Moja TOP 14-stka horrorów

in #polish6 years ago (edited)

Nie pisałam dawno - muszę mieć wenę do tego ;)
horrorwood.jpg

Stwierdziłam, że podzielę się jedną z rzeczy, które lubię robić :) oglądać horrory. Widziałam już 205 z różnego okresu i jestem w stanie dostrzec różnicę - co przyciągało uwagę kiedyś, a co przyciąga teraz. Oczywiście to moja topka, więc pozycji wcale nikt nie musi popierać :) jeśli macie swoje topki to je po prostu wypiszcie pod komentarzem - chętnie przeczytam. So... Wypiszę je teraz. Kolejność w jakiej je podam nie ma głębszego znaczenia, ponieważ nie byłam w stanie określić, który z nich jest najlepszy :D lubię kilka rzeczy na raz - nigdy jedną :)

~*~

v1.bTsxMTE2ODAzMjtqOzE3Njc5OzEyMDA7ODAwOzEyMDA.jpg

1 .Lśnienie (ang.The Shining 1980)
Lśnienie Stephena Kinga z 1997 w postaci serialu nie przebija ekranizacji z 1980. Stanley Kubrick doskonale wie, jak trzymać napięcie. Scena z siekierą w łazience, pomarszczonym duchem kobiety, bliźniaczkami i falą krwi na korytarzu to strzał w 10 :) Efekty jak na tamte lata (przy nadmiarze kiczowej produkcji) do dziś dzień budzą grozę wśród oglądających.

~*~

Flatliners-300x450.jpg

2 . Linia Życia (ang. Flatliners 1990)

Linia Życia ;) mój pierwszy dreszczowiec/horror z okresu dzieciństwa. Mam go do tej pory na VHS i przyznaje się, że często oglądałam go potajemnie przed rodzicami. Próby wstrzymania akcji serca przez grupę studentów, aby zobaczyć co jest po drugiej stronie i ucieczka przed zjawami z przeszłości. Ciekawe jest to, że każda z postaci ciągnie inne brzemię za sobą.

~*~

6901015.3.jpg

3 . Szósty zmysł (ang. The Sixth Sense 1999)

Chłopiec, który widzi duchy. Strach dziecka wbrew pozorom to najgorszy strach. Wyobraźnia tak pracuje. Oglądałam go też będąc dzieckiem i dlatego często chowałam głowę pod kołdrę :) Mimo wszystko nie stracił mojej sympatii.

~*~

7178483.3.jpg

4 . 13 duchów (ang. Thir13en Ghosts 2001)

Duchy zamknięte w olbrzymim domu. Dziwna mechanika budowli, mase pułapek bez wyjścia. Piętrowy labirynt upiorów :)

~*~

7187774.3.jpg

5 . Oko (jap. Gin Gwai 2002)

Wyobrażenie świata po przeszczepieniu cudzej rogówki. Młoda skrzypaczka, która traci wzrok, otrzymuje od nieznajomego dawcy rogówkę i nagle zaczyna dostrzegać tajemnicze istoty. Za grę aktorską w tym filmie sama przyznałabym Oskara...
Jest jeszcze angielska wersja, ale według mnie nieco słabsza :)

~*~

6900595.3.jpg

6 . Statek widmo (ang. Ghost Ship 2002)

Niesamowita historia, drastyczne i szokujące sceny. Piekielny statek nawiedzany przez duchy. Warto go obejrzeć, gdyż pod koniec jest niesamowita scena pokazująca przebieg dramatu jaki się tam rozegrał. Z ciekawym smaczkiem - warto dodać ;)

~*~

7184348.3.jpg

7 . Widmo (ang. Shutter 2004)
Prześladujące widmo kobiety. Co się dzieje, kiedy ktoś zginie a obrazy nie dają się zapomnieć? Mogłabym powiedzieć, że dorównuje Klątwie, ale w tym przypadku chyba ją przebił, temu nasza Klątwa kochana nie znalazła się na tej liście ;)

~*~

220px-Silent_Hill_film_poster.jpg

8 . Silent Hill (2006)
Opuszczone przeklęte miasto z którego się nie da wydostać. Spanikowana Rose próbuje znaleźć swoją córkę w mieście, które tak na prawdę nie istnieje. Warto wspomnieć, że jeden z filmów który powstał na podstawie gry, a nie na odwrót ;)

~*~

movieposter.jpg

9 . 1408 (2007)
Film, który tak namąci Ci w głowie, że nie będziesz wiedział который час :) Przyznam szczerze, że tak mnie wciągnął, że o wielu rzeczach zdarzyło mi się zapomnieć. Długo po tym filmie nie mogłam się ogarnąć. Kolejna adaptacja Stephena Kinga :)

~*~

7210818.3.jpg

10 . Nieodebrane połączenie (ang. One Missed Call 2008)
Co byś zrobił, gdyby ktoś powiedział Ci gdzie i o której umrzesz? Taką wiadomość głosową otrzymuje grupa osób. Ten film tak wrył mi się w pamięć, że pisząc tą TOP-kę nie mogłam jego pominąć :) Coś jak Oszukać Przeznaczenie (które również zrobiło na mnie wrażenie, ale w dalszym ciągu figuruje u mnie na niższej pozycji).

~*~

DLoGW3YUQAAA2eZ.jpg

11 . To (It 2017)

Doczekał się ♥ Zostawiłam go na koniec :) całkowicie mnie poniósł, chociaż zdania o nim są podzielone. Uwielbiam takie smaczki jak tam się pojawiły. Kotlet co prawda został odgrzany, ale wydaje mi się, że w lepszej, przystępnej dla współczesnej młodzieży formie :)

P.S. Dużo filmów nie pojawiło się tutaj ( ze względu na mój czas, i siły). Nie ma tu slasher'ów - nie przepadam za tym gatunkiem specjalnie... na pewno poleciłam Krzyk - moją ukochaną serię. Dom Woskowych Ciał - Paris Hilton i jej kultowa rola ;D . I na pewno jakieś filmy typu Świt Żywych Trupów.

~*~

Filmy, których kontynuacje podbiły moje serce. A to rzadkość!!!

Theringpostere.jpg

12 . The Ring (2002) The Ring 2 (2005)
Wiele osób twierdzi "japońska lepsza". Ok. Ma coś w sobie, ale aż tak mnie nie przeraziła jak amerykańska. Dziewczynka ze studni zawsze na propsie :)

~*~

7563709.3.jpg

13 . Naznaczony (2010) Naznaczony 2 (2013)
Muzyka! Gra aktorska! Coś niesamowitego. W tym roku wychodzi ostatni rozdział :)

~*~

7737099.3.jpg

14 .Obecność (2013), Obecność 2 (2016)
Na prawdę myślałam długo co o tym napisać... ale niestety nie mogę wycisnąć słowa. Ale nie dlatego, że gorszy od reszty, tylko nawet nie wiem co napisać, aby nie obrazić :D

Sort:  

Ja do tej listy dorzucił bym jeszcze:
Uciekaj! (2017) Get Out
Martyrs. Skazani na strach (2008) Martyrs

http://www.filmweb.pl/film/Uciekaj-2017-750704
http://www.filmweb.pl/film/Martyrs.+Skazani+na+strach-2008-449390

Może kogoś zainteresują

"Drabina Jakubowa" jak nie oglądałaś, polecam ze względu na Szósty Zmysł i Pokój 1408 na liście.

http://www.imdb.com/title/tt0099871/?ref_=fn_al_tt_1

A oglądał z Was ktoś Martwicę mózgu - Braindead (1992)?

http://www.filmweb.pl/film/Martwica+m%C3%B3zgu-1992-30990

Co myślicie o tym filmie? Horror czy komedia?

50/50. Ani to horror ani komedia. Mnie tam się podobało, choć widać że to był budżetowy film. W sam raz na "odmóżdżenie" po ciężkim dniu w robocie :)

Taka ciekawostka - reżyser tego filmu później nakręcił trylogię "Władcy pierścieni" - jakby ktoś nie wiedział.

Bardzo dobry film, ale chyba to nie jest horror. Chociaż było tam kilka jumpscare'ów w postaci demonicznych twarzy. Dzięki za przypomnienie tego klasyka :)

Znaaaaam :D ❤ dzięki za przypomnienie!

Mało horrorów oglądam ale najbardziej zapadł mi w pamieć
Jestem Legenda z Will Smith w głównej roli naprawdę utalentowany aktor który pasował do tego filmu tak dla przypomnienia mogę wspomnieć działo sie to wszystko w New Yorku kiedy wybuchła epidemia wirusa która zamieniła ludzi w straszne kreatury i jedyna osobą która przetrwała był ten doktor który pracował nad szczepionka przeciw temu wirusowi

Bardzo dobry film. Fajne są też starsze wersje: z Vincentem Pricem z 1964 roku (coś jak "Noc żywych trupów") i trochę słabsza wersja z lat 70 z Charltonem Hestonem w roli głównej.

Uwielbiam horrory <3 fajna lista :)

Pałkerson w górę leci :) P.S W takich zestawieniach, lepiej jest pisać od numeru 14 do nr 1, zamiast na odwrót. Łatwiej wtedy przyciągnąć na dłużej uwagę czytelnika :)

Tam kolejność nie ma znaczenia :D nie mam ulubionego horroru, wszystkie wymienione są ulubione ♥

Bardzo fajne zestawienie. Osobiście nie lubię horrorów ponieważ nie mam mocnych nerwów aby je oglądać . Jako dzieciak bardzo się bałem filmu "To" (tej starszej wersji z 1990) oraz "Nocy żywych trupów". Słyszałem, że "Obecność" jest straszna, ale nigdy nie odważyłem się jej obejrzeć.

Ja bym od siebie dodał "Dziewiąte wrota" Romana Polańskiego. Lubię ten film, ale według nie jest aż tak straszny. To bardziej thriller kryminalny z elementami satanistycznymi.

Szósty zmysł - o tak świetny film. Lubie horrory i z małżonką wspólnie je oglądamy. Numerem jeden są u mnie filmy na podstawie książek Stephena Kinga, film z 2017 Ostatnia Wieża - lubię takie klimaty tajemniczości oraz To, którego jeszcze nie obejrzałem, ale trailer dobrze wróży.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64136.70
ETH 3128.20
USDT 1.00
SBD 3.94