Husky Rescue - muzyka wśród drzew #1

in #polish5 years ago

Wstęp

Po ponad miesięcznej przerwie w pisaniu, wracam do Was dwuczęściowym artykułem przedstawiającym w skrócie historię i twórczość grupy Husky Rescue, której muzykę poznałem dosyć przypadkowo. Było to w roku 2008. W Toruniu w klubie Piwnica pod Aniołem grała polska grupa Husky. Jednak zanim wybrałem się na koncert polskiego Husky, postanowiłem posłuchać sobie ich muzykę w sieci. W wyszukiwarce znalazłem również utwory grupy Husky Rescue. Na YT obejrzałem kilka wideo tego „nowego” dla mnie zespołu i od razu muzyka Husky Rescue wzbudziła u mnie zaciekawienie. Już po koncercie polskiego Husky zacząłem szukać więcej informacji o Husky Rescue. Tak oto rozpoczęła się moja znajomość z tym zespołem. Okazało się, że zespół pochodzi z Finlandii… No tak, Finlandia, o której już pisałem we wcześniejszych postach.
Poniżej znajdziecie kilka najważniejszych informacji z dyskografii Husky Rescue - zespołu, którego twórczość według mnie jest ciekawa i warta zainteresowania. Choć obecnie Husky Rescue nic nowego nie tworzy, to wcześniejsze ich muzyczne dokonania według mnie są nadal interesujące (pomimo, że minęło prawie 15 lat od wydania ich pierwszej płyty). Zapraszam więc do lektury pierwszej części artykułu o Husky Rescue.

Krótko o zespole

Husky-Rescue-Logo small.png

Husky Rescue to fiński zespół muzyczny grający ambient-pop założony przez Marko Nyberg w 2002 roku w Helsinkach. Historię zespołu można podzielić na dwa rozdziały. Pierwszy rozpoczyna się w roku 2002, a zamyka się z chwilą zakończenia trasy koncernowej w 2010, w którą zespół wyruszył po wydaniu płyty The Ship of Light. Wówczas wokalistka Reeta Vestman, decyduje się odejść z zespołu, aby studiować w teatrze muzycznym w Londynie, natomiast lider Marko Nyberg postanawia przebudować zespół od początku - nie tylko pod kątem składu osobowego, ale zmienić również kierunek muzycznego rozwoju.

Husky Rescue z Reeta Vestman.jpg
Husky Rescue z pierwszą wokalistką Reetą Vestman

Część I - Albumy z lat 2004-2010.

Pierwszy okres działalności zespołu przynosi wydanie 3 albumów oraz kilkanaście remiksów i singli. Debiutancki album Husky Rescue to:

Country Falls

Country Falls - okładkavv2.jpg

Country Falls wydany był w roku 2004. Album zaczyna się od Sweet Like Kitten, w którym muzyka płynie powoli wręcz monotonnie, gitarowe dźwięki są przeciągane tak jak przeciąganie się tytułowego „kociaka”. Kto przebrnie przez Sweet Like Kitten znajdzie się już w świecie country. Summertime cowboy zawiera już więcej energii (słychać tu nawet wystrzały rewolwerów, więc trzeba uważać, aby nie zostać trafionym ;) ). Natomiast New Light of Tomorrow jest wg mnie największą perełką tej płyty. Wszystko tutaj składa się na piękny utwór z bardzo poetyckim tekstem.

„New Light of Tomorrow”

You gave me hope amidst my sorrow
May it be tomorrow, that I can love again
And in return for what I've borrowed
Be with you tomorrow and until the end.

I know the road we're on is narrow
Along comes tomorrow, we're gonna see the sun
And with the wings of the first sparrow
New light of tomorrow.
We’re gonna be as one.

Poniżej teledysk New Light of Tomorrow:

Był to pierwszy utwór jaki zwrócił moją uwagę i skusił do poznania całej płyty. Pozostałe utwory na Country Falls nie są może już tak bardzo wyjątkowe, ale są jak najbardziej godne przesłuchania. Całość tworzy mieszankę lekkich nut z organowym i gitarowym rockiem.

Ghost Is Not Real

Ghost is not Real - okładka.jpg

Drugi album to Ghost Is Not Real z roku 2006. Zawiera kompilację podobnych klimatów jak na Country Falls jednak tym razem mocniej podkreślona jest ambientowa i trip-hopowa strona zespołu. Utworem, który najbardziej jest znanym z tego albumu to Diamonds In The Sky.

Słuchając całą płytę w efekcie otrzymujemy dawkę momentami wręcz hipnotycznej muzycznej podróży. Słychać to zwłaszcza w Nightless Night oraz Blueberry Tree - małej muzycznej trylogii. Pierwsza część Blueberry Tree kończy się słowami Close your eyes, we shall follow melodies (Zamknij oczy, będziemy podążać za muzyką). W jednym z wywiadów Marko Nyberg nawiązuje do tego fragmentu tekstu i tłumaczy, że: Chodzi tu o całkowicie piękny chaos w mojej głowie. Muzyka to mój sposób na malowanie obrazów świata, do którego chcę uciec. Kiedy pojawia się pomysł lub obraz w mojej głowie, muszę biec i nagrać to. Małą perełką na płycie jest również relaksujący Silent woods, w którym Reeta Vestman recytuje poniższy tekst:

„Silent woods”

Under the spruce trees
In the silent woods
Secret caves
Winter bedrooms

Hiding from the hunter
The evil man's eyes
Fields of snow
Cold ice paradise

Silent dreams
Deep sleeps, sweet friend
Let's hug then
When it's spring again.

Album zamyka melodyjny Caravan, którego tekst kończy się pytaniem: Should I leave this caravan? Ja na chwilę opuszczę karawan o nazwie Husky Rescue i poniższym wideo zakończę pierwszą dawkę informacji o tym fińskim zespole. Niebawem część druga artykułu o Husky Rescue.

Coin Marketplace

STEEM 0.37
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70162.45
ETH 3540.43
USDT 1.00
SBD 4.79