Jak ogarnąć własny dzień i działać efektywniej (Zakończenie i podsumowanie)

in #polish7 years ago

Przed Wami ostatnia już część mojego poradnika o ogarnianiu własnego życia. Linki do poprzednich części są poniżej:
Część 1
Część 2
Część 3
Część 4
Częsć 5
Część 6

Zapraszam do czytania, komentowania i dodawania własnych porad!

Zakończenie

W ramach podsumowania, pozwoliłem sobie na sporządzenie krótkiej listy zasad, o których pisałem wcześniej. Chciałem ująć ten poradnik w kilkanaście krótkich zdań, aby łatwiej można je było przyswoić. Oczywiście nie mam zamiaru nachalnie przekonywać Cię o ich słuszności i namawiać byś od dziś kierował się tylko nimi. Masz swoje życie i wszystko co robisz powinno być Twoim wyborem. Możesz się zgodzić lub nie z tym co tutaj napisałem. Możesz wykorzystać moje rady i samemu zrobić swoją wersję, idealnie dostosowaną do Twojego stylu życia. Masz też prawo jak najszybciej zamknąć tą stronę i wymazać to wszystko z pamięci. Robisz co chcesz. Mam jednak nadzieję, że jednak coś z tej lektury wyniesiesz, zaczniesz jakąś czynność wprowadzać w swoje życie i że przez to stanie się ono lepsze.

65d4477892_chcial_zmienic_tlo_pulpitu.jpg
Źródło: http://memy.pl/

1. Wstawaj z łóżka zaraz po obudzeniu. Nie przedłużaj sobie snu z lenistwa.

2. Śpij tyle ile naprawdę potrzebujesz, a nie tyle ile chciałbyś spad. Dąż do coraz wcześniejszego wstawania.

3. Pobudź się po przebudzeniu obmyciem twarzy zimną i gorącą wodą, kilkoma pajacykami czy też głębokimi oddechami przy otwartym oknie.

4. Jedz śniadanie. Przy braku apetytu nawet przekąska w postaci banana będzie dobrym paliwem dla Twojego organizmu.

5. Zacznij dzień od przyswojenia nawet niewielkiej porcji wiedzy. Słówka z języka obcego będą dobrą opcją.

6. Poćwicz, potrenuj, poruszaj się!

7. Jak najszybciej wykonaj najważniejszą (często najtrudniejszą) czynność dnia.

8. Zadbaj o dobre warunki do pracy i staraj się wejść w „trans”. Gdy czujesz znużenie, zrób sobie krótką przerwę na dotlenienie.

9. Gdy Twój organizm wysyła sygnały, że jest zmęczony, nie ignoruj go. Utnij sobie drzemkę!

10. Dostarczaj swemu organizmowi „paliwa” w odpowiedniej ilości i jakości oraz z określoną częstotliwością.

11. Wykorzystuj czas jak tylko możesz. Wykonuj kilka czynności naraz.

12. Każdego wieczora planuj swój jutrzejszy dzień.

13. Zadbaj o powolne wyciszenie się przed snem poprzez lekturę.

14. Bądź elastyczny. Modyfikuj powyższe zasady, aby jak najlepiej dostosować je do Twojego życia.

To jest już koniec mojego poradnika. Serio, możesz już go zamknąć i zacząć zmieniać swoje życie. Nie ważne czy będziesz korzystać z moich rad czy nie. Ważne, żebyś wreszcie zrobił jakiś krok, który Cię przybliży w stronę lepszego życia.

Życzę Ci zatem powodzenia! :D

ustanow-zasady-bedzie-.jpg
Źródło: http://pl.memgenerator.pl

Jeśli chciałbyś otrzymać cały mój poradnik w formie pdf + inne ciekawe pozycje pomagające wyznaczyć swoje cele i zmotywować się do działania, wejdź w ten link: http://zkusiorabani.pl/prezent/, podaj swój adres e-mail oraz imię, a będziesz otrzymywał ode mnie na skrzynkę darmowe prezenty do czytania :D

@kusior

Jeśli spodobał Ci się mój post, będę bardzo wdzięczny za upvote i komentarz. Możesz także zacząć śledzić mój profil, by nie przegapić moich kolejnych tekstów ;-)

Sort:  

Pkt 7 i 12 są bardzo, bardzo ważne :)

Wystarczy w zasadzie tylko te 2 zasady zastosować i już widać różnicę w swojej efektywności.

Punkt 11 wydaje mi się kontrowersyjny :). Niektórzy twierdzą, że multitasking na dłuższą metę prowadzi do spadku efektywności.

Ten punkt to w zasadzie skrót myślowy z całego akapitu we wcześniejszej części poradnika. Chodzi mi bardziej o takie rzeczy jak słuchanie audiobooków podczas jazdy samochodem, czytanie podczas podróży autobusem itp. Bo oczywiście są zajęcia, którym trzeba poświęcić 100% koncentracji, żeby poszły sprawnie i przyniosły efekt.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62025.78
ETH 2417.09
USDT 1.00
SBD 2.49