Muzyczne TOP TEN Kusiora #1

in #polish6 years ago

@kusior nie tylko filmami żyje. Uwielbia także posłuchać sobie kilku dobrych kawałków, które potrafią go wzruszyć, pocieszyć, dodać energii, sprawić przyjemność. Muzyka bowiem może być ukojeniem dla duszy!

music-1285165_1280.jpg

Zainspirowany topką 13 ulubionych utworów muzycznych @josiu postanowiłem stworzyć swoją listę ulubionych kawałków. Mam jednak tak dużo piosenek, które uwielbiam, że najprawdopodobniej co jakiś czas będę prezentował wpis z nową „dyszką”. Mam nadzieję, że w każdym takim poście znajdziecie jakiś utwór, który Was oczaruje i nie da spokoju przez dłuższy czas. Tak więc nie przeciągając, zaczynamy odliczanie!

  1. „Use Somebody”– Kings of Leon


Gdybym miał wskazać swój ulubiony utwór, byłby to właśnie ten. Gdy dekadę temu światło ujrzała ta cudowna ballada rockowa, z miejsca się w niej zakochałem. Towarzyszy mi od tych dziesięciu lat w przeróżnych momentach mojego życia. Jest wspaniałym remedium na gorszy nastrój, ale również świetnie się sprawdza na wzmocnienie dobrego humoru. Mogę jej słuchać w kółko i nigdy mi się nie znudzi.

  • „This Years Love” – David Gray


  • Ta piosenka poruszyła me serce kilkanaście lat temu, gdy po raz pierwszy obejrzałem "Dziewczynę z sąsiedztwa" z 2004 roku. Sam film jest chyba najczęściej przeze mnie oglądanym i nigdy nie mam go dosyć. Cały jego soundtrack obfituje we wspaniałe utwory, jednak piosenka Davida Gray'a mnie oczarowała. Oryginalny teledysk podoba mi się, bowiem opowiada wspaniałą historię o samotności i akceptacji. Jednak najmocniej porusza mnie ta muzyka, gdy mam przed oczami sceny z filmu:

  • „Fallen Leaves” – Billy Talent


  • Ten kanadyjski rockowy zespół ma naprawdę POWER! Z utworów, które słyszałem najbardziej klimatyczny wydaje mi się ten powyższy. Warto jednak zaznajomić się z resztą ich twórczości. Dodam jeszcze, że wokalista bandu z charakterystycznym głosem, Ben Kowalewicz, ma polskie korzenie.

  • „Something Just Like This” - The Chainsmokers & Coldplay


  • Coldplay to jeden z moich ulubionych zespołów ever. A wokalistę Chrisa Martina cenię niezwykle wysoko i uważam go za jeden z najlepszych męskich głosów współczesnych. Współpraca z duetem dj'ów The Chainsmokers dała owoce w postaci wspaniałego muzycznego arcydzieła. W ostatnich kilku miesiącach katowałem wręcz replay, bowiem nie miałem dość tej piosenki. A wspaniale wyreżyserowany animowany teledysk to majstersztyk!

  • „The Kill” – 30 Second To Mars


  • Chociaż Jareda Leto cenię bardzo jako aktora (wspaniała rola w "Mr. Nobody" czy "Requiem dla snu") to jednak zawsze najpierw skojarzę go jako świetnego muzyka z 30STM. Powyższy utwór wciąga mnie całkowicie. Gdy go słucham, cały świat się nie liczy, a ja mam ciarki. Wczoraj wracając późno autobusem do mieszkania w słuchawkach pobrzmiewała ta piosenka, a ja mocno się musiałem hamować, by nie zacząć wykrzykiwać refrenu. Dodatkowo każdy kinoman zauważy wyraźne inspiracje teledysku "Lśnieniem". To naprawdę tajemnicze i klimatyczne wideo, a występują w nim członkowie zespołu.

  • „Under Your Spell” – Desire


  • "Drive" wielkim filmem jest. I kropka. Według mnie osiągnięto w nim mistrzowski poziom pokazywania emocji w pozawerbalny sposób. Tak subtelna gra aktorska i taka chemia między aktorami nie często się zdarza. A kawałki takie jak cudowne „Under Your Spell” pozwalają wręcz odlecieć...

  • „One More Light” – Linkin Park


  • Od samobójczej śmierci Chestera Bennington'a w zeszłym roku, każde przesłuchanie tej piosenki wiąże się z moim dużym wzruszeniem. Linkin Park jest w gronie moich najukochańszych zespołów od czasów gimnazjum (a to już kilkanaście lat). Śmierć Chestera była dla mnie szokiem i bardzo żałuję, że nie mogłem usłyszeć jego niezrównanego screamu na żywo... Ten utwór jest akurat niezwykle spokojny - w sam raz do płakania...

  • „Lose Yourself” – Eminem


  • Gdy byłem dzieciakiem z podstawówki, często na wakacje przyjeżdżałem do moich starszych kuzynów. Jeden z nich był wtedy około szesnastoletnim chłopakiem, interesującym się bardzo muzyką i płcią przeciwną :) Jego pokój obwieszony był plakatami skąpo ubranymi piosenkarkami i aktorkami, ale znalazło się także miejsce na kilka podobizn męskich idolów kuzyna. Jednym z nich był właśnie Eminem. To jego kawałki najczęściej leciały na godnym pozazdroszczenia sprzęcie muzycznych starszego krewniaka. Jarałem się, że ja, taki gówniarz, słuchałem amerykańskiego rapu. Nie miałem pojęcia o czym Eminem w ogóle gada, ale to się nie liczyło. Jednak, gdy dojrzałem, coraz bardziej lubiłem tego muzyka. Moi znajomi też się nim fascynowali i razem sporo przegadaliśmy o jego życiu i jego utworach. I oczywiście o filmie "8 mila" również :)

  • „Le Demarche” – Yann Tiersen


  • Moja narzeczona od wielu lat jest zakochana w muzyce tego francuskiego kompozytora. Ja jego twórczość poznałem dopiero przy okazji oglądania produkcji pt. "Amelia". Ścieżka dźwiękowa zwaliła mnie z nóg i potem szukałem najróżniejszych utworów tego muzyka. Bo to co on tworzy jest po prostu piękne!

  • „Give Me Love” - Ed Sheeran


  • Rudy Brytyjczyk jest obecnie jedną z najbardziej rozchwytywanych gwiazd muzycznych. Nie ma się co dziwić - facet ma naprawdę talent. Zanim jednak stał się tak niebywale popularny, usłyszałem pierwszy raz właśnie "Give Me Love". To jest pierwsza piosenka Sheeran'a, jaką było mi dane poznać. Nigdy nie zapomnę uczucia smutku i wzruszenia jakie towarzyszyło mi podczas pierwszych kilkunastu odsłuchań. To jeden z tych utworów, które najlepiej słucha się późno w nocy, kontemplując o niespełnionych miłościach... Do tej pory żołądek z wrażenia podchodzi mi do gardła, gdy puszczam sobie tą piosenkę i oglądam przejmujący teledysk... Dla mnie jest to wspaniała muzyka na doła. Pogarsza mój nastrój jeszcze bardziej, ale zaraz potem przychodzi ulga.


    I to na dzisiaj tyle, jeśli chodzi o moje ulubione piosenki. Myślę, że stworzę kolejne takie muzyczne zestawienia. Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie i tak jak ja pokochacie którąś z tych piosenek.
    Do zobaczenia następnym razem!

    @kusior


    BARDZO CHAMSKA REKLAMA

    Wybór kont bankowym jest ogromny. Dziś jednak chciałbym przedstawić ciekawą ofertę największego banku w Polsce - PKO BP.

    Jeśli masz 18 - 26 lat możesz założyć Konto dla Młodych i cieszyć się darmowym prowadzeniem rachunku!

    Konto możesz otworzyć klikając w ten link: PKO BP Konto dla Młodych

    pko.jpg

    W internetowym Koncie dla Młodych płacisz:

    • 0 zł za prowadzenie rachunku,
    • 0 zł za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie,
    • 0 zł za obsługę karty debetowej (jeśli wykonasz nią lub za pomocą BLIK 4 transakcji).

    Wystarczy wypełnić wniosek internetowy, a kurier w 2-3 dni robocze dostarczy umowę do podpisania. 😉

    😃Sam jestem szczęśliwym posiadaczem takiego konta już blisko 6 lat!

    Jeśli powyższa oferta Cię nie zainteresowała, może znajdziesz coś dla siebie w zestawieniu innych kont bankowych.


    Grafiki pochodzą z Pixabay.


    Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
    oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/


    Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

    Sort:  

    Ten post został podbity przez użytkownika @mmmmkkkk311 i jego program #perpetuummobile. Z jego inicjatywy zostało przydzielone opiekunom Tag'ów po 10 SBD na wspieranie dobrych treści na platformie #steemit, ja dostałem na wspieranie Tagu #pl-muzyka.

    Dzięki 🙂

    fajna lista! dobrze wiedzieć, że @kusior nie tylko filmami żyje ;) również lubię 30STM i Billy Talent, a "Give me love" to moja ulubiona piosenka Eda Sheerana :)

    To wychodzi na to, że zbliżony gust muzyczny mamy :) A przy tworzeniu tej listy uświadomiłem sobie, że i tak dużo piosenek mi się z filmami kojarzy 😀

    One More Light również było bardzo blisko mojej listy.Ogólnie fajnie się przypomina takie "swoje" ulubione utwory. Chyba kiedyś zrobię drugą dziesiątkę listy.

    Zrób! Chętnie poczytam 🙂 ja sobie uswiadomilem, że z 10 takich list spokojnie mogę zrobić. Tyle tych świetnych piosenek jest, do których wracam co chwilę...

    Nawiązując do King of Leon to często wracam do utworu Closer. Niesamowita muzyka i oczywiście głos wokalisty. Zespół jest ogólnie MEGA i nie dziwię Ci się, że jest u Ciebie numerem 1.

    "Kings of Leon" mają w swoim dorobku masę znakomitych utworów, których mogę słuchać i słuchać...

    Chyba bym takiej listy nie potrafił zrobić. Ale spróbuje. Pozdrawiam!

    Chętnie się zapoznam, gdy już powstanie :)

    Coin Marketplace

    STEEM 0.18
    TRX 0.13
    JST 0.028
    BTC 64848.13
    ETH 3173.84
    USDT 1.00
    SBD 2.55