7 aplikacji, dzięki którym prowadzenie bloga to czysta frajda

in #polish7 years ago (edited)
Narzędzia mają dla mnie bardzo duże znaczenie. Jestem osobą dość wymagającą jeśli chodzi o kwestie komfortu pracy, dlatego nie uznaję kompromisów. Jako strzelec wymagam od swojego osprzętu i broni niezawodności i intuicyjności obsługi. Podczas oddawania strzału nie chcę skupiać się na niczym innym poza celem, zadaniami, które mam zrobić na torze i ilością amunicji.

Jako programista, wymagam od swojego sprzętu oraz IDE tego, żeby nie przeszkadzało mi w kreatywnym procesie tworzenia rozwiązań dla klienta. Nieakceptowalne dla mnie jest użeranie się z systemem, oddawanie laptopa co dwa miesiące do naprawy czy czekanie wieczność na aktualizacje, które nie mogły zrobić się w tle.

Dlaczego też przy wyborze narzędzi, które służą mi do tworzenia treści na bloga postawiłem na takie, które pomogą mi to zadanie usprawnić jak najbardziej.

Nozbe - TODO Listy

Steemit to nie jedyna rzecz, którą obecnie się zajmuję. Praca na etacie i dwa projekty 'na boku' wymagają dobrego zarządzania zadaniami i czasem w każdym z nich. Po manii planowania wszystkiego i wszędzie wybrałem narzędzie które było dla mnie najwygodniejsze. Plusem Nozbe jest możliwość dodania cyklicznych zadań, podzielenia ich na projekty, dodawania większej liczby osób do waszych projektów.
Z integracją z Google Kalendarzem, dla mnie Nozbe to najlepsza aplikacja do zarządzania rzeczami do zrobienia.

Cena30 dni free - od 19 zł/mc
PlatformyMacOS, iOS, Android, Windows, Linux, Przeglądarka
AlternatywaTODO Listy w Boostnote

Evernote - Notatki

Notatki zbieram w wielu miejscach, jednak Evernote jest ich najlepszym agregatorem ze względu na synchronizację między urządzeniami w chmurze. Funkcjonalnością, która mnie urzekła w Evernote była możliwość zaznaczania istotnych fragmentów w PDF-ach, które to potem były zbierane w streszczenie. Ta funkcja jest dostępna tylko w wersji premium. Do reszty zadań wersja darmowa będzie bardziej niż wystarczająca.

CenaFree, Premium 50 zł/rok
PlatformyMacOS, iOS, Android, Windows, Przeglądarka
AlternatywaNotatki w Boostnote

Reeder - Agregator treści

Większość treści nie bierze się tylko z mojej głowy. Reeder pozwala mi na zebranie w jednym miejscu postów ze wszystkich blogów, które mnie interesują bez reklam, w przystępnej dla czytelnika postaci, na wszystkich urządzeniach. Do tego wygodny UX i oszczędne zużycie łącza (istotne zwłaszcza dla urządzeń mobilnych) sprawiają, że nie żałuję ani centa z wydanych $5. Jako alternatywę podałem Feedly, aczkolwiek Reeder pozwala na integrację z wieloma takimi serwisami. Feedly to tylko jeden z nich.

Cena$5
PlatformyMacOS, iOS
AlternatywaFeedly

iA Writer - Edytor

Mistrzostwo w swojej klasie. O ile podobnych edytorów na Maca można znaleźć kilka, tak żaden z nich nie był tak wygodny jak iA writer. Polecam każdemu, kto pisze treści w Markdown spróbować takiego oprogramowania. Co dla mnie bardzo przykre, nie mogłem znaleźć odpowiednika na Windowsa lub Linuxa, który oferowałby mi to co iA Writer. Interfejs i sam tryb pisania 'bez rozpraszaczy' robi robotę na poziomie, którego nie spotkałem nigdzie indziej. W alternatywach podałem Typorę dostępną za darmo na systemach Windows, ale niestety, nie dorasta ona swojej konkurencji do pięt. W promocji na AppStore można go było kupć iA Writera już za $6.

Cena100 zł
PlatformyMacOS, iOS
AlternatywaTypora

Text Expander

Robi to co ma w nazwie. Predefiniowane przez nas skróty zamienia na pełne ciągi znaków. Jeśli jakieś długie wyrażenie często pojawia się w waszych wpisach i bierze was cholera od wklepywania go po raz pięćdziesiąty, polecam Text Expandera. Wybrałem go ze względy na liczne możliwości konfiguracji i synchronizację w chmurze pomiędzy Windowsem i MacOs-em.

Cena30 dni free $3.33/miesiąc
PlatformyMacOS, iOS, Windows
AlternatywaAutoHotkey

Grammarly - Sprawdzanie gramatyki anglojęzycznych tekstów

Grammarly to coś więcej niż tylko sprawdzanie literówek. Nawet darmowa wersja pozwoli wam wyłapać nieścisłości gramatyczne, brak the lub a/an przed wyrazem. Najczęściej używam jej jako wtyczki do Chrome, ale czasem przydaje się desktopowa wersja tej aplikacji.

Cenadarmowy
PlatformyMacOS, iOS, Windows, przeglądarki
Alternatywabrak

Boostnote - Notatki/TODO Listy

Zostawiłem sobie to narzędzie na koniec ze względu na to, ze nie zostałem jego fanem, ale może być użyteczną alternatywą dla Nozbe i Evernote'a. Poza tym, że nie ma synchronizacji w chmurze(jest jakaś przez Dropboxa, ale działa tak sobie), co przy pracy na różnych systemach operacyjnych jest nieco uciążliwe. Niemniej jednak świetne wparcie dla markdowna i cena robią z niego bardzo solidną alternatywę dla wymienionych wyżej aplikacji

Cenadarmowy
PlatformyMacOS, iOS, Windows, Linux
AlternatywaNozbe(TODO Listy), Evernote(Notatki)

Podsumowanie

To właściwie tyle :) A czy wy macie jakieś aplikacje, które wam pomagają w prowadzeniu bloga? Dajcie znać w komentarzach!

Sort:  

Nozbe jest niestety dość drogie, polecam todoist.com jest trochę tańsze, ale co najważniejsze wersja darmowa jest w pełni użyteczna - można dodawać bardzo dużą albo nieograniczoną liczbę projektów.

Ja używam nirvanahq.com i też jest według mnie ok.

Z aplikacji które mi ułatwiają życie jest trello. Darmowe. Mam kilka tablic. Jedna do tańca (zapisuje info z treningow czy planowane zawody) jedna do pracy jedna na żądanie nie związane z żadna z dziedzin.

Dzięki za listę @martwykotek
Mnie bardzo do gustu przypadła wtyczka do WordPress: SteemPress. Pozwala ona automatycznie publikować wpisy napisane na WP, czyli przy przygotowaniu możemy korzystać z wielu użytecznych narzędzi - dużej ilości innych wtyczek.

O, dzięki :)

Bardzo użyteczna lista - dziękuję!

Cieszę się, ze sie przydała:)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63626.66
ETH 2640.26
USDT 1.00
SBD 2.75