KSIĄŻKA TYGODNIA #6 "Pięć tygodni w balonie" Juliusz Verne

in #polish6 years ago

Juliusz Verne to autor mojego dzieciństwa. Jego książki podróżnicze i fantastycznonaukowe oraz historyczne pożerałem jedna po drugiej i ciągle było mi ich mało. Dziś postanowiłem napisać o jednej z nich.

5 tygodni.jpg
Źródło: http://cyfroteka.pl

"Pięć tygodni w balonie" to opowieść o trzech brytyjskich śmiałkach, którzy postanowili przelecieć nad Afryką ze wschodu na zachód. Przy okazji postawili sobie za cel odkrycie źródeł Nilu i zbadaniu "białych plam" na mapie Czarnego Lądu.

Powieść jest bardzo wciągająca i ciężko się od niej oderwać. Kibicujemy głównym bohaterom, którzy nie raz spoglądają śmierci w oczy. Mamy możliwość zwiedzenia z nimi dzikich rejonów Afryki, zapoznać się z geografią tego kontynentu, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek z nim związanych.

Ach, będąc dzieckiem tak bardzo chciałem być takim podróżnikiem-odkrywcą i badać rejony świata, na których wczęśniej nie stanęła stopa Europejczyka... I byłem zły, że żyję w czasach, kiedy już prawie wszystkie skrawki lądów naszej planety są odkryte...

Polecam gorąco tą książkę (tak jak i większość powieści Verne'a)! Powinna się spodobać szczególnie tym, którzy są żądni przygód i marzą o zwiedzaniu najdzikszych rejonów świata 😃

@kusior

Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

A jakie są Wasze ulubione książki Juliusza Verne'a?

Sort:  

A czytałeś może 1984 Orwella ? Obecnie jedna z moich ulubionych książek :D

Już od 2 lat jest na mojej liście "na pewno kiedyś przeczytam", ale jakoś jeszcze nie potrafiłem wygospodarować czasu na jej przeczytanie. Bardzo dużo dobrych rzeczy słyszałem na jej temat i jestem niezmiernie ciekaw jej treści.

Polecam, na prawdę jest świetna :D

Z przyjemnością bym sobie tą trylogię odświeżył... Chyba mam ją nawet na swoim Kindle.

"W 80 dni dookola swiata" to jedyna ksiazka Verne'a, z ktora mialem stycznosc. To ona rozpalila we mnie cikawosc swita, no moze jeszcze "Ksiega dzungli" Kiplinga :)

PS XIX-wieczni jakobic dostsliby bialej goraczki, gdyby ktos ich nazwal Brytyjczykami ;) ale ten Szkot jakobita chyba nie byl, wiec mu wszystko jedno ;)

Jest tyle tytułów, że sam nie ogarniam.
Przydałby mi sie roczny urlop płatny :)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64799.61
ETH 3102.94
USDT 1.00
SBD 3.83