[PL] Życie na Steem - zasady, tagi

in #polish7 years ago (edited)

Jest to mój trzeci post po polsku i dopiero po splocie kilku przypadków uświadomiłem sobie, że robię źle.

Jest dużo materiałów dla newbie i sporo ich przeczytałem zanim zacząłem pisać, ale nigdzie nie trafiłem na informacje jak steemować po polsku.
Fakt, że może nie szukałem bo jakoś zafiksowałem się na to, że community jest anglojęzyczne - czytam po angielsku to i będę pisał po angielsku.

Dopiero im dalej w las to zobaczyłem oznaczanie [FR] w tytule - czyli można pisać po polsku i nie spamować.

Zastanawiało mnie tylko jak rozwiązać temat anglojęzycznych followersów.

Dzisiaj natomiast zobaczyłem tag „polish” w poście, a oznaczając follow dla kilku osób z komentarzy i czytając wpisy po polsku trafiłem na @fervi i jego post Czy poprawnie tagujemy? - Konsensus językowy , po którym poprawiłem dwa swoje posty na tyle ile było to możliwe.

Teraz już używam polskich tagów albo przed tagami ogólnymi dopisuję „pl-„, więc spamu nie będę robił, co mnie bardzo cieszy :-)


Zastanawiają mnie natomiast kwestie, które może ktoś krótko mi wyjaśni w komentarzu, bo nie do końca mam świadomość konsekwencji:

  1. czy powinienem dla swojego postu odznaczać opcję upvote post bo szkodzi to pierwszemu votującemu, jest to niemile widziane przez pierwsze minuty/godziny czy po prostu tak się nie robi? Czytałem na początku o etapach votingu ale nie do końca to rozumiem
    ( • ) nie ma w tym nic złego i nie trzeba przywiązywać uwagi kwestia wyboru [dzięki @fervi]
  2. w pierwszym poście użyłem power up 100%, teraz 50-50, ale nigdy nie użyłem decline payout bo jeśli dobrze rozumiem piszę za free? Czy ktoś tego używa?
    ( • ) kwestia strategii i kontekstu postu. Można używać, ale nie warto. Większość używa 50/50 [dzięki @noisy @strefanetu i @fervi]
  3. czy powinienem zdecydować się na jeden język pisania czy jest to akceptowalne dla wszystkich jeśli używam oznaczenia PL?
    ( • ) nie powinno to być problemem, ale niektórzy zakładają drugie konto [dzięki @strefanetu i @fervi]
  4. czy znajdę gdzieś spis tagów polskich? Na chwilę obecną wymyślam tagi tak, żeby ułatwić moim czytelnikom kategoryzację postów z szybkimi poradami oraz oddzielenie ich od innych postów
    ( • ) raczej nikt się nie pofatygował. [dzięki @strefanetu i @fervi] P.S. Będę robił swoją listę to dotzucę ogólnie znane.
  5. kiedy powinno się pochylać tekst szczególnie w tekstach anglojęzycznych? Czy jest to forma polskiego cudzysłowu czy tylko kwestia wizualna postu
    ( • ) ?
  6. czy tagowanie w tekście daje efekty jakiegokolwiek wyszukiwania steem lub google czy jest to też jedynie kwestia wizualna albo mogę po prostu używać go do linkowania moich kategorii pomocy, grupowania aby ułatwić czytanie moim followersom?
    ( • ) steem nie jest połączony z wyszukiwarkami ale może pomóc wewnątrz postu, blogu, steam [dzięki @strefanetu i @fervi]
  7. czy da się w markdown + html zmienić czcionkę postów na Callibri? Czy nawet jeśli się da to tego nie robić bo czytelnicy lubią default? Pytam ponieważ osobiście lubię czcionki bezszeryfowe oraz dziwnie dla mnie wyglada inna czcionka dla nagłówków
    ( • ) ?
  8. ostatnie to, czy mogę updatować post np. bazując na komentarzach i wspominając o twórcy? Czy raczej nie jest to mile widziane dla osób, które post czytały wcześniej i powinno się po jakimś czasie post po prostu napisać od nowa, odświeżyć, uzupełnić o nową wiedzę. Dla mnie jest to trochę sztuczne nabijanie postów, chyba że się mylę?
    ( • ) jak najbardziej można edytować swoje posty i jest to miłe widziane. Jeśli używamy tekstów innych to wspominamy dzięki @ przed loginem [dzięki @strefanetu i @fervi]
Sort:  

Ok, to tak:

  1. Zakładam, że chodzi ci o upvotowanie swojego posta. A nie wiem, sam to robię :P U nas jakoś się to praktykuje
  2. Tak, a dokładnie. 100% jest to, że całość idzie w SP (głos), 50% to 50% w Steem Dollars i 50% w SP, odmowa to odmowa. Odmawiać warto jeśli np. duży plagiat robisz lub coś takiego. Najlepiej nie plagiatować :P
  3. Ja piszę zwykle po polsku i czasem po angielsku. Nie wiem co poradzić ;) Niektórzy mają oddzielne konta
  4. Nie wiem :( Raczej jest polish, gry, pl-linux, pl-unix ... Może warto taką chmurę kiedyś zrobić
  5. A kij wie
  6. Tagi z tekstu przechodzą do głównych tagów. Ale nie wiem czy gugiel coś da ...
  7. Raczej nie da się :/
  8. Nie do końca rozumiem. Najlepiej pisać własne teksty. Oczywiście edycje są możliwe i warte robienia ;)

Dzięki. W 8 chodzi mi o własne teksty. Jak na przykład ten powyższy, który zmieniam dzięki komentarzom.

Co do pytań to na kilka odpowiem.

2- decline payout nie mam pojęcia po co to w ogóle jest . Ponad 99% siedzi tu dla zysku. Wystarczy ogłosić że od następnego tygodnia będzie brak możliwości zapłaty upvote- to wtedy się przekonamy kto zostanie. Większości osób używa 50/50
3- Możesz pisać w dwóch językach jak ci jest wygodnie.
4- Tego to nie jestem pewien z tagami jest bałagan. Kilka jest...
6- Tu bardziej jako skrót. Nie jesteśmy na wyszukiwarkach Google,Bing,Yahoo gdzie jest tworzone specjalnie tagowanie pod indeksowanie słów kluczowych dla wyszukiwarek.
8- Jeżeli wspomnisz pierwotnego właściciela wpisu i przekierujesz łącze do oryginału to nie widzę w tym problemu.

już był taki tydzień, gdzie wszystkie, Wszystkie, WSZYSTKIE posty zostały zresetowany do 0.00. I wiesz co? Ludzi wcale nie ubyło wtedy ;)

Dziękuję za cenne rady. W nocy prawdopodobnie zrobię edycję postu :-)

Declain payout czasami warto wybrać z przyczyn strategicznych. Czasami Ci nie zależy na wypłacie, tylko na widoczności i to jest dobry sposób podkreślenia tego, że po prostu piszesz/robisz coś dla społeczności.

Ilekroć pojawiają się jakieś bardziej zażarte dyskusje na temat kierunku rozwoju sieci Steem, wtedy i więcej postów z declain payout tutaj przybywa.

Congratulations @lifetech360! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @lifetech360! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63768.98
ETH 3410.21
USDT 1.00
SBD 2.49