Moje życie na emigracji {1}/ My life on emigration {1}

in #polish6 years ago

Bardzo się cieszę, że z każdym dniem przybywa osób czytających moje posty i powiększa się grono moich followersów. Dzięki wam, wiem, że pisanie na steemit naprawdę ma sens, bo czytacie moje wpisy. Daje to ogromną satysfakcje. Dzisiaj chciałabym zacząć cykl o moim życiu na obczyźnie. Większości osób mieszkających w kraju jest pewna, że my tam za granicą mamy łatwiej. Nic bardziej mylnego. Jest to ciężki kawałek chleba.

W tym cyklu przedstawię wam jak wygląda mój zwykły dzień, opiszę moją pracę, miejsce , w którym mieszkam i takie ogólne informacje oraz ciekawostki dotyczące Holandii- bo to właśnie w tym kraju pracuję.

Jeśli zainteresuje was ten temat, moje posty możecie znaleźć w tagu #emigration .

Dzisiaj odpowiem wam na pytanie.. dlaczego? Dlaczego wyjechałam za granice? Jeszcze 5 lat temu gdyby ktoś mi zaproponował wyjazd za granicę, na pewno odpowiedziałabym stanowcze NIE. Przecież ja w Polsce mam tyle jeszcze do zrobienia, tyle planów. Niestety życie jest jak wiecie nieprzewidywalne i często niweczy wszystkie nasze plany. Skończyłam studia ekonomiczne, jednak przez rok czasu nie mogłam znaleźć pracy w zawodzie. A gdy już udało się znaleźć pracę, to po otrzymaniu pierwszej wypłaty nie wiedziałam co z nią zrobić. Zapłacić rachunki czy studia..Ponieważ potrzeby stawały się coraz większe, wspólnie z mężem podjęliśmy trudną decyzje o wyjeździe do Holandii. I tak wnet minie 2 lata od naszego pierwszego wyjazdu. Czasem jest ciężko, ale staram się patrzeć z optymizmem w przyszłość.
Jak opisać Holandię w trzech zdaniach? Holandia to kraj specyficzny. Albo się ją kocha, albo nienawidzi. Urokliwa latem, kapryśna zimą.

t1.jpg
Zdjęcie wykonane podczas wycieczki po miejscowości Venlo/ This foto was made while visiting in Venlo

I am very happy that every day the number of people who read my posts increases and the number of my followers increases. Thanks to you, I know that writing on steemit really makes sense because you read my entries. It gives great satisfaction. Today I would like to start a cycle about my life on abroad. Most people living in the Poland are sure that we are easier on abroad. Nothing more wrong. It's really difficult.

In this series, I will show you what my ordinary day looks like, I will describe my work, the place where I live and such general information and curiosities about the Netherlands - because I work in this country.

If you are interested in this topic, you can find my posts in the #emigration tag.

Today I will answer for one question .. why? Why did I go abroad? Even 5 years ago if someone offered me a trip abroad, I would definitely answer a firm NO. After all, I have so much to do in Poland, so many plans. Unfortunately, life is unpredictable as you know and often destroys all our plans. I graduated in economics, but for a year I could not find a job in the profession. And when I found a job, after receiving the first payment I did not know what to do with it. Pay bills or studies .. Because the needs grew bigger, together with my husband we made a difficult decision to go to the Netherlands. And so it will be 2 years since our first trip. Sometimes it is hard, but I try to look with optimism in the future.
How to describe the Netherlands in three sentences? The Netherlands is a specific country. Either he loves her or hates her. Beautiful in summer, capricious in winter.

Sort:  

Niestety rynek pracy w Polsce jest dość skomplikowany, dlatego rozumiem decyzję o wyjeździe w poszkuwaniu lepszych perspektyw. Trzymam za Ciebie kciuki!

Wyjeżdżałem jedynie na wakacje do krajów Unii pracować.
Czekam na dalsze posty bo z wielką chęcią poznam losy ludzi będących na stałe na obczyźnie. Pozdrawiam

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98