You are viewing a single comment's thread from:

RE: Problem wolnej woli

in #polish6 years ago

Hm... Wydaje mi się, że problem tkwi w definicji wolnej woli, którą podałeś. Człowiek nigdy nie jest w stanie podjąć decyzji niezależnie od czynnikó zewnętrznych, chociaży dlatego, że to właśnie te czynniki zewętrzne wymuszą na nim podjęcie decyzji. Niemniej jednak determinizm nie podoba mi się o tyle, że wyklucza kompletne działanie przypadku. Indeterminizm też do mnie nie przemawia - każdy skutek ma przyczynę. Niemniej jednak ja wolną wolę definiowałam zawsze jako możliwość podjęcia decyzji. Jest rzeczą zupełnie oczywistą, że na tę decyzję ma wpływ nasze otoczenie, doświadczenie i środowisko. Niemniej jednak wydaje mi się, że lość tch czynników jest tak wielka, że nieobliczalna. Co więcej, kto mi powie, że jednym z tych czynników nie jest właśnie nasza własna wolna wola...?

Sort:  

Na razie wstrzymam się z komentarzem, ponieważ bardzo byłoby mi miło, gdyby ktoś odpowiedział Ci za mnie, bynajmniej nie dlatego, że jestem leniwy, ale dlatego, że chciałbym się przekonać, czy ktoś podziela przedstawione przeze mnie spostrzeżenia. Jeśli ktoś taki się nie znajdzie w najbliższym czasie, wtedy odpiszę.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63010.40
ETH 3137.33
USDT 1.00
SBD 3.85