Zdarzyło to się... rok temu. @lesiopm odkrył Steemit

in #polish5 years ago

Tak to był zaledwie, albo jak kto woli, już rok temu. Właśnie wtedy odkryłem Steemit, konto oficjalnie mam od 10 stycznia 2018. W ciągu tego roku wydarzyło się bardzo dużo, zarówno w moim życiu jak i na platformie.

Moje początki były takie jak niemal każdego wchodzącego na Steemit, zanim połapałem się o co chodzi to już było zapóźno na post #introduceyourself, więc może teraz odkryję parę kart, których nie odkryłem przez ten rok na platformie.

Wiem, że może to zszokować jak to było w przypadku @rozku, ale nie mam na imię Lesio, jakby sugerował nick, ale Piotr. "Lesio" zapożyczyłem od głównego bohatera książki Joanny Chmielewskiej. Przez osiemnaście lat byłem zawodowym żołnierzem, służyłem przede wszystkim na sztabowych stanowiskach zarówno w kraju jaki i zagranicą, ale nieco ponad pięć lat temu zdecydowałem się stanąć do konkursu na stanowisko cywilne w strukturach międzynarodowych NATO i wygrałem ten konkurs, w związku z tym musiałem zdjąć mundur, przejść na emeryturę w wieku 39 lat i zacząć nową pracę, w starym środowisku, tym razem międzynarodowym i w garniturze, dlatego też wyjechałem z rodziną do wiecznie deszczowej Belgii.

czxfssg.jpg

Moją pasją jest przede wszystkim kolarstwo i dobre piwo, więc nie mogłem trafić lepiej, gdyż Belgia to kraj, gdzie kolarstwo i piwo są traktowane na prawach sportu i religii narodowej w jednym. Uwielbiam również historię, a tu gdzie jestem jest ona namacalna niemal na każdym kroku, np. dopiero przedwczoraj, chociaż przechodziłem obok tego miejsca wiele razy, odkryłem, że jest w Mons monument poświęcony "The Big Red One". Jest więc jeszcze wiele miejsc związanych z historią do odkrycia, że na pewno nie będę się nudził prze kolejne kilka lata które tu spędzę.

Oprócz historycznych ciekawostek o których się z Wami dzielę, to przedzieram się również przez złe i słabe seriale, filmy i książki, żeby Was przed nimi przestrzec i pokazać te warte zobaczenia i przeczytania "perełki" i to zapewne będę kontynuował w przyszłym roku. Czy będzie coś nowego czas pokaże...

Na razie dziękuję wszystkim za wsparcie jakie otrzymywałem przez ten mijający rok i życzę Wam wszystkim szczęśliwego, zdrowego i pełnego radości Nowego 2019 Roku


Sort:  

welcome to the future platform brother :) hope you enjoy with us here :)
#ZAP

🏆 Hi @lesiopm! You have received 0.1 STEEM reward for this post from the following subscribers: @cardboard
Subscribe and increase the reward for @lesiopm :) | For investors.

Hi and welcome here! When I started on steemit, my biggest problem was to find interesting people to interact with. So, to help newcomers getting started I created a directory with other interesting and or talented steemians to follow or interact with. Feel free to check it out at https://www.steemiandir.com I am sure it will help you find like-minded people. Enjoy your stay here and do not hesitate to contact me if you have any questions!

Blisko byłem. Myślałem, że jesteś w czynnej służbie. :) Nie brakuje Ci munduru?

W szafie wisi galowy to jak się stęsknię to wyciągam :) A w garażu jeszcze cały plecak polowych, jeszcze nie używane, bo nie mam w zwyczaju pracować w ogródku lub przy samochodzie w mundurze, jak to czynią niektórzy moi koledzy :)
Ale tak na poważnie to nie, w garniaku też można dobrze wyglądać, a że na co dzień pracuję z żołnierzami to sam rozumiesz. Może jak skończę tu pracować i będę musiał pójść do pracy gdzieś do cywilnej firmy to będzie zupełnie inaczej.

Wszystkiego dobrego w nowym roku!

Posted using Partiko Android

Miło lepiej Cię poznać :)
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

We Francji też takie mają, ale część z nich zapisana jest nazwiskami uczestników wojny algierskiej. Może jestem trochę nierozgarniety, ale myślę, że kombatantem nie może być okupant.

Trudno się z Tobą nie zgodzić. Nie raz widziałem ich nagrobki i pomniki we Francji. Jednak z drugiej strony czy pojedynczy szeregowy żołnierz odpowiada za politykę swojego państwa.
Myślę, że nie chodzi to o gloryfikacje ich czynów a o pamięć, najlepszym Rego przykładem jest cmentarz niedaleko Mons, gdzie obok siebie leżą Brytyjczycy i Niemcy walczący w I wojnie światowej

Posted using Partiko Android

O tym nie pomyślałem. Ale pomyslałem, że Twoja masz korzenie górnicze, jak mój dziadek w Belgii a później Francji. Nie oczekuje odpowiedzi, tak mi tylko mignęło.

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63687.39
ETH 3309.68
USDT 1.00
SBD 3.93