Moja kuchnia - cz.2

in #polish7 years ago

Dziś jak obiecałem kolejne wykonane "własnoręcznie" :) specjalnie dla żonki ( Ona to uwielbia - ja mniej ) danie dnia.

cz.2.jpg

Dziś przed Państwem wystąpi - "Kurczak w potrawce" :)

Przejdźmy do przepisu :

  • 3 ćwiartki kurczaka ( rozdzielam pałkę osobno)
  • włoszczyzna
  • ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, vegeta, maggi, i ja również już na samym początku do rosołku dodaję posiekanych liści lubczyku, kostki rosołowe :).

Oczywiście gotujemy rosół. Ja zawsze opiekam cebulkę nad ogniem i pod koniec gotowania dorzucam ją do garnka.

IMG_20180217_133856.jpg

Marchewka z groszkiem jako dodatek do tego dania (polecam mieszankę ze słoika - ja dziś robiłem na mrożonce i ma niestety inny posmak) oczywiście proces obróbki cieplnej się wydłuża.
Doprawiam tradycyjnie solą, cukrem, pieprzem i troszeczkę soku z cytryny.
Duszę na masełku.

IMG_20180217_135546.jpg

IMG_20180217_135611.jpg

Efekt końcowy po ok. 30 minutach gotowania :) - tak zmrożone hihi

IMG_20180217_144947.jpg

Przechodzimy do sosu :

IMG_20180217_142827.jpg

W rondelku rozpuszczam masło( kwestia ile sosu potrzebujemy - można i na patelni)

  • na około 0,5 kostki masła, dodałem 2 czubate łyżki stołowe mąki, mieszając energicznie by nie było gródek zrobiłem zasmażkę i zalałem 3 kubkami naszego rosołu. (ok 750 ml.)
    Po uzyskaniu i podgotowaniu naszego sosu dodaję sól, cukier, pieprz i oczywiście sok z cytryny - smak musi być słodko kwaśny. Na końcu mieszam z odrobiną naszego wywaru 3 żółtka, i dodaję całość do sosu nie gotując już dalej. Ja wolę sosik jaśniejszy więc podlewam jeszcze śmietaną. :)

IMG_20180217_144205.jpg

By podtrzymać moją tradycję :) muszę dodać coś od siebie bo bym nie wytrzymał :) - do sosu dokładam pół puszki groszku konserwowego i ścieram marchewkę z naszego rosołu. ( i już jest kolorowo)
Może na zdjęciu tego nie widać, ale jakoś tak inaczej jest w tym garnku hihi:)

No by obiadek był syty - dodatkiem jest ryż (3 paczki)
By było nam jeszcze bardziej słodko - zaparzam rodzynki wodą i posypuję nimi całe danie.

IMG_20180217_150115.jpg

Czas nakładać na talerz ...............

IMG_20180217_150742.jpg

Jeszcze nasz honorowy gość - kurczak z potrawki :)

IMG_20180217_150943.jpg

Można zasiadać do stołu.
Danie proste, bardzo znane, ale i smaczne.
Dziękuję bardzo i do następnego odcinka - będzie o prostej zapiekance tak naprawdę z niczego - resztę zdradzę w kolejnym poście.

Bywajcie:)

IMG_20180217_151157.jpg

Byłbym zapomniał:

  • ja wcinam z ryżem do którego dodaję pozostały groszek konserwowy i kukurydzę z marchewką.

Smacznego.

Sort:  

Fajny obiadek, nie powiem :)
Cieszę się, że rozbudowałeś ten wpis. Jest czytelny opis i sporo zdjęć, tak trzymaj!

Miło mi bardzo i cieszę się niezmiernie, że Tobie i w ogóle Wam się podoba. Jeszcze się uczę i nie do końca wszystko rozumie - a też chciałbym się zrewanżować. Fajne jest to, że czyta się te wszystkie posty, i można komentować, prowadzić dialog z naprawdę wartościowymi ludźmi. Dziękuję Tobie bardzo za podpowiedzi i proszę o więcej :) dodam, że uczę się od najlepszych :) Mam jeszcze jedno marzenie - chciałbym prowadzić swoją małą, restaurację z tradycyjnymi potrawami. Może kiedyś się spełni. :) a jeżeli tak to na pewno jak będziesz w Polsce masz obiadki od firmy gratis. :)

Dziękuję, cieszę się że mogę pomóc :) Być może nadejdzie taki dzień że Ty pomożesz komuś nowemu, wprowadzisz nowe osoby, zrobisz coś żeby wspomóc polską społeczność. Bo o to tutaj chodzi, żeby wspierać się wzajemnie.
Trzymam kciuki za spełnienie Twoich marzeń, może Steemit jakoś Ci w tym pomoże jeśi Ty pomożesz Steemitowi i Steemianom, nigdy nie wiadomo...

Wiesz Ewo - dlatego pisałem o tym rewanżu, tak jak mówisz musimy wspierać się wzajemnie. Pieniądze są w jakiś sposób ważne, ale najważniejsza jest przyjaźń, szacunek, miłość, życzliwość. Tu na Steemit jest tylu wartościowych ludzi, o wszechstronnych zainteresowaniach, myślę że równie życzliwych jak Ty i to się liczy - po prostu jest fajniusio :) Nigdy bym się nie odważył pisać tak otwarcie, nie mam nawet facebooka, a tu zostałem tak mile przyjęty - i to dodało mi tej odwagi. Tak jak prędzej pisałem, ważne są też komentarze bo dzięki nim wiem co robię źle, lub te pozytywne dzięki, którym mam chęci do dalszego pisania i wiem, że Ktoś to czyta. Dziękiiiiii.....

Pisz dobre posty, czytaj innych, komentuj, votuj i powinno być dobrze :)

Tak też czynił będę - Kapitanie :)

Congratulations @malina1979! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Pyszny ten obiadek, zgadzam się z @grecki-bazar-ewy opis jest czytelny zdjęcia fajne, tak trzymaj :)

Dziękuję - cieszę się bardzo, że się Wam podoba - jak już otworzę tą swoją wymarzoną restauracyjkę to Was wszystkich zaproszę hehee :) na degustację :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63362.14
ETH 2592.64
USDT 1.00
SBD 2.80