Moja Kuchnia - "swojskie pierogi"

in #polish6 years ago (edited)

Dzięki @grecki-bazar-ewy odkryłem po 27 dniach pobytu na Steemit,
że jest miejsce gdzie mogę pisać o swojej kuchni.
Uwielbiam gotować, i wkładam w to całe moje serce. Może to śmieszne, ale barszcz na Wigilię przygotowuję prawie dwie godziny ( nie licząc przyrządzenia na sam wpierw :) - zakwasu) Dziś może danie, które Was nie zachwyci bardzo, ale jak lubicie pierogi to przepis dla Was no i miłej pracy życzę.....
Szkoda bo mam tylko jedno, jedyne zdjęcie - nie miałem z kim się nimi dzielić( fotkami), ale teraz mam Was :), i miło mi będzie czytać, oglądać i praktykować w domu Wasze przepisy - a ja będę starał się z Wami dzielić moją kuchnią, czasami abstrakcyjną, innym razem " z niczego coś" :) - też dobre.

SuperBanner_Creation_2018-02-15_044249.jpg

Więc zaczynam od przepisu :

NADZIENIE :

  • 1 kg. podrobów
  • 12 dag cebuli ( ja daję dwie średnie)
  • 30 dag ziemniaków
    sól i pieprz tradycyjnie do smaku ( ja stosuję vegetę, a pieprz daję ziarnisty z młynka) :)
    (delikatnie papryki słodkiej i czosnek niedźwiedzi ) - jak ktoś lubi.
    Podroby płuczemy , następnie gotujemy - i tu wg. przepisu w małej ilości samej wody , ja natomiast dodaję kostkę rosołową i doprawiam vegetą.
    Ziemniaczki również gotujemy (nie dodajemy soli do gotowania) doprawimy sobie później.
    Cebulkę kroimy w drobną kosteczkę, podsmażamy do zarumienienia. Całość przepuszczamy przez maszynkę do uzyskania jednolitej masy i doprawiamy ostatecznie do smaku wedle upodobania.

Jeżeli wyjdzie nam masa zbyt rzadka ( ja nie dodaję jajek) możemy podsypać bułki tartej.
Nać pietruszki - do smaku..... jak lubicie :)

CIASTO :

  • ok. 05 kg mąki pszennej (typ - 450 - 480)
  • łyżka stołowa oleju
  • sól i troszkę cukru( jak do pizzy) :) w przepisie cukru nie ma :)
    Teraz woda : niektórzy twierdzą, że gorąca "hmm"

Do letniej (ciepłej) wody dodaję sól, szczyptę cukru i łyżkę oleju.
Wlewam całość do przesianej wcześniej mąki i wyrabiam ciasto by wszystko dokładnie się połączyło.
Kiedy ciasto odejdzie nam od miski ( naczynia) wyrabiam je już wtedy na blacie ( stolnicy) około 10 minut.
Do ciasta również nie daję jajek ( ciasto zrobi nam się twardsze)

Oczywiście ciacho nasze dzielimy na części,rozwałkowujemy, nakładamy farsz, wycinamy kółka i formujemy pierogi pamiętając by dokładnie pozagniatać ich brzegi.

( ciasto, które czeka na swą kolej nakrywamy ściereczką by nie wyschło)

Pierogi gotujemy na silnym ogniu i oczywiście wrzucamy na wrzątek.

Na sam koniec możemy je delikatnie podsmażyć najlepiej na jakiejś wędzonce i już w sumie wystarczy podać ze skwarkami, posypać zrumienioną bułką tartą lub polać stopionym masełkiem.

I tu występuje moja abstrakcja :)

  • został mi jogurt naturalny, rzodkiewki, sałata, serek topiony.
    roztopiłem więc serek, który następnie połączyłem z jogurtem dodałem troszkę curry i czosnku po czym otrzymałem moim zdaniem dość dobry sosik.
    Mało tego to nie polałem go na pierożki, ale połączyłem z rzodkiewką :)

Jeżeli żonka nie kłamała :) - to danie to jej bardzo smakowało i zrobiła właśnie to zdjęcie.

PART_1518707585275.jpeg

Przepraszam za jakość i piloty ale to na prawdę jedyne zdjęcie tych ZWYKŁYCH PIEROGÓW "

Z dedykacją dla grecki - bazar - ewy :)
a już niebawem moje wędzonki z wędzarni.
Smacznego .

Dziękuję.jpg

Sort:  

Mmmm...pychotka. Zjadłbym wszystkie😀 Nie wiem co ty chcesz od zdjęcia bo wyszło nanuralnie.

Dzięki dzięki :) troszkę zamazane i te piloty hihi, ale tak jest ok a będzie jeszcze lepiej :)

No to mnie mile zaskoczyłeś, dziękuję za przepis na pierogi z dedykacją :)
Pierogi uwielbiam więc wypróbuję na pewno, zwłaszcza że z takim farszem jeszcze nie jadłam.
Mała podpowiedź: żeby nick był aktywny napisz go tak jak go widzisz, z @ z przodu.
Witaj na #pl-kuchnia, pewnie od teraz będziesz miał aparat lub komórkę w kuchni podczas gotowania, to wypróbowany sposób na zdjęcia do przepisów ;)

Dziękuję za podpowiedź :) po czterech próbach - załapałem o co chodzi :) Pierożki polecam, i oczywiście jak najbardziej aparat przy gotowaniu będzie ze mną. Wszystkiego dobrego.

Jeśli chodzi o podroby do farszu, to pewnie z drobiu są najlepsze?

Też mam takie zdanie, są delikatne i łatwiejsze w obróbce. Wątróbka drobiowa czy serca jak najbardziej w tym połączeniu do farszu są wskazane :)

Resteemed your article. This article was resteemed because you are part of the New Steemians project. You can learn more about it here: https://steemit.com/introduceyourself/@gaman/new-steemians-project-launch

Przepis bardzo ciekawy. Muszę wypróbować. Jeśli mogę coś podsunąć zamiast oleju do ciasta na pierogi możesz dodać roztopione masło bądź margarynę i dobrze gorącą wodę. Ciasto będzie delikatniejsze wtedy :)

Masz rację Gosiu, masełko jest na pewno lepsze niż olej, ale wiesz łatwiej sięgnąć butelkę i polać hihi jak topić masełko haha :) a najlepsze jest to, że uwielbiam gotować, ale mam później problem z konsumpcją tego, ponieważ najadam się tym samym przyrządzaniem potraw. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64359.90
ETH 3105.50
USDT 1.00
SBD 3.87