Krótkie podsumowanie mojego testu Actifit Fitness TrackersteemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago (edited)

Podsumowanie miało już być kilka dni temu, ale jakoś nie miałem motywacji żeby przysiąść do tego. W między czasie swoją opinię o Actifit opublikował @verticallife więc pozwolę sobie potraktować te podsumowanie trochę jako "riposta".

Sam zamysł twórców aplikacji Actifit jest bardzo dobry - nagradzanie osób, które aktywnie pożytkują swój czas biegając, jeżdżąc na rowerze i uprawiając inne aktywności fizyczne. @verticallife zauważył, że największą wadą jest sposób w jaki są tagowane przez użytkowników posty z Actifit i fakt, że zaśmiecają naszą tablicę. Zgodzę się z tą tezą, ale tylko połowicznie. Faktycznie posty z Actifit robią śmietnik na "Wall'u" i na tagu polish, ale największą wadą, moim zdaniem, a jednocześnie potencjalnym zagrożeniem dla sieci Steem jest sposób w jaki aplikacja zlicza dziennie punkty. Jak słusznie @verticallife zauważył, apka zlicza punkty na podstawie odczytu z akcelerometru a nie jak w większości tego typu apek na podstawie GPS co daje spore pole do nadużyć. Przykładem niech będzie jeden z moich raportów:
https://steempeak.com/actifit/@lastprophet/actifit-lastprophet-20181230t225946653z

Uzyskałem tego dnia 17403pkt, fajny wynik, chyba nawet globalnie jeden z lepszych tego dnia. Powiecie pewnie - "Gratulacje. Świetny wynik, więc w czym problem?". A no w tym, że tego dnia nie ruszałem nawet telefonu z pokoju. Siedziałem przed komputerem z telefonem na kolanie i podrygiwałem nogą w rytm muzyki. Równie dobrze mógłbym położyć telefon na starej wirującej pralce i też by zliczało punkty.

Kolejnym zaskoczeniem był moment po opublikowaniu posta. W ciągu 2-3 minut dostałem upvote od randomowych botów(?) Wnioskuję więc po tym, że aplikacja jest potencjalnie niebezpieczna dla sieci Steem.

Podsumowując, założenia były szczytne, a wyszło jak zawsze. Z jednej strony fajnie, że wpada w ciągu miesiąca dodatkowe kilka STEEM, ale z etycznego punktu widzenia nie zawsze warto. Oczywiście nie tyczy się to osób, które faktycznie traktują Actifit jako miły dodatek motywacyjny do prowadzenia zdrowego trybu życia.

Sort:  

i really thank you for your honesty and testing our dapp this very important to us, please note also that we keep on following posts and to find abusers , yet our most important goal in building it is to encourage people to stay active, create a healthier society , and we encourage you also to share ur results on our discord channel too

Tak, dokładnie. Miałem to poruszyć w drugiej części podsumowania, gdzie przyjrzę się dokładności zliczania "kroków". Tak jak wspomniałeś, niestety może to w łatwy sposób prowadzić do nadużyć. Ja osobiście należę chyba do w miarę aktywnych osób, więc czy z actifitem czy bez niego swoją pulę "kroków" bym wyrabiał. Jak siedzę w domu, to wrzucam mniej albo po prostu nie publikuję raportu.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64107.21
ETH 3073.84
USDT 1.00
SBD 3.88