąć. Ale upload grafiki też będzie wkrótce radykalnie ulepszony.)

Nie potrafię odnalezc osób, którym dałem follow - śledzenie...

Funkcja Follow jeszcze chyba nie działa.

To kwestia czasu - trzeba cierpliwie poczekać. Steemit (czyli wizualna wrastwa Steema) mógł to rozegrać dwojako: starannie stworzyć interfejs przed debiutem albo postawić na szybkość debiutu i poprawianie interfejsu w miarę rozwoju.

Mi się ta druga opcja wydaje dość ryzykowna, no ale widać twórcy mieli jakiś ważny powód, żeby tak wybrać no i teraz testowana jest nasza cierpliwość.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68236.23
ETH 2643.41
USDT 1.00
SBD 2.70