Jak robić zakupy w Chinach

in #polish7 years ago

ali.jpg

Ostatnio pisałem o tym jak sprawują się moje telefony zakupione w Chinach. Dziś chciałbym przedstawić Wam jak wygląda proces zakupu oraz to jak zrobić go najkorzystniej. Przedstawię Wam w jaki sposób kupiłem telefon LeEco LeMax 2 i pokażę na co zwracać uwagę, aby osiągnąć jak najniższą cenę.

Zanim przejdziemy do zakupów polecę Wam forum https://telchina.pl gdzie znajdziecie wiele recenzji, informacji na temat promocji oraz rad od doświadczonych zakupowiczów. Nazwa forum sugeruje, że dotyczy ono chińskich telefonów, ale tak na prawdę to znaleźć tam można opinii na temat innych przedmiotów czy rzeczy. Prawdziwa kopalnia wiedzy. Zresztą w ten sposób dowiedziałem się o telefonie mało znanej w Europie marki LeEco. Tutaj też dodam moją pierwszą radę, nie szukajcie w Chinach "markowych" rzeczy, obojętnie czy będą to telefony, ubrania czy buty. W wielu przypadkach są to tanie i tandetne podróby, z którymi może być problem przy imporcie do UE oraz problemy związane z niską jakością. Unikajcie też ofert "refurbished" czyli przedmiotów odnawianych. Po pierwsze nigdy nie wiadomo jaka jest historia takiego sprzętu, po drugie nie wiadomo w jaki sposób został naprawiony.

Kiedy już wiemy gdzie zasięgnąć opinii i ustaliliśmy co chcemy kupić możemy przejść do Aliexpress. Najpierw trzeba oczywiście założyć konto. Co jest dosyć proste, wystarczy wypełnić formularz i potwierdzić konto poprzez kliknięcie linka z wiadomości email, która przyjdzie na waszą skrzynkę:

Mamy już konto i możemy zaczynać przygodę z zakupami.

No to przejdźmy do przykładu z moim smartfonem.
A więc znalazłem interesujący mnie model potem zacząłem szukać sklepu, w którym według mnie wychodziło najbardziej opłacalnie. Padło na poniższą ofertę:

Model LeEco LeMax2 za 209.99$ sklepie Hongkong Goldway. Sklep został przeze mnie wybrany nieprzypadkowo. Jako jeden z nielicznych ma polskie wsparcie na FB oraz w tamtym czasie proponował specjalny rodzaj wysyłki, która miała gwarantować szybką dostawę oraz brak dodatkowych opłat.
Tutaj z mojej strony mały komentarz, urząd celny robi wyrywkowe kontrole paczek przychodzących z poza Unii, nie istotne jest jaką wartość przesyłki zadeklaruje sprzedawca oraz to czy oznaczy paczkę jako 'gift'. Ostatnimi czasy kontrole się zaostrzyły i większy % paczek jest sprawdzanych, jeśli nasza paczka zostanie zatrzymana to możemy się liczyć z naliczeniem 23% VAT oraz ewentualnie będziemy musieli dostarczyć certyfikat CE, co nie zawsze jest takie łatwe, bo nie każdy telefon takowy posiada.

Wracając do oferty, wybrałem Hongkong Goldway ponieważ przy wpisaniu specjalnego kodu w komentarzu do zamówienia, mogłem uzyskać darmowy transport metodą "Seller's Shipping Method", który pozwalał uniknąć dodatkowych opłat. Jak się okazało nie wszystko poszło zgodnie z planem, ale o tym będzie dalej.

Teraz podpowiem Wam w jaki sposób robi się transakcje na AliExpress. Na początek polecam Wam znaleźć jakiś portal oferujący usługę cashback. Z polskich najpopularniejszy jest PlanetPlus.pl, choć ja akurat skorzystałem z Cashgoback.pl, który w tamtym momencie dawał większy procent zwrotu. Jak to działa? Rejestrujemy sobie konto na takim portalu, gdy jesteśmy już zarejestrowani, znajdujemy na nim link do sklepu, w którym chcemy zrobić zakupy i klikamy w niego. W naszym przypadku zostaniemy przekierowani do AliExpress. Po wyszukaniu AliExpress w serwisie PlanetPlus powinniśmy zobaczyć taki widok:

Po kliknięciu w link zostaniemy przekierowani do AliExpress a tam już dokonujemy zakupu. Cały proces jest dość intuicyjny, wyszukujemy oferty, znajdujemy sklep w którym chcemy kupić telefon. Wchodzimy w ofertę i ustawiamy interesujące nas parametry. Do wyboru mamy Bundle, Color, Shipping Method, Quantity:


Niestety LeEco LeMax nie jest już dostępny w oferci Hongkong Goldway, stąd powyższy screen z aukcji Xiaomi.
Zwróćcie uwagę, że w dolnej części na powyższym obrazku widać, że sprzedawca oferuje dodatkowe kupony. Zawsze warto sprawdzić, czy dany sklep bądź AliExpress oferują akurat jakiś kupony obniżające cenę. Czasem za założenie nowego konta można dostać kilka $, czasem jest to przy okazji świąt bądź innych wydarzeń, a czasem można je wygrać grając w jakieś gierki dostępne na AliExpress. Trzeba jednak uważać na specjalne wydarzenia typu festiwale obniżek z okazji świąt. Chińscy sprzedawcy zazwyczaj podwyższają ceny tuż przed, tak aby podczas wyprzedaży i tak wyjść na swoje. Niemniej jednak często są specjalne okazji, gdzie ceny są obniżone, albo sprzedawcy oferują wysyłkę kurierem typu DHL w cenie albo dają inne gratisy. Tutaj znowu odwołam Was do strony telchina.pl gdzie forumowicze dzielą się informacjami na temat najniższych cen oraz najlepszych okazji.

Ja podczas zakupu LeEco LeMax 2 otrzymałem kupon -10$ dla nowozarejestrowanego użytkownika. Przy zakupie, gdy pojawia się podsumowanie koszyka wybiera się kupon, który chcemy użyć. Oczywiście najpierw trzeba je posiadać. Na obniżenie ceny towaru możemy uzyć 1 kuponu AliExpress + 1 kuponu Sprzedawcy oraz czasem są promocje % obniżania ceny. Te 3 opcje maksymalnie można użyć, nigdy nie da się łączyć kuponów tego samego typu.

Kiedy mamy już podsumowanie zakupu wraz z wybranym kuponem, przechodzimy do płatności. Najbardziej opłacalne jest posiadanie karty w USD i zakup dolarów przez kantor internetowy, na przykład walutomat.pl. Ja osobiście posiadam konto walutowe oraz karte w dolarach w banku T-mobile usługi bankowe. W tym banku nie płaci się nic za utrzymanie konta oraz karty. Jedyny koszt, o ile dobrze pamiętam to wydanie karty w obcej walucie - 10zł. Jeśli nie chce nam się zakładać takiego konta, AliExpress umożliwia zapłatę poprzez przelewy24. Wcale nie wychodzi dużo drożej, a jest dużo wygodniejsze niż kupowanie dolarów. AliExpress samo przelicza nam cenę na złotówki.

Tak więc ja kupując telefon LeEco zapłaciłem 827,69:

Oprócz tego dzięki skorzystaniu z portali cashgoback.pl dostałem 91,82zł zwrotu na konto w PLN.

Teraz wrócę do tematu wysyłki i gwarancji braku VAT. Jak się z czasem okazało, wbrew temu co twierdził sprzedawca, mój telefon został zatrzymany na kontroli celnej we Francji. Musiałem czekać 41 dni zanim otrzymałem paczkę. Tutaj muszę zaznaczyć, że sprzedawca od razu zadeklarował, że pokryje on koszt odprawy celnej oraz naliczonego podatku VAT. Oprócz tego dostałem rekompensatę w wysokości 15$ na konto PayPal za opóźnienie w dostarczeniu telefonu. Czy wyobrażacie sobie, że ktoś na allegro oddaje wam część pieniędzy za to, że poczta polska przetrzymała paczkę?!

Podsumowując, udało mi się zapłacić za telefon wart 869,06PLN ostatecznie:

827,69PLN-91,82PLN-(13,96*3,58)PLN= 685,89PLN

(otrzymane dolary posiadam dalej, a 3.58 to obecny kurs dolara na walutomat.pl. W momencie kiedy otrzymałem rekompensatę dolary były na pewno droższe)

Jak widzicie, dzięki kuponom, cashback oraz uczciwości sprzedawcy zapłaciłem za telefon blisko 200złotych mniej niż powinienem. udało mi się oszczędzić ponad 20% kwoty.


Jeśli podobają Ci się moje posty zapraszam do głosowania, udostępniania oraz śledzenia mojego profilu @Lipszczak

Sort:  

Dla leniwych a tyle czytania :)

Chyba czas zacząć tam kupować

zawsze trzeba sobie obliczyć czy na 100% się opłaca. Czasem da się kupić niektóre sprzęty niewiele drożej w Polsce.

Kupowałeś w ten sposób coś innego niż elektronika?

kupiłem jakieś ubrania też oraz akcesoria do telefonów. Ale raczej jak szukam czegoś na Aliexpress to elektroniki.

Teraz można też płacić przez PayU :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62233.47
ETH 2998.30
USDT 1.00
SBD 3.50